VW-baas Winterkorn wil ingenieur als nieuwe topman

De ceo van het Volkswagen-concern, Martin Winterkorn, vindt dat een autofabrikant geleid moet worden door een productman, niet door een financiële man.

Een management dat puur uit financiële mensen bestaat zal er bij VW niet komen, zei Winterkorn. Hij vindt dat GM heeft bewezen dat daar de merken en de producten een ondergeschikte rol spelen. Het contract van Winterkorn (Wiko) loopt af in 2011 maar er wordt vanuit gegaan dat het met drie jaar zal worden verlengd. Over een opvolger wordt natuurlijk wel gepraat maar er is geen kroonprins aangewezen, zei Winterkorn.

De VW-chef zei over zijn eigen toekomst dat hij zich kan voorstellen dat hij de opvolger wordt van Ferdiannd Piëch, als voorzitter van de raad van toezicht van het concern. (dpa)

Reacties

Dit voorbeeld zouden meer concerns moeten volgen.

Geplaatst door: Jeroen Dekkers op

Bij sommige merken is het met de extraverte (ook wel gladde genoemde) managers miscommunicatie en korte termijn gewin met merk/kwaliteitseroseals gevolg !

Geplaatst door: Edwin Corstjens op
VW-baas Winterkorn wil ingenieur als nieuwe topman - Automobielmanagement.nl

VW-baas Winterkorn wil ingenieur als nieuwe topman

De ceo van het Volkswagen-concern, Martin Winterkorn, vindt dat een autofabrikant geleid moet worden door een productman, niet door een financiële man.

Een management dat puur uit financiële mensen bestaat zal er bij VW niet komen, zei Winterkorn. Hij vindt dat GM heeft bewezen dat daar de merken en de producten een ondergeschikte rol spelen. Het contract van Winterkorn (Wiko) loopt af in 2011 maar er wordt vanuit gegaan dat het met drie jaar zal worden verlengd. Over een opvolger wordt natuurlijk wel gepraat maar er is geen kroonprins aangewezen, zei Winterkorn.

De VW-chef zei over zijn eigen toekomst dat hij zich kan voorstellen dat hij de opvolger wordt van Ferdiannd Piëch, als voorzitter van de raad van toezicht van het concern. (dpa)

Reacties

Dit voorbeeld zouden meer concerns moeten volgen.

Geplaatst door: Jeroen Dekkers op

Bij sommige merken is het met de extraverte (ook wel gladde genoemde) managers miscommunicatie en korte termijn gewin met merk/kwaliteitseroseals gevolg !

Geplaatst door: Edwin Corstjens op