Dat meldt Financial Times. Afhankelijk van de uitslag van het onderzoek is het mogelijk dat er een rem komt op de verkoop van elektrische auto’s, die inmiddels bij bijna elke fabrikant in de planning staan. Er waren wel vragen over de veiligheid van accupakketten van ev’s of hybrides maar er was geen bewijs van eventuele mankementen of problemen. De NHTSA (Nationale Highway Traffic Safety Administration) heeft verklaard dat er geen echte verkeersongelukken bekend zijn waarbij de batterij voor problemen zorgde. ‘Maar NHTSA is bezorgd over het vlam vatten van het accupakket van de Volt als gevolg van deze drie tests, die zijn ontworpen om echte verkeerssituaties na te bootsen’. In de desbetreffende tests zijn de batterijen eerst  ‘aangereden’ en dan omgerold.

GM heeft in de eerste tien maanden vijfduizend exemplaren van de Volt verkocht in Amerika, en Nissan verkocht achtduizend stuks van de Leaf.  Het accupakket van de Volt komt van LG Chem en de auto wordt gebouwd in Detroit. GM heeft in een verklaring gezegd dat de Volt veilig is.