Het Duitse blad Taxi-Journal voerde een vergelijkende berekening uit op basis van 200 duizend kilometer. Er werden calculaties gemaakt met de CNG-versies van de Mercedes E-klasse, Mercedes B-klasse, Opel Zafira en VW Touran. De Opel Zafira CNG leverde de grootste besparing op: achttienduizend euro goedkoper dan de dieselversie. De nummer twee was de Mercedes B-klasse (zestienduizend euro), gevolgd door de VW Touran EcoFuel (15,7 duizend euro).

Bij de berekeningen is uitgegaan van de gemiddelde Duitse prijs van 97 cent per kg H-Gas (hoog-calorisch). In Nederland echter bedraagt de gemiddelde prijs voor L-gas (laag-calorisch) momenteel slechts 69 cent. Ondanks de lagere calorische waarde maakt dit het rijden op CNG in ons land nog goedkoper dan in Duitsland, waar intussen al meer dan 75 duizend aardgasauto’s rondrijden. Belangrijk verschil is echter dat Duitsland al langere tijd  over meer dan achthonderd aardgastankstations beschikt. In ons staat land de teller momenteel pas op tien. Het elfde station wordt in oktober geopend in Venlo. Het Nederlandse bedrijf CNG-net is overigens druk doende met de bouw van meer aardgastankstations. Het gaat ervan uit dat ons land in 2012 zo’n 250 tankpunten telt.