Porsche 911 GT3 R Hybrid racet in Laguna Seca

Na de 24 uur van de Nürburgring is de volgende test onder raceomstandigheden voor de 911 GT3 R Hybrid op 17 september tijdens de race van de American Le Mans Series (ALMS) op het circuit van Laguna Seca in Californië.

Porsche-fabrieksrijders Romain Dumas en Richard Lietz vormen de rijdersbezetting van de oranjewitte raceauto uit Weissach. De Porsche 911 GT3 R Hybrid 2.0 met twee 75 kW sterke elektromotoren op de vooras als aanvulling op de 465 pk sterke vierliter zescilindermotor achterin past binnen de filosofie van ‘Porsche Intelligent Performance’. De elektrische energie wordt opgewekt tijdens het remmen en wordt opgeslagen in een elektrisch vliegwiel in de 911 GT3 R Hybrid 2.0 die na het eerste seizoen van vorig jaar verder werd ontwikkeld. Ter ondersteuning van de verbrandingsmotor wordt deze energie tijdens het accelereren automatisch naar de voorwielen geleid. Dit leidt tot een vermindering van het brandstofverbruik en vergroot de actieradius op het circuit. Bovendien kunnen coureurs met behulp van een flipper aan het stuurwiel een beroep doen op de opgeslagen energie tijdens inhaalmanoeuvres. In vergelijking met zijn voorganger werd het gewicht van de 911 GT3 R Hybrid met vijftig kilo verminderd tot 1300 kilo.

 

 

Porsche 911 GT3 R Hybrid racet in Laguna Seca - Automobielmanagement.nl

Porsche 911 GT3 R Hybrid racet in Laguna Seca

Na de 24 uur van de Nürburgring is de volgende test onder raceomstandigheden voor de 911 GT3 R Hybrid op 17 september tijdens de race van de American Le Mans Series (ALMS) op het circuit van Laguna Seca in Californië.

Porsche-fabrieksrijders Romain Dumas en Richard Lietz vormen de rijdersbezetting van de oranjewitte raceauto uit Weissach. De Porsche 911 GT3 R Hybrid 2.0 met twee 75 kW sterke elektromotoren op de vooras als aanvulling op de 465 pk sterke vierliter zescilindermotor achterin past binnen de filosofie van ‘Porsche Intelligent Performance’. De elektrische energie wordt opgewekt tijdens het remmen en wordt opgeslagen in een elektrisch vliegwiel in de 911 GT3 R Hybrid 2.0 die na het eerste seizoen van vorig jaar verder werd ontwikkeld. Ter ondersteuning van de verbrandingsmotor wordt deze energie tijdens het accelereren automatisch naar de voorwielen geleid. Dit leidt tot een vermindering van het brandstofverbruik en vergroot de actieradius op het circuit. Bovendien kunnen coureurs met behulp van een flipper aan het stuurwiel een beroep doen op de opgeslagen energie tijdens inhaalmanoeuvres. In vergelijking met zijn voorganger werd het gewicht van de 911 GT3 R Hybrid met vijftig kilo verminderd tot 1300 kilo.