Goodmen maakt je schadewerkplaats toekomstbestendig

brand story

De marges staan al jaren onder druk in de schadebranche. Nu minder kilometers worden gereden door corona loopt ook het aantal schades terug. Goodmen Equipment helpt schadeherstellers om de juiste keuzes te maken voor nu én de toekomst. “Gecertificeerd equipment en je kwaliteit structureel verhogen wordt van levensbelang.”

Goodmen Equipment is een nieuwe naam in de automotive, maar ook weer niet. De specialisten uit Swifterbant hebben het grootste deel van de automotive activiteiten van Nederman Nederland overgenomen. Met onder meer directeur Peter Kostelijk en projectspecialist/trainer Roel de Winter gaat achter Goodmen Equipment veel kennis en ervaring schuil. Merken als Josam, Car-O-Liner en Blackhawk betekenen bovendien dat topkwaliteit in huis is. “Op 1 maart openden we onze deuren en op 15 maart ging het land op slot om corona”, lacht Kostelijk. “Niet echt, de start die je wenst als jong bedrijf. Nu 8 maanden verder, kunnen we zeggen dat Goodmen haar positie in de markt al heeft gevonden.”

Car-O-Liner
Goodmen Equipment bedient twee belangrijke markten: autoschadeherstellers en de truckwerkplaatsen. “In autoschadeland zie je de laatste jaren dat de fabrikanten gaan bepalen wie mag repareren. Wil je in aanmerking komen om als erkend reparateur schades aan te herstellen dan is door de fabrikant gecertificeerde apparatuur in je werkplaats een must.” Car-O-Liner heeft ingespeeld op deze verschuiving door te investeren in homologaties. De Zweedse fabrikant van meet- en richtsystemen kan een hele reeks ‘approvals’ overleggen en beschikt over een database van 16.000 voertuigen met 150 meetpunten van alle gangbare merken en modellen. “Iedere week krijg ik mails met de vraag of deze data ook beschikbaar is voor anderen. Het geeft aan hoe waardevol de kennisbank van Car-O-Liner is.”

RDW
Dit equipment sluit aan bij de twee grote actuele thema’s in de autoschadebranche: beschikken over equipment met de juiste certificeringen en het streven naar hoogwaardig schadeherstel met uitgebreid en zorgvuldig meten als basis. De aangescherpte normen bij herstellen van grotere schades wordt ook aangejaagd door de RDW. In totaal worden bij de herkeuringen op de 7 Nederlandse keuringstations jaarlijks 10.000 metingen verricht. De RDW gebruikt hierbij Car-O-Liner Car-O-Tronic van Goodmen Equipment. “We horen steeds vaker dat een grote schade niet als zodanig wordt herkend”, vertelt Peter Kostelijk. “De oplossing is simpel: meten. Leer jezelf aan om de auto eerst te checken voordat je gaat repareren. Met de systemen van Car-O-Liner heb je in een kleine tien minuten zekerheid.”

Blackhawk
Naast het Zweedse Car-O-Liner heeft Goodmen Equipment ook de meetapparatuur van Blackhawk toegevoegd; simpele en doeltreffende techniek tegen een vriendelijke prijs. De specialisten uit Swifterbant komen in 2021 met nog meer nieuwe merken en productlijnen. “We zijn leider in de schademarkt en we willen graag de logische keus blijven”, besluit Peter Kostelijk.

Goodmen maakt je schadewerkplaats toekomstbestendig - Automobielmanagement.nl

Goodmen maakt je schadewerkplaats toekomstbestendig

brand story

De marges staan al jaren onder druk in de schadebranche. Nu minder kilometers worden gereden door corona loopt ook het aantal schades terug. Goodmen Equipment helpt schadeherstellers om de juiste keuzes te maken voor nu én de toekomst. “Gecertificeerd equipment en je kwaliteit structureel verhogen wordt van levensbelang.”

Goodmen Equipment is een nieuwe naam in de automotive, maar ook weer niet. De specialisten uit Swifterbant hebben het grootste deel van de automotive activiteiten van Nederman Nederland overgenomen. Met onder meer directeur Peter Kostelijk en projectspecialist/trainer Roel de Winter gaat achter Goodmen Equipment veel kennis en ervaring schuil. Merken als Josam, Car-O-Liner en Blackhawk betekenen bovendien dat topkwaliteit in huis is. “Op 1 maart openden we onze deuren en op 15 maart ging het land op slot om corona”, lacht Kostelijk. “Niet echt, de start die je wenst als jong bedrijf. Nu 8 maanden verder, kunnen we zeggen dat Goodmen haar positie in de markt al heeft gevonden.”

Car-O-Liner
Goodmen Equipment bedient twee belangrijke markten: autoschadeherstellers en de truckwerkplaatsen. “In autoschadeland zie je de laatste jaren dat de fabrikanten gaan bepalen wie mag repareren. Wil je in aanmerking komen om als erkend reparateur schades aan te herstellen dan is door de fabrikant gecertificeerde apparatuur in je werkplaats een must.” Car-O-Liner heeft ingespeeld op deze verschuiving door te investeren in homologaties. De Zweedse fabrikant van meet- en richtsystemen kan een hele reeks ‘approvals’ overleggen en beschikt over een database van 16.000 voertuigen met 150 meetpunten van alle gangbare merken en modellen. “Iedere week krijg ik mails met de vraag of deze data ook beschikbaar is voor anderen. Het geeft aan hoe waardevol de kennisbank van Car-O-Liner is.”

RDW
Dit equipment sluit aan bij de twee grote actuele thema’s in de autoschadebranche: beschikken over equipment met de juiste certificeringen en het streven naar hoogwaardig schadeherstel met uitgebreid en zorgvuldig meten als basis. De aangescherpte normen bij herstellen van grotere schades wordt ook aangejaagd door de RDW. In totaal worden bij de herkeuringen op de 7 Nederlandse keuringstations jaarlijks 10.000 metingen verricht. De RDW gebruikt hierbij Car-O-Liner Car-O-Tronic van Goodmen Equipment. “We horen steeds vaker dat een grote schade niet als zodanig wordt herkend”, vertelt Peter Kostelijk. “De oplossing is simpel: meten. Leer jezelf aan om de auto eerst te checken voordat je gaat repareren. Met de systemen van Car-O-Liner heb je in een kleine tien minuten zekerheid.”

Blackhawk
Naast het Zweedse Car-O-Liner heeft Goodmen Equipment ook de meetapparatuur van Blackhawk toegevoegd; simpele en doeltreffende techniek tegen een vriendelijke prijs. De specialisten uit Swifterbant komen in 2021 met nog meer nieuwe merken en productlijnen. “We zijn leider in de schademarkt en we willen graag de logische keus blijven”, besluit Peter Kostelijk.