Chrysler brengt twee elektrische concept cars in Genève

Chrysler tobt weliswaar met zijn voortbestaan maar brengt twee elektrische concept cars in Genève. Een plug-in sportwagen en een versie met generatormotor.

De Chrysler 200C EV Concept is in meer opzichten een blik in de toekomst. Niet alleen door zijn actieradius-verhogende EV-technologie, maar ook vanwege zijn design en geavanceerde multimedia- en internetmogelijkheden. De Dodge Circuit EV toont aan dat een echte sportwagen ook volledig elektrisch aangedreven en dus emissievrij kan zijn. De krachtige Dodge Circuit EV (200 kW/286 pk) wordt in Genève ingezet voor demonstratieritten.
De Chrysler 200C EV is een auto die wordt aangedreven door de actieradiusverhogende Electric Drive-technologie (systeem zoals bij de Chevrolet Volt). Hij heeft een 200 kW/ 268 pk sterke elektromotor, die wordt gevoed door een compact en krachtig lithium-ion batterijpakket. Hiermee is volledig emissievrij rijden mogelijk. De actieradius bedraagt in dat geval maar zestig kilometer. Daarnaast beschikt de auto over een kleine en zuinige benzinemotor die als generator fungeert. Deze kan bijspringen op momenten dat de batterijen leeg zijn. Zo zorgt deze compacte unit ervoor dat de totale actieradius 640 kilometer bedraagt. Uiteraard is het batterijpakket van de 200C EV ook thuis (of buiten de deur) op te laden.
De Dodge Circuit is een volledig elektrisch aangedreven, spannend ogende sportwagen, zonder de Electric Drive-technologie. Zijn 200 kW/ 286 pk sterke elektromotor zorgt voor hoge prestaties. Dankzij het lithium-ion batterijpakket is de actieradius van 300 kilometer bovendien zeer bruikbaar. Opladen gebeurt via het stopcontact. De Dodge Circuit EV maakt gebruik van slechts drie basiscomponenten: de elektromotor, een compact en krachtig lithium-ion batterijpakket en een energiemanagementsysteem. De prestaties zijn van hoog niveau: de ‘0-100′ duurt maar vijf seconden en de topsnelheid bedraagt zo’n 190 km/h.

 

 

 

 

Reacties

Ik vraag me nu weer gelijk af waarom men 286 pk nodig heeft….zo wordt het nooit wat!! Waarom geen auto tussen de 100 en 150 pk??

Geplaatst door: Jan op
Chrysler brengt twee elektrische concept cars in Genève - Automobielmanagement.nl

Chrysler brengt twee elektrische concept cars in Genève

Chrysler tobt weliswaar met zijn voortbestaan maar brengt twee elektrische concept cars in Genève. Een plug-in sportwagen en een versie met generatormotor.

De Chrysler 200C EV Concept is in meer opzichten een blik in de toekomst. Niet alleen door zijn actieradius-verhogende EV-technologie, maar ook vanwege zijn design en geavanceerde multimedia- en internetmogelijkheden. De Dodge Circuit EV toont aan dat een echte sportwagen ook volledig elektrisch aangedreven en dus emissievrij kan zijn. De krachtige Dodge Circuit EV (200 kW/286 pk) wordt in Genève ingezet voor demonstratieritten.
De Chrysler 200C EV is een auto die wordt aangedreven door de actieradiusverhogende Electric Drive-technologie (systeem zoals bij de Chevrolet Volt). Hij heeft een 200 kW/ 268 pk sterke elektromotor, die wordt gevoed door een compact en krachtig lithium-ion batterijpakket. Hiermee is volledig emissievrij rijden mogelijk. De actieradius bedraagt in dat geval maar zestig kilometer. Daarnaast beschikt de auto over een kleine en zuinige benzinemotor die als generator fungeert. Deze kan bijspringen op momenten dat de batterijen leeg zijn. Zo zorgt deze compacte unit ervoor dat de totale actieradius 640 kilometer bedraagt. Uiteraard is het batterijpakket van de 200C EV ook thuis (of buiten de deur) op te laden.
De Dodge Circuit is een volledig elektrisch aangedreven, spannend ogende sportwagen, zonder de Electric Drive-technologie. Zijn 200 kW/ 286 pk sterke elektromotor zorgt voor hoge prestaties. Dankzij het lithium-ion batterijpakket is de actieradius van 300 kilometer bovendien zeer bruikbaar. Opladen gebeurt via het stopcontact. De Dodge Circuit EV maakt gebruik van slechts drie basiscomponenten: de elektromotor, een compact en krachtig lithium-ion batterijpakket en een energiemanagementsysteem. De prestaties zijn van hoog niveau: de ‘0-100′ duurt maar vijf seconden en de topsnelheid bedraagt zo’n 190 km/h.

 

 

 

 

Reacties

Ik vraag me nu weer gelijk af waarom men 286 pk nodig heeft….zo wordt het nooit wat!! Waarom geen auto tussen de 100 en 150 pk??

Geplaatst door: Jan op