Nog maar koud een maand geleden introduceerde Vakgarage met stille trom private lease. Voor 299 euro per maand kunnen particulieren een Dacia Logan MCV leasen inclusief ‘alles’. "We springen hiermee als eerste in Nederland in op een groeiende vraag vanuit de particuliere autorijder die wil kiezen voor zorgeloos gemak", meldt marketing manager Vishal Durgaram. "Op termijn willen we ook komen met private lease voor gebruikte auto’s maar om nu al aan de vraag te voldoen zijn we begonnen met gewone private lease. En dus staat er een splinternieuwe Dacia te wachten voor berijders die bij ons willen leasen."  

Occasionportal

Private lease moet zich nu gaan bewijzen, iets wat niet meer geldt voor het occasionportal dat twee jaar geleden werd gelanceerd. Het portal is inmiddels uitgegroeid tot het primaire verkoopkanaal voor de aangesloten garagebedrijven, vooral dankzij de koppeling met talloze andere kanalen zoals Marktplaats en Gaspedaal. Ook hier pakt Vakgarage de zaken anders aan dan vaak gebruikelijk is. "Kopers hoeven niet te kiezen tussen de vele portals waar een auto wordt geadverteerd maar kunnen direct vanuit Gaspedaal.nl doorklikken naar de website van Vakgarage. De klant kan daar direct een offerte-aanvraag doen of contact opnemen met het autobedrijf. We zijn de enige universele garageformule die het zo aanpakt."  

Uniform aanbod

Het occasionportal van Vakgarage is bovendien een belangrijk kanaal om grote partijen, vaak in het buitenland aangekochte occasions rechtstreeks en uniform aan de klant aan te bieden. "Die auto’s komen voor een groot deel uit de rest van Europa omdat ze in Nederland simpelweg niet te vinden zijn, terwijl er wel vraag naar is. We kopen in die gevallen auto’s van gelijke specificaties die we als Vakgarant Occasion in de markt zetten. Dit gebeurt op nationaal niveau, tegen een vaste prijs en inclusief vaste zekerheden zoals twaalf maanden garantie en twaalf maanden pechhulp." In feite adverteert Vakgarage met occasions op een manier die alleen gebruikelijk is voor nieuwe voertuigen. En met een reden, denkt Durgaram. "Consumenten zijn er gevoelig voor. Ze willen niet perse de laagste prijs maar wel kwaliteit en zekerheid. Dat is onze kracht."