Volgens de Japanse zakenkrant Nikkei komt Toyota in 2011 op de thuismarkt met een Prius die twee miljoen yen kost (ruim twintigduizend dollar). De ‘gewone’ Prius gaat in Japan de deur uit voor omgerekend bijna 24 duizend dollar.

Toyota gaat bij de productie snijden in de kosten (aangepaste onderdelen, kleinere motor) om een goedkopere hybride te kunnen leveren. Honda liet onlangs weten dat het zijn Insight op de Amerikaanse markt onder de twintigduizend dollar gaat aanbieden. Dat gebeurde na de introductie van de nieuwe Prius, die een liter minder brandstof verbruikt dan de Insight.

De nieuwe Insight hatchback is sinds vorige maand te koop in Japan. De order intake staat intussen op achttienduizend stuks, meer dan drie keer zo veel als de doelstelling. Honda heeft sinds 1999 wereldwijd meer dan 300 duizend hybrides verkocht.

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding