Opel Ampera in Nederlands charmeoffensief

Opel gebruikte het immense zeilevenement Sail als passend ‘duurzame’ omlijsting voor een eerste Nederlandse kennismaking met de Ampera. Daarna ging het spraakmakende elektrische voertuig met extended range op tournee door ons land. Voor een aantal prominenten was namelijk een unieke rijindruk met ‘de auto van de toekomst’ weggelegd.

Naast Prins Maurits van Oranje – voorzitter van het Formule E-team – en ANWB-directeur Guido van Woerkom kreeg ook een aantal topambtenaren van het ministerie van Economische Zaken de gelegenheid nader kennis te maken met het veelbelovende concept. De prominente testrijders stelden vast dat met name dit type elektrische auto een groter publiek kan aanspreken omdat de auto ook met een grotendeels ontladen accupakket nog probleemloos verder kan rijden.

De volgend jaar te lanceren volelektrisch rijdende middenklasse Opel ondergaat op dit moment zijn laatste praktijktesten. Ook Automobiel Management maakte een unieke testrit in ons land, waarbij onze speciale aandacht uitging naar het rijden met een leeg accupakket. Het resultaat bleek verrassend.

Meer hierover in de komende Automobiel Management van 3 september.

Reacties

Wat ik ben ik blij dat ik nog een 17 jaar oude Jaguar XJS 12 cylinder heb. Hij rijdt een op emmer, heeft een cylinderinhoud van 5.3 liter en zuipt als een drankorgel. Maar het is tenminste nog een automobiel. Heerlijk!!

Geplaatst door: gerard op
Opel Ampera in Nederlands charmeoffensief - Automobielmanagement.nl

Opel Ampera in Nederlands charmeoffensief

Opel gebruikte het immense zeilevenement Sail als passend ‘duurzame’ omlijsting voor een eerste Nederlandse kennismaking met de Ampera. Daarna ging het spraakmakende elektrische voertuig met extended range op tournee door ons land. Voor een aantal prominenten was namelijk een unieke rijindruk met ‘de auto van de toekomst’ weggelegd.

Naast Prins Maurits van Oranje – voorzitter van het Formule E-team – en ANWB-directeur Guido van Woerkom kreeg ook een aantal topambtenaren van het ministerie van Economische Zaken de gelegenheid nader kennis te maken met het veelbelovende concept. De prominente testrijders stelden vast dat met name dit type elektrische auto een groter publiek kan aanspreken omdat de auto ook met een grotendeels ontladen accupakket nog probleemloos verder kan rijden.

De volgend jaar te lanceren volelektrisch rijdende middenklasse Opel ondergaat op dit moment zijn laatste praktijktesten. Ook Automobiel Management maakte een unieke testrit in ons land, waarbij onze speciale aandacht uitging naar het rijden met een leeg accupakket. Het resultaat bleek verrassend.

Meer hierover in de komende Automobiel Management van 3 september.

Reacties

Wat ik ben ik blij dat ik nog een 17 jaar oude Jaguar XJS 12 cylinder heb. Hij rijdt een op emmer, heeft een cylinderinhoud van 5.3 liter en zuipt als een drankorgel. Maar het is tenminste nog een automobiel. Heerlijk!!

Geplaatst door: gerard op