In 2013 wil Audi deze 1+1-zitter op de markt brengen als ultralichte auto voor in de stad. De Audi urban concept is niet geïnspireerd op andere auto’s. Tijdens de ontwikkeling is scherp gelet op een zo licht mogelijke constructie, optimale efficiency en beperking tot het wezenlijke. Het resultaat is een auto zonder overbodige ballast. In de urban concept gaat het puur om de essentie, namelijk sportief voortbewegen. Met name de ultralichte constructie is een kerncompetentie van het merk Audi.

De energie voor de aandrijving wordt geleverd door twee elektromotoren van e-tron. De stroom komt uit een lithium-ion accu, die voldoende groot bemeten is om in de stad lange tijd vooruit te kunnen.

De Audi urban concept heeft een slanke carrosserie met vrijstaande wielen van 21-inch. In de spatborden zitten led-lichtgeleiders voor de richtingaanwijzers. De auto oogt dynamisch en geeft een volkomen nieuwe draai aan het design van Audi. Binnenin is er ruimte voor twee inzittenden, die schuin achter elkaar zitten. De zitpositie is sportief laag. Omdat een zo gunstig mogelijk gewicht centraal stond, wegen ook de bedieningselementen en materialen zo weinig mogelijk. De bestuurder kan het stuurwiel en de pedalen naar eigen wensen instellen. Het dak inclusief delen van de zijkant schuift naar achteren, waardoor instapruimte ontstaat.