Voorkom stilstand met MyFMS

brand story

Het zijn bijzondere tijden, sinds enkele maanden met de uitbraak van Corona wereldwijd, staat de wereld op zijn kop. Niets is meer hetzelfde als voorheen en de maatregelen die er nu zijn en in de toekomst gaan komen kunnen we ook lastig op anticiperen. Ook bij Micpoint is de organisatie noodgedwongen aangepast. Medewerkers werken thuis op flexibele tijden en sommige opdrachten liggen even op een lager pitje.

Frank Leemkuil, technisch directeur bij Micpoint: ‘Wij hebben de laatste jaren hard gewerkt aan het verbeteren van ons interne communicatie. Daardoor gaat het werk nu goed. Kantoor medewerkersw erken merendeels thuis en zijn flexibel in hun werktijden.De buitenmedewerkers hebben het iets rustiger, doordat grote organisaties, zoals autofabrikanten, op dit moment niet kunnen leveren. Wij verwachten een inhaalslag na de zomer.’

ISO 27001

Micpoint pakt deze tijd aan om verder te professionaliseren. Frank:‘Het ISO 27001-traject hebben we bijna afgerond. Veiligheid en bewustwording is daarin een essentieel onderdeel. Wij vinden het belangrijk om continu te verbeteren. Wij zitten niet stil en delen onze tijd nuttig in.’

Meten van bezettingsgraad en volgen van trends

Om proactief te kunnen inspelen op de steeds veranderende wereld om ons heen is het van belang goed inzicht te hebben in de bezettingsgraad van het wagenpark. Frank: ‘Het op tijd kunnen afschalen indien er een periode minder vraag is, of het tijdig bijschalen indien er meer vraag is, kunnen onnodige kosten besparen. Ook kan stilstand van de business voorkomen worden als daar goed op ingespeeld wordt. MyFMS heeft onlangs een dashboard geïntroduceerd, waar proactief advies wordt gegeven hoe het wagenpark gebruikt wordt en welke assets lang stilstaan zonder reden. Zo is er direct een overzicht welke gerapporteerd kan worden aan het management.’

Preventief onderhoud

Een onderdeel van dit dashboard is het meten van de accuconditie. Wanneer een wagenpark optimaal gebruikt wordt voorkom je lege accu’s. Je kunt hierin voorzien met druppellading en het effect hiervan meten. Heeft een auto een minder goede accu-conditie? Deze kan snel onderschept worden, zodat deze tijdig wordt vervangen. Frank vertelt: ‘Het op tijd voorzien van regulier onderhoud, is daarbij erg belangrijk. Wanneer een auto veel rijdt buiten het gewone onderhoud, wil je op tijd een melding hebben van een servicebeurt of een melding krijgen van de boardcomputer. Je kunt dan direct een afspraak inplannen met je dealer.’

Auto’s inzetten als deelauto

Om te voorkomen dat het wagenpark onnodig stilstaat, zien steeds meerbedrijven het nut van het omzetten van het reguliere wagenpark naar eenin-company en publieke autodeeloplossing. Frank: ‘Hiermee kun je beteren optimaler de auto’s inzetten. Bijvoorbeeld tijdens kantooruren, wanneer auto’s niet gebruikt worden door de medewerkers, maar auto’s wel uitgeleend kunnen worden aan een andere medewerker. Of aan andere bedrijven, die deel kunnen maken van de deeloplossing. Door te sturen op de bezettingsgraad, kun je hiermee eentrend analyseren, die voorkomt dat het wagenpark onnodig stilstaat en effectiever ingezet kan worden. Hiermee kun je besparen op je kosten.’

Voorkom stilstand met MyFMS - Automobielmanagement.nl

Voorkom stilstand met MyFMS

brand story

Het zijn bijzondere tijden, sinds enkele maanden met de uitbraak van Corona wereldwijd, staat de wereld op zijn kop. Niets is meer hetzelfde als voorheen en de maatregelen die er nu zijn en in de toekomst gaan komen kunnen we ook lastig op anticiperen. Ook bij Micpoint is de organisatie noodgedwongen aangepast. Medewerkers werken thuis op flexibele tijden en sommige opdrachten liggen even op een lager pitje.

Frank Leemkuil, technisch directeur bij Micpoint: ‘Wij hebben de laatste jaren hard gewerkt aan het verbeteren van ons interne communicatie. Daardoor gaat het werk nu goed. Kantoor medewerkersw erken merendeels thuis en zijn flexibel in hun werktijden.De buitenmedewerkers hebben het iets rustiger, doordat grote organisaties, zoals autofabrikanten, op dit moment niet kunnen leveren. Wij verwachten een inhaalslag na de zomer.’

ISO 27001

Micpoint pakt deze tijd aan om verder te professionaliseren. Frank:‘Het ISO 27001-traject hebben we bijna afgerond. Veiligheid en bewustwording is daarin een essentieel onderdeel. Wij vinden het belangrijk om continu te verbeteren. Wij zitten niet stil en delen onze tijd nuttig in.’

Meten van bezettingsgraad en volgen van trends

Om proactief te kunnen inspelen op de steeds veranderende wereld om ons heen is het van belang goed inzicht te hebben in de bezettingsgraad van het wagenpark. Frank: ‘Het op tijd kunnen afschalen indien er een periode minder vraag is, of het tijdig bijschalen indien er meer vraag is, kunnen onnodige kosten besparen. Ook kan stilstand van de business voorkomen worden als daar goed op ingespeeld wordt. MyFMS heeft onlangs een dashboard geïntroduceerd, waar proactief advies wordt gegeven hoe het wagenpark gebruikt wordt en welke assets lang stilstaan zonder reden. Zo is er direct een overzicht welke gerapporteerd kan worden aan het management.’

Preventief onderhoud

Een onderdeel van dit dashboard is het meten van de accuconditie. Wanneer een wagenpark optimaal gebruikt wordt voorkom je lege accu’s. Je kunt hierin voorzien met druppellading en het effect hiervan meten. Heeft een auto een minder goede accu-conditie? Deze kan snel onderschept worden, zodat deze tijdig wordt vervangen. Frank vertelt: ‘Het op tijd voorzien van regulier onderhoud, is daarbij erg belangrijk. Wanneer een auto veel rijdt buiten het gewone onderhoud, wil je op tijd een melding hebben van een servicebeurt of een melding krijgen van de boardcomputer. Je kunt dan direct een afspraak inplannen met je dealer.’

Auto’s inzetten als deelauto

Om te voorkomen dat het wagenpark onnodig stilstaat, zien steeds meerbedrijven het nut van het omzetten van het reguliere wagenpark naar eenin-company en publieke autodeeloplossing. Frank: ‘Hiermee kun je beteren optimaler de auto’s inzetten. Bijvoorbeeld tijdens kantooruren, wanneer auto’s niet gebruikt worden door de medewerkers, maar auto’s wel uitgeleend kunnen worden aan een andere medewerker. Of aan andere bedrijven, die deel kunnen maken van de deeloplossing. Door te sturen op de bezettingsgraad, kun je hiermee eentrend analyseren, die voorkomt dat het wagenpark onnodig stilstaat en effectiever ingezet kan worden. Hiermee kun je besparen op je kosten.’