"De techniek die wij hebben ontwikkeld is bijzonder", aldus Jan Willem Nijhuis, verantwoordelijk voor sales & consultancy. "Bij de meeste internetapplicaties wordt een front-end ontwikkeld die door middel van een serie van webservices of bestandsuitwisselingen gekoppeld wordt aan de backoffice-administratie. Zo niet bij onze toepassingen; deze worden rechtstreeks aangestuurd vanuit het backoffice-systeem waarmee alle bestaande data en rekenroutines ingezet kunnen worden en waarmee geen dubbele investeringen nodig zijn. Door gebruikmaking van de nieuwste .net-technieken voor de communicatie en de enorme rekenkracht van de IBM iSeries is de snelheid van de applicaties dusdanig dat ook bij 3G-verbindingen de gebruikerservaring zeer goed is."

Volgens Flipse maakt de samenwerking met designbureau Peijl & Boogh dat de nieuw ontwikkelde internetapplicaties niet alleen functioneel en snel zijn, maar ook naadloos aansluiten bij de huisstijl en marketingdoelstellingen van de klant.

Mobiele sites voor berijders

Met deze ontwikkelfilosofie heeft Flipse inmiddels meerdere mobiele websites voor berijders ontwikkeld. De leasebedrijven hebben er verschillende doelstellingen mee, zegt Nijhuis: "Leasebedrijven gebruiken het als een commerciële tool om de steeds belangrijker wordende berijder betrokken te houden. De mobiele websites worden ook gebruikt om de berijders via een dashboard bewust te maken van brandstofverbruik of aantal bekeuringen." Verder vertelt Nijhuis dat het door de interactieve koppeling ook een koud kunstje is om steeds te beschikken over actuele kilometerstanden. Met een mail-notificatie kunnen berijders direct inloggen op hun persoonlijke mobiele site en hun kilometerstand bijwerken.

Online calculatiemodule

Voor één van de grotere leasebedrijven in zijn klantenkring heeft Flipse een op maat gemaakte webcalculator ontwikkeld. De wagenparkbeheerders en berijders kunnen hiermee hun eigen leaseauto kiezen op basis van hun persoonlijke autoregeling. Door het selecteren van persoonlijke voorkeuren op het gebied van bijtelling, energielabel of carrosserievorm worden ze geholpen bij het kiezen van hun nieuwe auto en zien ze direct hun eigen bijdrage. Heeft de berijder een definitieve keuze gemaakt dan is de calculatie met één druk op de knop naar een contract om te zetten. 

Verhuur

Ook voor verhuurbedrijven worden de nieuwe technieken uitgebreid toegepast. Voor de zakelijke klanten van één van ’s lands grootste verhuurbedrijven is een platform ontwikkeld waarmee reserveringen kunnen worden geplaatst, maar ook kunnen worden gewijzigd en afgemeld. Ditzelfde platform biedt uitgebreide managementinformatie en inzicht in het factuurarchief, waarmee informatieverzoeken of vragen om kopiefacturen tot een minimum worden beperkt.

Ook de e-commerce toepassingen voor particuliere verhuur worden met de razendsnelle en fraaie gebruikersinterface naar een hoger plan getild. Jan Willem Nijhuis prijst de ingebouwde iDeal-betaling. Door de klant een deel van het verhuurtarief reeds vooraf te laten betalen, vermindert het aantal ‘no shows’ aanzienlijk.

Toekomst

De investering in deze nieuwe internettechnieken werpt vruchten af. Door de mogelijkheid het complete backoffice, met op maat gemaakte applicaties, via het web te ontsluiten, schept Flipse de mogelijkheid om voorop te lopen in een markt waarbij e-commerce activiteiten een steeds groter deel van de business zullen gaan uitmaken.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding