Maar het is altijd mogelijk dat één van de grote autofabrikanten – misschien wel een Chinese – het fraaie ontwerp zal overnemen. Lotus heeft er slechts twee weken over gedaan om het concept te bouwen, iets wat normaal gesproken toch wel een maand of vier á vijf in beslag neemt.  De kleine Lotus is met een lengte van 2,60 meter zelfs nog korter dan de Toyota iQ, maar heeft wel dezelfde interieuropstelling. Het belangrijkste aspect van het ontwerp is het aluminium spaceframe voor de vloer, waarin onder meer de accu’s zijn ondergebracht en dat bovendien door zijn stijfheid bescherming biedt bij aanrijdingen. Bijzonder zijn de zonnepanelen op het dak om energie te leveren ter aanvulling van de accu’s. Het superkleine en lichte autootje is uitgerust met honderd lithium-ionaccucellen met een totale capaciteit van 10 kWh. Ze kunnen in 3,5 uur worden opgeladen. Er is plaats voor nog eens honderd accucellen voor een grotere actieradius of voor gebruik van de auto in kouder weer, wanneer de prestaties van de accu’s afnemen. Met het standaard accupakket is de actieradius honderd kilometer. Met de 37 kW sterke elektromotor kan het autootje 100 km/u rijden. De supermini is verder voorzien van magnesium schuifdeuren en van kunststof bumpers, die zich omzetten in poeder bij een crash als een soort verbeterde kreukelzone.