CarsOnTheWeb focust op autodealerbedrijven

CarsOnTheWeb is nog maar twee jaar in Nederland actief, maar op exportgebied is men inmiddels uitgegroeid tot ‘het grootste online autoveilinghuis van Nederland’. Om die groei voort te zetten, ligt de focus op het enthousiasmeren van dealerbedrijven om hun remarketing via CarsOnTheWeb te laten verlopen.

CarsOnTheWeb focust op autodealerbedrijven

"We willen graag in gesprek komen met dealers en ze motiveren met ons te gaan samenwerken." Directeur Remco Otte van CarsOnTheWeb weet dat dealerbedrijven via het platform een betere opbrengst halen dan via traditionele kanalen.

Om dat over het voetlicht te brengen, is het verkoopteam uitgebreid en worden dealergroepen actief benaderd. "De markt vraagt om een actieve verkoopbenadering. Er wordt nog altijd veel gehandeld zoals dat al decennia lang gaat, maar de markt is nu zo transparant dat de traditionele handel daar nadeel van ondervindt. Veilen biedt de snelheid die tegenwoordig nodig is om auto’s lucratief te verhandelen." Bovendien kan je als aanbieder meer gedaan krijgen in minder uren, aldus marketing manager Wendy Goedel aan. "Alles gaat online, niet alleen de verkoop maar ook de inkoop. Dat werkt veel efficiënter."

No-cure-no-pay

Bij CarsOnTheWeb kunnen kopers bieden op het beste aanbod van premium leasemaatschappijen. Maar online veilen is een relatief nieuw verschijnsel en Otte merkt in de praktijk dat dealerbedrijven vaak sceptisch zijn of vragen hebben over de gang van zaken.

Om de instap zo laagdrempelig mogelijk te maken, hanteert men een no-cure-no-pay-benadering voor verkopende partijen. "Dat kunnen we waarmaken omdat we altijd goede opbrengsten halen dankzij het sterke kopersnetwerk in binnen- en buitenland." Met name de exportmarkt is van groot belang voor deze aantrekkelijke verkoopprijzen. Voertuigen die voor export zijn bestemd, brengen honderden en soms zelfs duizenden euro’s meer op dan in Nederland. Om dat ook echt in de praktijk aan nieuwe klanten te bewijzen, doet CarsOnTheWeb een aantal proefveilingen. "In combinatie met de no-cure-no-pay-werkwijze is dat voor nieuwe klanten genoeg reden om structureel via ons te veilen."

Meer structuur

Behalve voor een snellere doorlooptijd en hogere verkoopprijzen zorgt CarsOnTheWeb er ook voor dat dealerbedrijven meer structuur krijgen in hun occasionverkoop. "In plaats van dat je alles op de bekende occasionportals zet en afwacht wat er gebeurt, kan je nu op gezette tijden een veiling opzetten. Voor de verkoper is het systeem nagenoeg risicoloos. Stel dat er onvoorziene mankementen zijn of problemen met de betaling van de koper, dan is dat ons risico."

Alhoewel export nog steeds een belangrijk afzetkanaal is, ziet Otte de verhouding tussen export en Nederlandse afzet langzaam verschuiven. "In het begin ging 98 procent naar het buitenland, nu is dat ongeveer 90. Dit is helemaal te danken aan het feit dat we onze Nederlandse kopers beter weten te vinden met een duidelijke boodschap: met slimme remarketing kan je een goede boterham verdienen."

KADER

Gratis transportweken

Ter ere van het tweejarig jubileum geeft CarsOnTheWeb tot en met 30 april 2015 iedere nieuwe klant gratis transport bij de eerste aankoop. Hiermee wordt 66 euro bespaard wat het dus extra aantrekkelijk maakt om via CarsOnTheWeb auto’s aan te kopen.

http://www.CarsOnTheWeb.com/nl-nl/transportweken

CarsOnTheWeb focust op autodealerbedrijven - Automobielmanagement.nl

CarsOnTheWeb focust op autodealerbedrijven

CarsOnTheWeb is nog maar twee jaar in Nederland actief, maar op exportgebied is men inmiddels uitgegroeid tot ‘het grootste online autoveilinghuis van Nederland’. Om die groei voort te zetten, ligt de focus op het enthousiasmeren van dealerbedrijven om hun remarketing via CarsOnTheWeb te laten verlopen.

