Dat schrijft het reclamevakblad Adformatie, dat een onderzoek liet doen onder autobezitters. Ook uit dit onderzoek bleek weer dat Toyota wordt gepercipieerd het meest milieubewuste automerk (genoemd door 26 procent). Hummer is het meest minst milieubewuste merk (32 procent). De mensen noemen de Toyota Aygo als schoonste benzineauto, gevolgd door de Daihatsu Cuore en de C1 van Citroën. Uit een ander onderzoek is al gebleken dat in Duitsland en wereldwijd dezelfde perceptie heerst. In het Nederlandse onderzoek werd ook gevraagd naar de hoeveelheid CO2 die een gemiddelde nieuwe auto uitstoot als hij tien kilometer rijdt. Maar anderhalf procent van de ondervraagden wist het goede antwoord van 1600 gram . Zes van de tien mensen kon helemaal geen antwoord geven. Nadat de ondervraagden vervolgens werden geïnformeerd over de daadwerkelijke uitstoot, zei een kwart van hen meer rekening te zullen houden met het milieu als ze een andere auto kopen. Ongeveer een op de drie mensen vindt dat de auto-industrie niet milieubewust is, een op de vijf vindt van wel. Negentig procent van de ondervraagden vindt dat de auto-industrie duidelijker moet communiceren wat de milieubelasting van de auto is.