Audi heeft voor het project partners gevonden in E.ON, Stadtwerke München en de Technische Universiteit van München. De testvloot komt medio 2011 op de weg en zal kunnen laden aan circa tweehonderd nieuwe oplaadstations, die nog moeten worden geïnstalleerd. Het zogenamde éflott-project is onderdeel van het ‘model region electromobility munich’ dat wordt gesponsord door het Duitse Ministerie van Transport.

Er zal een aantal zaken worden aangepakt, zoals het dataverkeer tussen bestuurder, auto en het oplaadstation. Ook zullen smartphones worden getest als centrale interface voor de bestuurder.

De Audi A1 e-tron heeft een elektromotor met 75 kW (102 pk), waarmee vijftig kilometer kan worden gereden in stadsverkeer. Ook is er een kleine verbrandingsmotor die de accu’s oplaadt, zodat de actieradius wordt uitgebreid tot circa tweehonderd kilometer. De topsnelheid van de Audi EV is 130 km/u. De zogenaamde range extender heeft 1,9 liter brandstof per honderd kilometer nodig en produceert 45 g/km CO2.