Tesla-manager Rudat: e-strategie kleine auto verkeerd

Tesla-manager Jochen Rudat, verantwoordelijk voor Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Frankrijk en Italië, vindt het strategisch onjuist om alleen kleine auto’s te elektrificeren. De elektrische auto kan alleen succesvol zijn als hij ‘compromisloos’ is.

"In Duitsland zijn de meest veeleisende klanten en de meest succesvolle premiumfabrikanten", zegt hij in een interview met Automobil Produktion. Vandaar dus dat de e-auto compromisloos moet zijn. Hij ziet het als grote kans voor Tesla dat de grote OEM’s zich in de praktijk beperken tot auto’s voor de korte afstand en tot hybrides.

De grote fabrikanten zitten op gebied van elektrificatie nog ‘te slapen’ en daarvan kan Tesla profiteren door met een goed product een sterke positie in te nemen. De Tesla Model S komt in Europa in augustus op de markt en de Duitse markt zou daarbij heel erg belangrijk zijn, maar Rudat noemt geen targets. Hij zegt ook dat de resultaten tot dusver ‘boven verwachting’ zijn. Met het oog op het geplande afzetvolume bouwt men aan een eigen servicenet in Duitsland, met vestigingen in de regio’s rond de metropolen (zie het hele interview op Automobil Produktion)

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Tesla-manager Rudat: e-strategie kleine auto verkeerd - Automobielmanagement.nl

Tesla-manager Rudat: e-strategie kleine auto verkeerd

Tesla-manager Jochen Rudat, verantwoordelijk voor Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Frankrijk en Italië, vindt het strategisch onjuist om alleen kleine auto’s te elektrificeren. De elektrische auto kan alleen succesvol zijn als hij ‘compromisloos’ is.

"In Duitsland zijn de meest veeleisende klanten en de meest succesvolle premiumfabrikanten", zegt hij in een interview met Automobil Produktion. Vandaar dus dat de e-auto compromisloos moet zijn. Hij ziet het als grote kans voor Tesla dat de grote OEM’s zich in de praktijk beperken tot auto’s voor de korte afstand en tot hybrides.

De grote fabrikanten zitten op gebied van elektrificatie nog ‘te slapen’ en daarvan kan Tesla profiteren door met een goed product een sterke positie in te nemen. De Tesla Model S komt in Europa in augustus op de markt en de Duitse markt zou daarbij heel erg belangrijk zijn, maar Rudat noemt geen targets. Hij zegt ook dat de resultaten tot dusver ‘boven verwachting’ zijn. Met het oog op het geplande afzetvolume bouwt men aan een eigen servicenet in Duitsland, met vestigingen in de regio’s rond de metropolen (zie het hele interview op Automobil Produktion)

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding