ALD-bestuurder Carel Bal: “Er waren verschillende strategische redenen om SternLease over te nemen. Schaalvergroting speelde daarbij een belangrijke rol, samen met uitbreiding van de verkoopkanalen als aanvulling op de corporate business en de partnerships met diverse OEM’s. Net zo belangrijk is direct en persoonlijk contact met de klant. Zo hebben we nu fysiek toegang tot het dealernetwerk van Stern. Verspreid door het land gaat het in totaal om 85 dealers, 17 servicepunten en 21 merken. Stuk voor stuk vestigingen met een krachtige positie als lokale dealer. Zo staan we dichterbij de MKB-klant en particulieren. Die plaatselijke aanwezigheid is echt een aanvulling op ons dienstenpakket en onze ambitie; we willen graag gezien worden als een partij die letterlijk dicht bij de klant staat, en tegelijkertijd het innovatiefst is op het gebied van mobiliteitsdiensten.”

Samenwerking en nieuwe diensten

SternLease brengt een vloot in van ca. 13.000 voertuigen, waarmee de totale vloot van ALD Automotive groeit naar ruim 65.000 voertuigen. Belangrijker nog is dat de overname van SternLease moet worden gezien als een strategisch partnership, waar klanten van beide organisaties van gaan profiteren. “Samen gaan we het leaseaanbod versterken, niet alleen in traditionele producten als operationele en short lease, maar denk ook aan private lease of occasion lease; voor ons duidelijk groeimarkten. Daarnaast zijn we bezig met auto- delen en autoverhuur. Perfect passende disciplines binnen de vestigingen van Stern, waar klanten zeker zullen gaan profiteren van de gezamenlijke kracht van ALD Automotive en Stern als mobiliteitsaanbieder.”