Rensa van Buijten: “Inmiddels hebben we met Duobond RL-eez zo’n naamsbekendheid dat het product zichzelf aan het verkopen is. Een autoruit vervangen is zwaar werk, maar RL-eez maakt een einde aan deze fysieke overbelasting van monteurs. Bovendien verkleint het de kans op lakschade aanzienlijk en RL-eez zorgt ervoor dat ook beschadigingen aan hemels, bekleding en dashboards tot het verleden behoren.” RL-eez werkt op 12V met een afstandsbediening en is sinds kort nog breder inzetbaar met de introductie van een tool met dubbele rechthoekige zuignap. Met dit hulpstuk kunnen ook ruiten met een sterke bolling, zoals de voorruit van de VW Crafter, snel en foutloos los worden gesneden. “Het verschil zit niet alleen in de rechthoekige vorm, maar ook in de draadgeleiding over de dubbele pulleys.”

Persoonlijke instructie

Dat het met de kwaliteit van Duobond wel goed zit, bewijst de dagelijkse praktijk, constateert Van Buijten. “We zijn al sinds 1985 bezig, en ik kom nog steeds systemen tegen uit die beginjaren, die nu pas aan vervanging toe zijn.” Maar dat betekent niet dat de ruitschadespecialist niet hoeft bij te scholen. Integendeel, de ontwikkelingen gaan zo snel, dat een regelmatige opfriscursus belangrijk is om te profiteren van de nieuwste ontwikkelingen en reparatietechnieken. Dat is ook noodzakelijk, want er zijn nog veel misverstanden, ook bij specialis- ten. “Bijvoorbeeld dat een breuk onder druk moet worden volgeperst. Of dat je eerst moet boren om steenslagschade beter te kunnen vullen. Allebei volkomen onzin. En dat is precies waarom we alleen maar producten uitleveren met een uitleg erbij.”