DriveNow van BMW en Sixt nu ook in Berlijn

DriveNow meldt dat honderd dagen na de officiële start van zijn autodeelprogramma de cijfers positief zijn. Vanaf oktober is DriveNow ook in Berlijn actief, eerst met 250 voertuigen en in 2012 met vijfhonderd.

DriveNow is een 50/50 joint-venture van de BMW Groep en autoverhuurmaatschappij Sixt AG, waarbij BMW de auto’s levert en Sixt de services, it-systemen en klantenregistratie. Het bedrijf ging in juni in München van start met in totaal driehonderd Mini’s en BMW’s 1-serie. Media september waren er rond 6,3 duizend mensen geregistreerd, waarvan 5,7 duizend daadwerkelijk van een auto hebben gebruikgemaakt. Voor Berlijn, waar DriveNow donderdag 29 september van start ging, zijn meer dan zevenhonderd aanmeldingen. In München staan de auto’s beschikbaar binnen de middenring van de stad. De gemiddelde gebruiksduur ligt tussen 30 en 45 minuten. "Het is opvallend dat onze klanten de auto’s vooral gebruiken voor korte stukjes in aanvulling op openbaar vervoer en de fiets," zegt Andres Kottmann, één van de twee directeuren van DriveNow.  "Tweederde van de klanten maakt regelmatig gebruik van andere verkeersmiddelen."
Op Facebook had DriveNow na honderd dagen al 3,6 duizend fans. Kottmann: "Wij communiceren vooral via sociale media met onze klanten, en dat pas natuurlijk uitstekend bij ons mobiliteitsconcept." Apps voor iPhone en Androids zijn intussen tienduizend keer geladen. Op forums wordt hoge waarderingen gegeven aan de mobiele applicatie voor het bekijken van voertuigen en de mogelijkheid van reserveren.

DriveNow van BMW en Sixt nu ook in Berlijn - Automobielmanagement.nl

DriveNow van BMW en Sixt nu ook in Berlijn

DriveNow meldt dat honderd dagen na de officiële start van zijn autodeelprogramma de cijfers positief zijn. Vanaf oktober is DriveNow ook in Berlijn actief, eerst met 250 voertuigen en in 2012 met vijfhonderd.

DriveNow is een 50/50 joint-venture van de BMW Groep en autoverhuurmaatschappij Sixt AG, waarbij BMW de auto’s levert en Sixt de services, it-systemen en klantenregistratie. Het bedrijf ging in juni in München van start met in totaal driehonderd Mini’s en BMW’s 1-serie. Media september waren er rond 6,3 duizend mensen geregistreerd, waarvan 5,7 duizend daadwerkelijk van een auto hebben gebruikgemaakt. Voor Berlijn, waar DriveNow donderdag 29 september van start ging, zijn meer dan zevenhonderd aanmeldingen. In München staan de auto’s beschikbaar binnen de middenring van de stad. De gemiddelde gebruiksduur ligt tussen 30 en 45 minuten. "Het is opvallend dat onze klanten de auto’s vooral gebruiken voor korte stukjes in aanvulling op openbaar vervoer en de fiets," zegt Andres Kottmann, één van de twee directeuren van DriveNow.  "Tweederde van de klanten maakt regelmatig gebruik van andere verkeersmiddelen."
Op Facebook had DriveNow na honderd dagen al 3,6 duizend fans. Kottmann: "Wij communiceren vooral via sociale media met onze klanten, en dat pas natuurlijk uitstekend bij ons mobiliteitsconcept." Apps voor iPhone en Androids zijn intussen tienduizend keer geladen. Op forums wordt hoge waarderingen gegeven aan de mobiele applicatie voor het bekijken van voertuigen en de mogelijkheid van reserveren.