Mitsubishi: in 2023 twee nieuwe modellen voor Nederlandse markt

Mitsubishi heeft besloten om in 2023 twee nieuwe modellen te introduceren in enkele Europese landen, waaronder Nederland. Dat heeft het bedrijf vandaag bekendgemaakt. Mitsubishi maakt met de aankondiging definitief een eind aan geruchten dat het bedrijf de Europese markt helemaal zou verlaten.

Het Japanse merk zal de Europese modellen laten maken in fabrieken van alliantiepartner Renault. Om welke specifieke modellen het precies gaat, is nog niet bekend. Wel blijft het bedrijf bij zijn besluit om de verkoop van nieuwe auto’s tegen 2023 in sommige Europese landen te beëindigen.

Hervormingen

Mitsubishi heeft in Europa structurele hervormingen doorgevoerd in lijn met de ‘Selectie en Concentratie’-strategie, als onderdeel van het businessplan voor de middellange termijn zoals dat in juli 2020 is aangekondigd. De ontwikkeling van nieuwe automodellen voor Europese markten is toen bevroren, terwijl Mitsubishi de middelen voor R&D concentreerde op de ASEAN-regio.

De aangekondigde samenwerking met Groupe Renault maakt deel uit van de bedrijfshervorming in Europa, waarmee Mitsubishi wil voldoen aan de vraag van zijn klanten, laat het bedrijf weten.

Lees ook:
Toch nieuwe Mitsubishi voor Duitsland
Mitsubishi: laatste stuiptrekkingen van een kwijnend merk
Alliantie Renault, Nissan, Mitsubishi maakt nieuwe strategie bekend

Mitsubishi: in 2023 twee nieuwe modellen voor Nederlandse markt - Automobielmanagement.nl

Mitsubishi: in 2023 twee nieuwe modellen voor Nederlandse markt

Mitsubishi heeft besloten om in 2023 twee nieuwe modellen te introduceren in enkele Europese landen, waaronder Nederland. Dat heeft het bedrijf vandaag bekendgemaakt. Mitsubishi maakt met de aankondiging definitief een eind aan geruchten dat het bedrijf de Europese markt helemaal zou verlaten.

Het Japanse merk zal de Europese modellen laten maken in fabrieken van alliantiepartner Renault. Om welke specifieke modellen het precies gaat, is nog niet bekend. Wel blijft het bedrijf bij zijn besluit om de verkoop van nieuwe auto’s tegen 2023 in sommige Europese landen te beëindigen.

Hervormingen

Mitsubishi heeft in Europa structurele hervormingen doorgevoerd in lijn met de ‘Selectie en Concentratie’-strategie, als onderdeel van het businessplan voor de middellange termijn zoals dat in juli 2020 is aangekondigd. De ontwikkeling van nieuwe automodellen voor Europese markten is toen bevroren, terwijl Mitsubishi de middelen voor R&D concentreerde op de ASEAN-regio.

De aangekondigde samenwerking met Groupe Renault maakt deel uit van de bedrijfshervorming in Europa, waarmee Mitsubishi wil voldoen aan de vraag van zijn klanten, laat het bedrijf weten.

Lees ook:
Toch nieuwe Mitsubishi voor Duitsland
Mitsubishi: laatste stuiptrekkingen van een kwijnend merk
Alliantie Renault, Nissan, Mitsubishi maakt nieuwe strategie bekend