Elektrische auto’s op podium maar kopers staken

Bij de Auto van het Jaar-verkiezing stonden de BMW i3 (tweede) en de Tesla Model S (derde) op het podium. Maar wel met zo’n honderd punten achterstand op de Peugeot 308. Wel op ’t podium, maar allesbehalve een close finish. Iedereen blij.

De Auto van het Jaar-jury telt 58 leden, drie van hen komen uit Nederland. Dit drietal kende de elektrische auto’s wel de meeste punten toe. ANWB-jurylid Gert Wisse gaf zelfs het maximum van 10 punten aan de Tesla. Maar onder meer de Spanjaarden, Fransen en Italianen zien de elektrische en plug-in-auto’s deze keer niet zitten. Zij gaven voorrang aan de nieuwe Peugeot.
Het enthousiasme van de Nederlandse juryleden over de EV’s vertaalt zich niet in klinkende registraties. Het was in februari een waar slagveld met zeventien Tesla’s, zestien Nissans Leaf en dertien Renaults ZOE. BMW compenseert het leed met 87 i3’s. Maar heel wat andere modellen hebben een nul achter de naam.
Maar hoop doet leven, zeker op de jaarlijkse Autosalon in Zwitserland. Ook dit jaar knetterde het van het elektrische nieuws. Nissan introduceert tegen de zomer de elektrische besteller e-NV200, Subaru toonde een plug-in model, Volkswagen presenteerde de Golf GTE en Nanoflowcell onthulde de Quant, een elektrische sportlimousine. Die laatste is minstens zo markant als de Karma van Fisker maar is hopelijk een langer leven beschoren. Nissan liet ook een concept zien van een elektrische racer, de Bladeglider. Giugiaro toonde een elektrische studiemodel dat de iets minder sprankelende naam Clipper moet dragen. (Bron: ZERauto)

Elektrische auto’s op podium maar kopers staken - Automobielmanagement.nl

Elektrische auto’s op podium maar kopers staken

Bij de Auto van het Jaar-verkiezing stonden de BMW i3 (tweede) en de Tesla Model S (derde) op het podium. Maar wel met zo’n honderd punten achterstand op de Peugeot 308. Wel op ’t podium, maar allesbehalve een close finish. Iedereen blij.

De Auto van het Jaar-jury telt 58 leden, drie van hen komen uit Nederland. Dit drietal kende de elektrische auto’s wel de meeste punten toe. ANWB-jurylid Gert Wisse gaf zelfs het maximum van 10 punten aan de Tesla. Maar onder meer de Spanjaarden, Fransen en Italianen zien de elektrische en plug-in-auto’s deze keer niet zitten. Zij gaven voorrang aan de nieuwe Peugeot.
Het enthousiasme van de Nederlandse juryleden over de EV’s vertaalt zich niet in klinkende registraties. Het was in februari een waar slagveld met zeventien Tesla’s, zestien Nissans Leaf en dertien Renaults ZOE. BMW compenseert het leed met 87 i3’s. Maar heel wat andere modellen hebben een nul achter de naam.
Maar hoop doet leven, zeker op de jaarlijkse Autosalon in Zwitserland. Ook dit jaar knetterde het van het elektrische nieuws. Nissan introduceert tegen de zomer de elektrische besteller e-NV200, Subaru toonde een plug-in model, Volkswagen presenteerde de Golf GTE en Nanoflowcell onthulde de Quant, een elektrische sportlimousine. Die laatste is minstens zo markant als de Karma van Fisker maar is hopelijk een langer leven beschoren. Nissan liet ook een concept zien van een elektrische racer, de Bladeglider. Giugiaro toonde een elektrische studiemodel dat de iets minder sprankelende naam Clipper moet dragen. (Bron: ZERauto)