CarsOnTheWeb focust op autodealerbedrijven

"We willen graag in gesprek komen met dealers en ze motiveren met ons te gaan samenwerken." Directeur Remco Otte van CarsOnTheWeb weet dat dealerbedrijven via het platform een betere opbrengst halen dan via traditionele kanalen.

Om dat over het voetlicht te brengen, is het verkoopteam uitgebreid en worden dealergroepen actief benaderd. "De markt vraagt om een actieve verkoopbenadering. Er wordt nog altijd veel gehandeld zoals dat al decennia lang gaat, maar de markt is nu zo transparant dat de traditionele handel daar nadeel van ondervindt. Veilen biedt de snelheid die tegenwoordig nodig is om auto’s lucratief te verhandelen." Bovendien kan je als aanbieder meer gedaan krijgen in minder uren, aldus marketing manager Wendy Goedel aan. "Alles gaat online, niet alleen de verkoop maar ook de inkoop. Dat werkt veel efficiënter."

No-cure-no-pay

Bij CarsOnTheWeb kunnen kopers bieden op het beste aanbod van premium leasemaatschappijen. Maar online veilen is een relatief nieuw verschijnsel en Otte merkt in de praktijk dat dealerbedrijven vaak sceptisch zijn of vragen hebben over de gang van zaken.

Om de instap zo laagdrempelig mogelijk te maken, hanteert men een no-cure-no-pay-benadering voor verkopende partijen. "Dat kunnen we waarmaken omdat we altijd goede opbrengsten halen dankzij het sterke kopersnetwerk in binnen- en buitenland." Met name de exportmarkt is van groot belang voor deze aantrekkelijke verkoopprijzen. Voertuigen die voor export zijn bestemd, brengen honderden en soms zelfs duizenden euro’s meer op dan in Nederland. Om dat ook echt in de praktijk aan nieuwe klanten te bewijzen, doet CarsOnTheWeb een aantal proefveilingen. "In combinatie met de no-cure-no-pay-werkwijze is dat voor nieuwe klanten genoeg reden om structureel via ons te veilen."

Meer structuur

Behalve voor een snellere doorlooptijd en hogere verkoopprijzen zorgt CarsOnTheWeb er ook voor dat dealerbedrijven meer structuur krijgen in hun occasionverkoop. "In plaats van dat je alles op de bekende occasionportals zet en afwacht wat er gebeurt, kan je nu op gezette tijden een veiling opzetten. Voor de verkoper is het systeem nagenoeg risicoloos. Stel dat er onvoorziene mankementen zijn of problemen met de betaling van de koper, dan is dat ons risico."

Alhoewel export nog steeds een belangrijk afzetkanaal is, ziet Otte de verhouding tussen export en Nederlandse afzet langzaam verschuiven. "In het begin ging 98 procent naar het buitenland, nu is dat ongeveer 90. Dit is helemaal te danken aan het feit dat we onze Nederlandse kopers beter weten te vinden met een duidelijke boodschap: met slimme remarketing kan je een goede boterham verdienen."

KADER

Gratis transportweken

Ter ere van het tweejarig jubileum geeft CarsOnTheWeb tot en met 30 april 2015 iedere nieuwe klant gratis transport bij de eerste aankoop. Hiermee wordt 66 euro bespaard wat het dus extra aantrekkelijk maakt om via CarsOnTheWeb auto’s aan te kopen.

http://www.CarsOnTheWeb.com/nl-nl/transportweken