AutoProfijt, een initiatief van Vrooam, richt zich vooral op het lokale garagebedrijf. Vaak eenmansbedrijven of garages met een of twee monteurs in de werkplaats. "De klanten van die garagebedrijven kiezen niet zozeer voor het bedrijf, maar voor de eigenaar. Die kennen ze vaak uit hun eigen omgeving; de local heroes, zeg maar. Dat vertrouwde en het persoonlijke contact vinden ze belangrijk."

Om die authenticiteit te bewaren, ondersteunt AutoProfijt de deelnemers vooral in hun lokale marketing. "We laten de bedrijfsvoering met rust; dit soort garagisten bestaan vaak al tientallen jaren, het zijn gewoon goede sleutelaars." De deelnemers behouden hun eigen identiteit, maar AutoProfijt levert hun een vooral op de lokale markt gericht pakket aan marketingdiensten. "We geven een landelijke krant uit, die per garagist in zijn eigen regio wordt verspreid. Per 2019 breiden we dat uit met online bannering; gepersonaliseerde bannners, die in de eigen regio onder de juiste doelgroep worden weergegeven. Uiteraard liften de deelnemers ook mee op onze FB-pagina, waarop onze acties voorbijkomen. We leveren daarnaast, om de uitstraling ook offline door te zetten, een naambord en vlaggen met AutoProfijt-logo en is er kleding en promotiemateriaal." AutoProfijt heeft ruim 230 aan­- ge­sloten garages en profileert zich als het concept met het grootste bereik voor de kleinste investering.