Vijftien Nissans Leaf bij consultantsbedrijf Accenture

Eigen ervaringen met de Nissan Leaf ziet Accenture als een waardevolle aanvulling voor klantadvies over duurzame mobiliteit. In totaal stelde autoproducent Nissan honderd auto’s vroegtijdig beschikbaar voor het bedrijfsleven in regio Amsterdam. De Leafs worden geïntegreerd in het wagenpark van Accenture.

Een gevarieerde groep consultants gaat de auto’s gebruiken voor woon-werkverkeer en voor klantbezoeken. Deze groep krijgt ook de beschikking over een eigen parkeerplaats met oplaadpunt. Met deze pilot ondersteunt Accenture zijn duurzaamheidsdoelstellingen en stimuleert de snelle overstap naar elektrisch vervoer. Bovendien bieden de ervaringen binnen deze pilot waardevolle praktijkinformatie over de inzet van elektrische auto’s. De auto’s worden eind deze maand verwacht.

Hoewel de potentie van elektrisch vervoer inmiddels algemeen bekend is, vertraagt een aantal drempels de brede inzet. Vragen over de kwaliteit van batterijen en de beperkte beschikbaarheid van parkeerplaatsen met oplaadpunten voeden de onzekerheid. Hierdoor zijn veel bedrijven en leasemaatschappijen terughoudend bij de aanschaf van elektrische auto’s. Om dit proces te versnellen, is Accenture onder andere deelnemer aan DC-TEC, een Nederlands consortium voor de gezamenlijke inkoop van elektrische auto’s.

Mark Schütz is verantwoordelijk voor consulting op het gebied van elektrisch vervoer bij Accenture in Europa: "Elektrisch vervoer heeft absoluut de toekomst. Mede bepalend voor het succes van elektrisch vervoer is de mate waarin automobilisten bereid zijn open te staan voor een nieuwe vorm van mobiliteit. Uit recent onderzoek en uit de eerste pilots komt duidelijk naar voren dat bestaande vooroordelen van automobilisten, bijvoorbeeld met betrekking tot gemak,  niet terecht blijken. Veel rijders zijn erg enthousiast en laten hun vooroordelen snel varen als ze eenmaal elektrisch hebben gereden. Binnen Accenture hebben zich enkele honderden collega’s aangemeld om in een van de Nissan Leafs te kunnen gaan rijden. We hopen met deze pilot onze kennis verder uit te breiden en uit te dragen."

Accenture is een bedrijf dat zich wereldwijd bezig houdt met management consulting, technology services en outsourcing. Het bedrijf heeft 211 duizend mensen in dienst die klanten bedienen in 120 landen. De omzet is bijna 22 miljard dollar.

 

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Vijftien Nissans Leaf bij consultantsbedrijf Accenture - Automobielmanagement.nl

Vijftien Nissans Leaf bij consultantsbedrijf Accenture

Eigen ervaringen met de Nissan Leaf ziet Accenture als een waardevolle aanvulling voor klantadvies over duurzame mobiliteit. In totaal stelde autoproducent Nissan honderd auto’s vroegtijdig beschikbaar voor het bedrijfsleven in regio Amsterdam. De Leafs worden geïntegreerd in het wagenpark van Accenture.

Een gevarieerde groep consultants gaat de auto’s gebruiken voor woon-werkverkeer en voor klantbezoeken. Deze groep krijgt ook de beschikking over een eigen parkeerplaats met oplaadpunt. Met deze pilot ondersteunt Accenture zijn duurzaamheidsdoelstellingen en stimuleert de snelle overstap naar elektrisch vervoer. Bovendien bieden de ervaringen binnen deze pilot waardevolle praktijkinformatie over de inzet van elektrische auto’s. De auto’s worden eind deze maand verwacht.

Hoewel de potentie van elektrisch vervoer inmiddels algemeen bekend is, vertraagt een aantal drempels de brede inzet. Vragen over de kwaliteit van batterijen en de beperkte beschikbaarheid van parkeerplaatsen met oplaadpunten voeden de onzekerheid. Hierdoor zijn veel bedrijven en leasemaatschappijen terughoudend bij de aanschaf van elektrische auto’s. Om dit proces te versnellen, is Accenture onder andere deelnemer aan DC-TEC, een Nederlands consortium voor de gezamenlijke inkoop van elektrische auto’s.

Mark Schütz is verantwoordelijk voor consulting op het gebied van elektrisch vervoer bij Accenture in Europa: "Elektrisch vervoer heeft absoluut de toekomst. Mede bepalend voor het succes van elektrisch vervoer is de mate waarin automobilisten bereid zijn open te staan voor een nieuwe vorm van mobiliteit. Uit recent onderzoek en uit de eerste pilots komt duidelijk naar voren dat bestaande vooroordelen van automobilisten, bijvoorbeeld met betrekking tot gemak,  niet terecht blijken. Veel rijders zijn erg enthousiast en laten hun vooroordelen snel varen als ze eenmaal elektrisch hebben gereden. Binnen Accenture hebben zich enkele honderden collega’s aangemeld om in een van de Nissan Leafs te kunnen gaan rijden. We hopen met deze pilot onze kennis verder uit te breiden en uit te dragen."

Accenture is een bedrijf dat zich wereldwijd bezig houdt met management consulting, technology services en outsourcing. Het bedrijf heeft 211 duizend mensen in dienst die klanten bedienen in 120 landen. De omzet is bijna 22 miljard dollar.

 

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding