Na het overzien van het landschap van garageconcepten werd AutoProfijt geboren. Niemand speelde in op het kleinere autobedrijf. Grossierscoöperatie Vrooam besloot daar verandering in te brengen. “We bieden nu ook deze autobedrijven een professioneel platform op niveau,” vertelt Aan Willem Bonnema, concept manager van AutoProfijt.

Zonder verplichtingen

“Maar we zijn ook anders dan de anderen. Onze slogan is niet voor niets: ‘AutoProfijt, het concept waarbij jij jij blijft’. Willen de aangesloten bedrijven hun eigen imago behouden, dan mag dat. Wij faciliteren zonder verplichtingen.” Vooral de diverse marketingactiviteiten worden gewaardeerd. Vier keer per jaar verschijnt een actiekrant en daarnaast wordt AutoProfijt steeds zichtbaarder op internet via bannering en social media als Facebook.

Top of mind

“Onze online activiteiten zijn we in rap tempo aan het uitbreiden”, benadrukt Bonnema. “Het is dé manier om te zorgen dat je als autobedrijf ‘top of mind’ bent zodra mensen je diensten nodig hebben.” In Nederland is AutoProfijt achter Bosch Car Service en Vakgarage inmiddels de derde garageformule in Nederland. Bij onze zuiderburen wordt ook sinds een jaar de meerwaarde van de formule onderkend. “In België zijn inmiddels 42 autobedrijven aangesloten bij AutoProfit, zoals we daar heten.”