‘Pechhulp zonder abonnement interessant voor wagenparkbeheerders’

Geen abonnement op een pechhulpdienst voor je wagenpark, maar alleen betalen voor pechhulp die je daadwerkelijk afneemt. En dat met landelijke dekking en binnen 30 tot 40 minuten na het verzoek pechhulp ter plaatse. Dat is in het kort de dienst van RoadGuard Zakelijk, dat zich hiermee richt op bedrijven met een eigen wagenpark.

RoadGuard is een kleine drie jaar geleden gestart als een van de eerste diensten van Centraal Beheer. In eerste instantie als een pechhulpdienst voor particulieren, maar al snel volgde ook de mogelijkheid voor bedrijven om gebruik te maken van deze nieuwe vorm van pechhulp. Inmiddels maken diverse bedrijven gebruik van deze dienst. Business Development Manager Tom Bouchier ziet dat RoadGuard Zakelijk goed aansluit op de wensen en behoeften van bedrijven met een eigen wagenpark die op zoek zijn naar een slim, goedkoper alternatief voor pechhulpabonnementen.

“Pechhulp als concept is natuurlijk niet nieuw. Maar wij hebben ons afgevraagd: hoe zou het er uitzien als we het vandaag de dag opnieuw zouden uitvinden? Uit die vraag is RoadGuard ontstaan”, legt Bouchier uit. “Steeds meer diensten draaien om gebruiksgemak via apps en online platforms en daar hebben wij ons door laten inspireren.”

Zakelijke markt

Het bedrijf werkt samen met zo’n 800 monteurs van particuliere bedrijven, verspreid over heel Nederland. Deze landelijke dekking maakt dat er binnen 30 tot 40 minuten na een verzoek om pechhulp een monteur ter plekke is, en dat 24 uur per dag. Bouchier: “We hebben dat ontwikkeld voor particulieren, zonder het idee om dit ook voor de zakelijke markt te gaan doen. Maar er kwam steeds meer vraag naar onze dienst vanuit ondernemingen met een eigen wagenpark, zoals verhuurbedrijven, aannemers en taxibedrijven. Daarom hebben we RoadGuard Zakelijk in het leven geroepen.”

Het verschil met andere pechhulpplatformen is dat de gebruiker van RoadGuard niet vastzit aan een abonnement. “Veel bedrijven willen alleen maar betalen voor wat ze daadwerkelijk gebruiken, in plaats van te betalen voor een abonnement op een dienst waar je misschien helemaal geen gebruik van maakt. Bij ons betaal je alleen als je daadwerkelijk pechhulp afneemt. Daarom stellen we ook niet allerlei voorwaarden, zoals een maximaal aantal keren per jaar dat je via RoadGuard pechhulp mag inroepen.”

Eigenlijk heel simpel

Bedrijven kunnen zich aanmelden op de site en maken een account aan. Daarin voeren ze de kentekens in van alle voertuigen die ze willen aanmelden. Vanuit dat dashboard kan die registratie aan de gebruiker van dat voertuig worden bevestigd. De pechmelding kan zowel via de app als het web, maar ook telefonisch. Een verschil met de particuliere versie van RoadGuard is dat de gebruikers de prijzen voor de pechhulp niet te zien krijgen, omdat de factuur naar de wagenparkbeheerder of eigenaar van het bedrijf gaat. De incasso voor verleende diensten vindt aan het einde van de maand plaats.

“Het is eigenlijk heel simpel”, vat Tom Bouchier het RoadGuard Zakelijk samen. “Goede pechhulp, 24 uur per dag, overal in Nederland, vaste en transparante prijzen, groot gebruiksgemak en alleen betalen voor datgene wat je afneemt. En omdat je betaalt voor de pechhulp die je gebruikt, zullen wij ook niemand weigeren of allerlei beperkende voorwaarden stellen.”

