RAI wil APK en scherpere milieueisen voor motoren

‘De invoering van een sloopregeling voor gemotoriseerde (tweetakt) tweewielers is wellicht een stap te ver. Met een breed gedragen aanpak vanuit de industrie zullen waarschijnlijk veel snellere stappen gemaakt kunnen worden in het milieuvriendelijker maken van deze vervoermiddelen’. Dit is de mening van de RAI Vereniging, die met concrete voorstellen komt.

"Denk daarbij aan een versnelde invoering van de Europese milieueisen voor gemotoriseerde tweewielers die overeenkomen met de Euro 5 en 6 normen die op dit moment al gelden voor personenauto’s met benzinemotor" geeft Eugène Daams, secretaris afdeling Gemotoriseerde Tweewielers binnen RAI Vereniging, aan. "Die mening wordt breed gedragen bij de fabrikanten en importeurs van gemotoriseerde tweewielers die aangesloten zijn bij ACEM, de Europese koepelorganisatie waarin ook RAI Vereniging participeert", aldus Daams.

Een andere aanpak, die volgens de bracnhevereniging veel meer recht doet aan de kopers van tweetakt motor-, brom-  en snorfietsen, is de introductie van een APK voor gemotoriseerde tweewielers. "Let wel, ‘De invoering van een sloopregeling voor gemotoriseerde (tweetakt) tweewielers is wellicht een stap te ver." geeft Daams duidelijk aan "die mensen zouden met de invoering van een sloopregeling voor tweetaktmotoren ernstig nadeel ondervinden van hun aankoop, dat kan niet de bedoeling zijn".

RAI wil APK en scherpere milieueisen voor motoren - Automobielmanagement.nl

RAI wil APK en scherpere milieueisen voor motoren

‘De invoering van een sloopregeling voor gemotoriseerde (tweetakt) tweewielers is wellicht een stap te ver. Met een breed gedragen aanpak vanuit de industrie zullen waarschijnlijk veel snellere stappen gemaakt kunnen worden in het milieuvriendelijker maken van deze vervoermiddelen’. Dit is de mening van de RAI Vereniging, die met concrete voorstellen komt.

"Denk daarbij aan een versnelde invoering van de Europese milieueisen voor gemotoriseerde tweewielers die overeenkomen met de Euro 5 en 6 normen die op dit moment al gelden voor personenauto’s met benzinemotor" geeft Eugène Daams, secretaris afdeling Gemotoriseerde Tweewielers binnen RAI Vereniging, aan. "Die mening wordt breed gedragen bij de fabrikanten en importeurs van gemotoriseerde tweewielers die aangesloten zijn bij ACEM, de Europese koepelorganisatie waarin ook RAI Vereniging participeert", aldus Daams.

Een andere aanpak, die volgens de bracnhevereniging veel meer recht doet aan de kopers van tweetakt motor-, brom-  en snorfietsen, is de introductie van een APK voor gemotoriseerde tweewielers. "Let wel, ‘De invoering van een sloopregeling voor gemotoriseerde (tweetakt) tweewielers is wellicht een stap te ver." geeft Daams duidelijk aan "die mensen zouden met de invoering van een sloopregeling voor tweetaktmotoren ernstig nadeel ondervinden van hun aankoop, dat kan niet de bedoeling zijn".