Ferdinand Piëch, de voorzitter van de raad van toezicht van Volkswagen, zei dat zijn bedrijf overweegt de business te verplaatsen naar andere onderdelenfabrikanten. "Wij kunnen heel gemakkelijk andere toeleveranciers vinden", zei hij op de Frankfurter IAA. "Wij waarderen het niet als een toeleverancier onze concurrent wordt." Ook de financiële topman van BMW, Friedrich Eichiner, sprak soortgelijke woorden. "Magma is altijd een sterke toeleverancier voor ons geweest. Maar het wordt nu een concurrent. Dat is een nieuwe situatie die wij moeten bekijken. De lopende contracten zullen wij niet aan tornen maar we zien wel een belangenverstrengeling. In de toekomst zouden we Magna kunnen afwijzen", zegt Eichiner in de Financial Times.
Magna maakt veel onderdelen maar assembleert ook motoren en auto’s als contractpartner voor merken als BMW, Daimler, Saab en Porsche. Het bedrijf heeft zijn klanten proberen te verzekeren dat Opel volledig los zal staan van de onderdelenbusiness. De topmannen van Magna zullen in de komende weken bezoeken afleggen aan de klanten in Europa. "Het is een kwestie van praten met de klanten en hen geruststellen", aldus Don Walker, de co-ceo van Magna International.