Hoge prijs Chevrolet Volt speelt Nissan in de kaart

De premiumprijs van de Chevrolet Volt is in de industrie niet bepaald goed gevallen. Met een vanafprijs van 41 duizend dollar, minus de maximale belastingaftrek altijd nog 33,5 duizend, is een regelrechte verrassing. Het was de verwachting dat de auto wel duurder zou zijn dan andere sedans die het merk voert, maar nog onder veertig mille zou blijven.

Nu is de Volt fors duurder dan de Nissan Leaf, die met een prijs van 32.780 dollar na belastingaftrek uitkomt op 25.280 dollar. Daarbij geldt een garantie van acht jaar of 160 duizend kilometer op het accupakket en krijgt de Volt-koper vijf jaar gratis OnStar-verbinding. Enkele uren nadat GM de prijs van de Volt bekend had gemaakt, verhoogde Nissan de garantie op het accupakket van de Leaf eveneens tot acht jaar of 160 duizend kilometer. Daaruit blijkt hoe serieus Nissan is met het plan om leider te worden in het ev-segment.

 

Chevy komt ook met een leaseprogramma met een leaseprijs van 350 dollar voor 36 maanden. Maar bij het tekenen van het contract moet dan wel eerst 2,5 duizend dollar worden neergeteld. Het belastingvoordeel is verwerkt in de leaseprijs. Nissan maakte echter al enige tijd geleden bekend, dat de Leaf voor een periode van 36 maanden voor 349 dollar per maand kan worden geleast. Ook bij Nissan moet 1.999 dollar worden neergeteld bij ondertekening van het contract. Over de gehele periode is de Leaf 537 dollar goedkoper (dit komt door renteverrekening etc.) dan de Volt, die echter met zijn range-extender een grotere actieradius heeft. Maar klanten zullen naar verwachting bij aankoop toch eerder kiezen voor de veel goedkopere Nissan Leaf.

 

Hoge prijs Chevrolet Volt speelt Nissan in de kaart - Automobielmanagement.nl

Hoge prijs Chevrolet Volt speelt Nissan in de kaart

De premiumprijs van de Chevrolet Volt is in de industrie niet bepaald goed gevallen. Met een vanafprijs van 41 duizend dollar, minus de maximale belastingaftrek altijd nog 33,5 duizend, is een regelrechte verrassing. Het was de verwachting dat de auto wel duurder zou zijn dan andere sedans die het merk voert, maar nog onder veertig mille zou blijven.

Nu is de Volt fors duurder dan de Nissan Leaf, die met een prijs van 32.780 dollar na belastingaftrek uitkomt op 25.280 dollar. Daarbij geldt een garantie van acht jaar of 160 duizend kilometer op het accupakket en krijgt de Volt-koper vijf jaar gratis OnStar-verbinding. Enkele uren nadat GM de prijs van de Volt bekend had gemaakt, verhoogde Nissan de garantie op het accupakket van de Leaf eveneens tot acht jaar of 160 duizend kilometer. Daaruit blijkt hoe serieus Nissan is met het plan om leider te worden in het ev-segment.

 

Chevy komt ook met een leaseprogramma met een leaseprijs van 350 dollar voor 36 maanden. Maar bij het tekenen van het contract moet dan wel eerst 2,5 duizend dollar worden neergeteld. Het belastingvoordeel is verwerkt in de leaseprijs. Nissan maakte echter al enige tijd geleden bekend, dat de Leaf voor een periode van 36 maanden voor 349 dollar per maand kan worden geleast. Ook bij Nissan moet 1.999 dollar worden neergeteld bij ondertekening van het contract. Over de gehele periode is de Leaf 537 dollar goedkoper (dit komt door renteverrekening etc.) dan de Volt, die echter met zijn range-extender een grotere actieradius heeft. Maar klanten zullen naar verwachting bij aankoop toch eerder kiezen voor de veel goedkopere Nissan Leaf.