Tweede versie van Nissan Leaf na 58 duizend stuks

Nissan heeft na 58 duizend geproduceerde eenheden de tweede versie van de elektrische Leaf geïntroduceerd in het ev-vriendelijke Oslo.

De Nissan Leaf  is 2,5 jaar op de markt en was destijds ’s werelds eerste volelektrisch aangedreven auto van een volumefabrikant. Momenteel rijden er wereldwijd zo’n 58 duizend Leafs, waarvan vele in de drukke stadscentra – sommige als taxi. De reductie van uitlaatgassen door de emissievrije auto draagt bij aan een betere luchtkwaliteit ter plekke.

De ontwikkelingen staan niet stil en de nieuwe generatie Leaf ‘lijkt veel op de huidige’, zoals Nissan het uitdrukt. Maar onderhuids is de techniek vernieuwd en de Leaf is op zo’n honderd punten gewijzigd, zegt Nissan.  De actieradius is vergroot (maar Nissan zegt niet hoeveel) en de auto heeft een grotere kofferbak, biedt meer comfort, meer interieurruimte en meer opties.  Er zijn ook meer (snellere) laadmogelijkheden. De wijzigingen vloeiden voor een deel voort uit reacties van gebruikers van het eerste uur.  Andere wijzigingen vloeien voort uit de keuze voor productie buiten Japan: de Leaf wordt ook in Noord-Amerika en Europa (Sunderland) gebouwd. De prijzen beginnen bij 24 mille met een lease-batterij. Als de klant de batterij in eigendom wil, begint de prijs bij dertig mille.    

De Leaf wordt gevolgd door de e-NV200 bestelauto die er komt als bestelauto en busje. Op basis van de NV200 komt er bovendien een taxi-variant en een elektrische compacte auto voor Infiniti, zo zegt Paul Willcox, de marketingbaas voor Europa.

Tweede versie van Nissan Leaf na 58 duizend stuks - Automobielmanagement.nl

Tweede versie van Nissan Leaf na 58 duizend stuks

Nissan heeft na 58 duizend geproduceerde eenheden de tweede versie van de elektrische Leaf geïntroduceerd in het ev-vriendelijke Oslo.

De Nissan Leaf  is 2,5 jaar op de markt en was destijds ’s werelds eerste volelektrisch aangedreven auto van een volumefabrikant. Momenteel rijden er wereldwijd zo’n 58 duizend Leafs, waarvan vele in de drukke stadscentra – sommige als taxi. De reductie van uitlaatgassen door de emissievrije auto draagt bij aan een betere luchtkwaliteit ter plekke.

De ontwikkelingen staan niet stil en de nieuwe generatie Leaf ‘lijkt veel op de huidige’, zoals Nissan het uitdrukt. Maar onderhuids is de techniek vernieuwd en de Leaf is op zo’n honderd punten gewijzigd, zegt Nissan.  De actieradius is vergroot (maar Nissan zegt niet hoeveel) en de auto heeft een grotere kofferbak, biedt meer comfort, meer interieurruimte en meer opties.  Er zijn ook meer (snellere) laadmogelijkheden. De wijzigingen vloeiden voor een deel voort uit reacties van gebruikers van het eerste uur.  Andere wijzigingen vloeien voort uit de keuze voor productie buiten Japan: de Leaf wordt ook in Noord-Amerika en Europa (Sunderland) gebouwd. De prijzen beginnen bij 24 mille met een lease-batterij. Als de klant de batterij in eigendom wil, begint de prijs bij dertig mille.    

De Leaf wordt gevolgd door de e-NV200 bestelauto die er komt als bestelauto en busje. Op basis van de NV200 komt er bovendien een taxi-variant en een elektrische compacte auto voor Infiniti, zo zegt Paul Willcox, de marketingbaas voor Europa.