Nu veel autobedrijven het moeilijk hebben, komt AutoTrack met een actieplan dat onder meer drie maanden korting voor abonnees en een proefrit aan huis omvat. Rico van der Vies, commercieel directeur bij het bedrijf: “Proefrit aan huis is al een groot succes gebleken, 610 autobedrijven doen mee en ook consumenten weten de weg naar deze nieuwe service te vinden. Wij verwachten dat deze uitdagende tijd nog wel even aanhoudt en we hebben gekeken hoe we ook op de lange termijn het autobedrijf kunnen helpen. Waar deze bedrijven uiteindelijk mee geholpen zijn, is het verkopen van auto’s.” Zodra de richtlijnen van het RIVM dit weer toelaten, zal AutoTrack – als onderdeel van de grootste twee mediabedrijven van Nederland, DPG Media en Mediahuis – zich weer gaan bezighouden met het stimuleren van de (gebruikte) autoverkoop door middel van een grote cash-en-winactie voor de consument. “Dit gaan wij uitgebreid promoten en we gaan ervoor zorgen dat de consument de weg naar het autobedrijf snel weer vindt. Iedereen heeft de transacties nu heel hard nodig”, aldus van der Vies.

Automotive MediaVentions

Automotive MediaVentions koppelt de sterke consumentenplatforms Gaspedaal.nl, AutoTrack.nl en AutoWereld.nl aan de data en het bereik van DPG Media en Mediahuis en hanteert verschillende benaderingswijzen voor de verschillende typen autokopers. Van der Vies: “De bezoekers van Gaspedaal noemen we ‘analist’. Dit zijn mensen die goed in staat zijn om hun eigen keuzes te maken en die hiervoor meerdere bronnen willen gebruiken. Gaspedaal verzamelt alle occasions van elke autosite in Nederland. Bezoekers van Autotrack zijn ‘drifters’. Zij willen een auto kopen, maar hebben daar wel hulp bij nodig. Daarbij moet je denken aan informatie over de wegenbelasting en financiering. Zodoende bieden we zulke aanvullende diensten aan op die site.”