‘Pechhulp zonder abonnement interessant voor wagenparkbeheerders’ - Automobielmanagement.nl

‘Pechhulp zonder abonnement interessant voor wagenparkbeheerders’

Geen abonnement op een pechhulpdienst voor je wagenpark, maar alleen betalen voor pechhulp die je daadwerkelijk afneemt. En dat met landelijke dekking en binnen 30 tot 40 minuten na het verzoek pechhulp ter plaatse. Dat is in het kort de dienst van RoadGuard Zakelijk, dat zich hiermee richt op bedrijven met een eigen wagenpark.

RoadGuard is een kleine drie jaar geleden gestart als een van de eerste diensten van Centraal Beheer. In eerste instantie als een pechhulpdienst voor particulieren, maar al snel volgde ook de mogelijkheid voor bedrijven om gebruik te maken van deze nieuwe vorm van pechhulp. Inmiddels maken diverse bedrijven gebruik van deze dienst. Business Development Manager Tom Bouchier ziet dat RoadGuard Zakelijk goed aansluit op de wensen en behoeften van bedrijven met een eigen wagenpark die op zoek zijn naar een slim, goedkoper alternatief voor pechhulpabonnementen.

“Pechhulp als concept is natuurlijk niet nieuw. Maar wij hebben ons afgevraagd: hoe zou het er uitzien als we het vandaag de dag opnieuw zouden uitvinden? Uit die vraag is RoadGuard ontstaan”, legt Bouchier uit. “Steeds meer diensten draaien om gebruiksgemak via apps en online platforms en daar hebben wij ons door laten inspireren.”

Zakelijke markt

Het bedrijf werkt samen met zo’n 800 monteurs van particuliere bedrijven, verspreid over heel Nederland. Deze landelijke dekking maakt dat er binnen 30 tot 40 minuten na een verzoek om pechhulp een monteur ter plekke is, en dat 24 uur per dag. Bouchier: “We hebben dat ontwikkeld voor particulieren, zonder het idee om dit ook voor de zakelijke markt te gaan doen. Maar er kwam steeds meer vraag naar onze dienst vanuit ondernemingen met een eigen wagenpark, zoals verhuurbedrijven, aannemers en taxibedrijven. Daarom hebben we RoadGuard Zakelijk in het leven geroepen.”

Het verschil met andere pechhulpplatformen is dat de gebruiker van RoadGuard niet vastzit aan een abonnement. “Veel bedrijven willen alleen maar betalen voor wat ze daadwerkelijk gebruiken, in plaats van te betalen voor een abonnement op een dienst waar je misschien helemaal geen gebruik van maakt. Bij ons betaal je alleen als je daadwerkelijk pechhulp afneemt. Daarom stellen we ook niet allerlei voorwaarden, zoals een maximaal aantal keren per jaar dat je via RoadGuard pechhulp mag inroepen.”

Eigenlijk heel simpel

Bedrijven kunnen zich aanmelden op de site en maken een account aan. Daarin voeren ze de kentekens in van alle voertuigen die ze willen aanmelden. Vanuit dat dashboard kan die registratie aan de gebruiker van dat voertuig worden bevestigd. De pechmelding kan zowel via de app als het web, maar ook telefonisch. Een verschil met de particuliere versie van RoadGuard is dat de gebruikers de prijzen voor de pechhulp niet te zien krijgen, omdat de factuur naar de wagenparkbeheerder of eigenaar van het bedrijf gaat. De incasso voor verleende diensten vindt aan het einde van de maand plaats.

“Het is eigenlijk heel simpel”, vat Tom Bouchier het RoadGuard Zakelijk samen. “Goede pechhulp, 24 uur per dag, overal in Nederland, vaste en transparante prijzen, groot gebruiksgemak en alleen betalen voor datgene wat je afneemt. En omdat je betaalt voor de pechhulp die je gebruikt, zullen wij ook niemand weigeren of allerlei beperkende voorwaarden stellen.”