In Sliedrecht signaleerden ze al in een vroeg stadium de veranderingen in de schadebranche. “Nu zelfs bij een simpele bumperschade al gewerkt moet worden aan ADAS-systemen én fabrikanten eisen stellen aan erkend reparateurs, is meer nodig dan de juiste equipment om toekomstbestendig te zijn”, vertelt Philip van Houwelingen, directeur van Equipment Group Holland.

Bodyshop 2025
Het inspireerde EGH tot het ontwikkelen van het concept Bodyshop 2025, waarin alles is gebundeld wat schadebedrijven nodig hebben. “Wij helpen je aan equipment, kennis en kunde. We willen echt een partner zijn voor het schadebedrijf.” EGH verzorgt via haar dochteronderneming Service Group Holland theoretische scholingen, maar ook praktische trainingen op gebied van ADAS, veilig ontkoppelen, lassen, lijmen, riveting en popnageltechnieken. “De gedachte achter Bodyshop 2025 is ook dat schadebedrijven één partner hebben die in staat is om ze heel breed te ontzorgen.”

123 Service Portaal
Ontzorgen is ook het online 123 Service Portaal, waarin onderhoud en reparatie aan equipment, inspecties en keuringen (zoals NEN) en certificering worden bijgehouden. Deze data vormt ook de blauwdruk bij auditing door partijen als Focwa, Bovag, verzekeraars en de autofabrikanten. “Ons doel is om schadebedrijven te helpen bij alles wat nodig is bij een veilige en hoogwaardige werkplaats en het professioneel, veilig en op OEM-niveau herstellen van schades aan ook de modernste auto’s.”