Als producent van kwalitatieve en betaalbare autobanden wil Toyo Tires door een goede samenwerking met de retail dicht bij de eindconsument staan. “Met de retail werken we intensief samen als partner, om klantgerichte oplossingen te bieden zodat we ook echt van toegevoegde waarde zijn op verschillende gebieden, waaronder automatisering, marketing, logistiek en voorraadbeheer.”

Hoogstaand en betaalbaar

Kwalitatief hoogstaande banden, tegen een betaalbare prijs, ontwikkeld en ontworpen in Japan. Daarmee verleidt Toyo de klant. Nieuwe producten in het assortiment zijn de Proxes TR1 en de NanoEnergy Van. “De Proxes TR1 is de opvolger van de succesvolle T1-R in het sportieve segment en vanaf dit voorjaar leverbaar in 14 – 20 inch. De NanoEnergy Van is de opvolger van de H08 bestelwagenband en direct verkrijgbaar in alle courante bandenafmetingen. Tot slot hebben we met de nieuwe Celsius een aantrekkelijke vierseizoenenband in het assortiment, die de Nederlandse consument zeker zal aanspreken.”

Zichtbaarheid

Om direct bij de consument vraag te creëren draait het bij Toyo vooral om merkherkenbaarheid. “Onze belangrijkste taak is om vanuit Toyo Tire Benelux de naamsbekendheid van onze banden te vergroten. Dat doen we vooral door middel van sponsoring en via events.” Zo is Toyo actief sponsor in het veldrijden en ondersteunt het merk de DVV Verzekeringen Trofee in België. Ook zien we de naam Toyo bij het Nederlands Kampioenschap Run Bike Run, een pan-Europese Atletiek ondersteuning en de 10 Miles van Antwerpen. Tot slot worden ook de dartliefhebbers niet vergeten. Met ondersteuning van de Britse vestiging is Toyo prominent aanwezig tijdens de PDC Darts. En aan de andere kant van de oceaan werkt Toyo aan haar naamsbekendheid door het grootste mixed-martial-artsevent ter wereld te sponsoren: de Ultimate Fighting Championship. (MvW)