Toyo Tires koestert drang om te presteren

Toyo Tires onderstreept met de slogan ‘Driven to perform’ al jarenlang hun missie. Uiteraard door premium banden te ontwikkelen, maar zeker ook door toegevoegde waarde te leveren voor haar partners. “Autobezitters hebben tegenwoordig veel meer kennis van autobanden, vooral dankzij de informatie die via het internet beschikbaar is. Wij willen op deze trend inspelen.”

Toyo Tire Benelux met het kantoor in Roosendaal, gaat de komende jaren invulling geven aan hun toekomstvisie op weg naar 2020. Vanuit Japan wordt constant gewerkt aan het verbeteren en vernieuwen van het gamma banden. In West-Brabant wordt onder leiding van Managing Director Steven Laurijssen op tal van andere vlakken gestreefd naar het toevoegen van waarde.

"In elke schakel van de distributieketen bouwen wij relaties op met partners. De weg die we al even zijn ingeslagen, is om samen met deze partners de consument als gebruiker van onze producten en diensten, centraal te stellen en ook met hen een betere communicatie op te starten." Toyo staat open voor de wensen van de B to B-partners en ook voor de wensen van de automobilist (B to C).

Ongoing dialogue

"Het volstaat niet om als fabrikant enkel de premium producten op de markt te brengen.  Op verschillende domeinen (IT, logistics, marketing, social media, sales approach, enz.) passen we onze werkwijze binnen de 2020 strategie aan om hierop een antwoord te geven. Het betreft een "ongoing dialogue" met partners die ook met ons deze interessante uitdagingen van de markt willen aangaan", legt de Managing Director uit.

Ook wat betreft productnieuws heeft Toyo tal van noviteiten te melden. Het Japanse merk introduceert voor de veel geziene SUV/4×4 modellen de Open Country U/T (Urban Terrain) als opvolger van de al populaire Open Country H/T. Jimmy de Tree, bij Toyo Tires verantwoordelijk voor marketing en logistics: "Deze band scoort nog beter qua handling onder natte en droge omstandigheden. De Open Country U/T is wat betreft label waardes zeer competitief." De beschikbare maten lopen van 215/70R16 tot en met 225/55R19, de band is vanaf maart beschikbaar.

Celsius, all season band

In een tijd van zachte winters lijken er volop kansen te liggen voor de nieuwe generatie all season banden. Toyo lanceert een geheel nieuw ontworpen alleskunner, die luistert naar de naam Celsius. "Een uitstekende keuze voor de automobilist die zonder extra inspanningen of extra investeringen het hele jaar wil kunnen rijden. In de zomermaanden rijdt de Celsius als een moderne zomerband, terwijl ’s winters meer grip voorhanden is zodra de omstandigheden daar om vragen", meldt de Managing Director. De Toyo Celsius is leverbaar vanaf juli in een keur van maten: van PCR 165/70R14 tot en met SUV 225/65R17.

Ook het sport-segment, waarin Toyo in de jaren ’80 en ’90 de basis legde voor de populariteit, komt het Japanse merk met een ontwikkeling die door autosporters en sportieve rijders met gejuich zal worden ontvangen: de populaire Toyo Proxes R888 wordt dit jaar vervangen door de fonkelnieuwe Proxes R888R. De basis is als vertrouwd een (semi)raceband met wegtoelating met een uitstekende prijs- en prestatieverhouding, die nu nog beter presteert. Managing Director Steven Laurijssen: "We mogen wel stellen dat dit geldt voor al onze producten: premium kwaliteit tegen een zeer verleidelijke prijs."

Toyo Tires koestert drang om te presteren - Automobielmanagement.nl

Toyo Tires koestert drang om te presteren

Toyo Tires onderstreept met de slogan ‘Driven to perform’ al jarenlang hun missie. Uiteraard door premium banden te ontwikkelen, maar zeker ook door toegevoegde waarde te leveren voor haar partners. “Autobezitters hebben tegenwoordig veel meer kennis van autobanden, vooral dankzij de informatie die via het internet beschikbaar is. Wij willen op deze trend inspelen.”

Toyo Tire Benelux met het kantoor in Roosendaal, gaat de komende jaren invulling geven aan hun toekomstvisie op weg naar 2020. Vanuit Japan wordt constant gewerkt aan het verbeteren en vernieuwen van het gamma banden. In West-Brabant wordt onder leiding van Managing Director Steven Laurijssen op tal van andere vlakken gestreefd naar het toevoegen van waarde.

"In elke schakel van de distributieketen bouwen wij relaties op met partners. De weg die we al even zijn ingeslagen, is om samen met deze partners de consument als gebruiker van onze producten en diensten, centraal te stellen en ook met hen een betere communicatie op te starten." Toyo staat open voor de wensen van de B to B-partners en ook voor de wensen van de automobilist (B to C).

Ongoing dialogue

"Het volstaat niet om als fabrikant enkel de premium producten op de markt te brengen.  Op verschillende domeinen (IT, logistics, marketing, social media, sales approach, enz.) passen we onze werkwijze binnen de 2020 strategie aan om hierop een antwoord te geven. Het betreft een "ongoing dialogue" met partners die ook met ons deze interessante uitdagingen van de markt willen aangaan", legt de Managing Director uit.

Ook wat betreft productnieuws heeft Toyo tal van noviteiten te melden. Het Japanse merk introduceert voor de veel geziene SUV/4×4 modellen de Open Country U/T (Urban Terrain) als opvolger van de al populaire Open Country H/T. Jimmy de Tree, bij Toyo Tires verantwoordelijk voor marketing en logistics: "Deze band scoort nog beter qua handling onder natte en droge omstandigheden. De Open Country U/T is wat betreft label waardes zeer competitief." De beschikbare maten lopen van 215/70R16 tot en met 225/55R19, de band is vanaf maart beschikbaar.

Celsius, all season band

In een tijd van zachte winters lijken er volop kansen te liggen voor de nieuwe generatie all season banden. Toyo lanceert een geheel nieuw ontworpen alleskunner, die luistert naar de naam Celsius. "Een uitstekende keuze voor de automobilist die zonder extra inspanningen of extra investeringen het hele jaar wil kunnen rijden. In de zomermaanden rijdt de Celsius als een moderne zomerband, terwijl ’s winters meer grip voorhanden is zodra de omstandigheden daar om vragen", meldt de Managing Director. De Toyo Celsius is leverbaar vanaf juli in een keur van maten: van PCR 165/70R14 tot en met SUV 225/65R17.

Ook het sport-segment, waarin Toyo in de jaren ’80 en ’90 de basis legde voor de populariteit, komt het Japanse merk met een ontwikkeling die door autosporters en sportieve rijders met gejuich zal worden ontvangen: de populaire Toyo Proxes R888 wordt dit jaar vervangen door de fonkelnieuwe Proxes R888R. De basis is als vertrouwd een (semi)raceband met wegtoelating met een uitstekende prijs- en prestatieverhouding, die nu nog beter presteert. Managing Director Steven Laurijssen: "We mogen wel stellen dat dit geldt voor al onze producten: premium kwaliteit tegen een zeer verleidelijke prijs."