Parijs begint met verbannen diesel-voertuigen

Parijs begint al deze zomer een eerder aangekondigde ban op de meest vervuilende diesel-voertuigen in te voeren.

Als eerste mogen bussen en vrachtwagens met een kenteken van voor 30 september 2001 niet meer in het stadscentrum komen. Dergelijke voertuigen zijn voorlopig nog wel toegelaten op de Boulevard Peripherique maar mogen daarvandaan niet meer richting centrum afslaan. Daarnaast geldt het verbod vanaf deze zomer ook voor personenauto’s op diesel die voor 31 december 1996 en bestelauto’s die voor 30 september 1997 voor het eerst zijn geregistreerd.

Burgemeester Anne Hidalgo wil de strijd tegen dieselauto’s in de komende jaren verder opvoeren. Vanaf 2020 is het stadscentra wat diesels betreft uitsluitend nog toegankelijk voor personenauto’s van na 2011 en motoren van na juli 2015. Hidalgo zegt zich te realiseren dat de oudste dieselauto’s het meest vervuilend zijn maar voegt daar steevast aan toe ‘dat zelfs bij de jongste modellen de filters niet alle meest gevaarlijke fijne stoffen kunnen verwijderen’. Tegelijk wil de Franse regering de subsidie voor wie een oude diesel vervangt door een elektrische auto weer in ere herstellen.

Reacties

Waarom regeert toch overal de “onkunde”?? Het lijkt wel of alle bestuurders te kort schieten. Of zijn het de lobbyisten die hun werk goed doen?

De huidige diesels zijn schoner dan benzine motoren en als we het totale productieproces van auto’s in ogenschouw nemen zijn de conventionele auto’s nog steeds vele malen milieuvriendelijker. Alle die stem hoor je nergens

Geplaatst door: Robbert op
Parijs begint met verbannen diesel-voertuigen - Automobielmanagement.nl

Parijs begint met verbannen diesel-voertuigen

Parijs begint al deze zomer een eerder aangekondigde ban op de meest vervuilende diesel-voertuigen in te voeren.

Als eerste mogen bussen en vrachtwagens met een kenteken van voor 30 september 2001 niet meer in het stadscentrum komen. Dergelijke voertuigen zijn voorlopig nog wel toegelaten op de Boulevard Peripherique maar mogen daarvandaan niet meer richting centrum afslaan. Daarnaast geldt het verbod vanaf deze zomer ook voor personenauto’s op diesel die voor 31 december 1996 en bestelauto’s die voor 30 september 1997 voor het eerst zijn geregistreerd.

Burgemeester Anne Hidalgo wil de strijd tegen dieselauto’s in de komende jaren verder opvoeren. Vanaf 2020 is het stadscentra wat diesels betreft uitsluitend nog toegankelijk voor personenauto’s van na 2011 en motoren van na juli 2015. Hidalgo zegt zich te realiseren dat de oudste dieselauto’s het meest vervuilend zijn maar voegt daar steevast aan toe ‘dat zelfs bij de jongste modellen de filters niet alle meest gevaarlijke fijne stoffen kunnen verwijderen’. Tegelijk wil de Franse regering de subsidie voor wie een oude diesel vervangt door een elektrische auto weer in ere herstellen.

Reacties

Waarom regeert toch overal de “onkunde”?? Het lijkt wel of alle bestuurders te kort schieten. Of zijn het de lobbyisten die hun werk goed doen?

De huidige diesels zijn schoner dan benzine motoren en als we het totale productieproces van auto’s in ogenschouw nemen zijn de conventionele auto’s nog steeds vele malen milieuvriendelijker. Alle die stem hoor je nergens

Geplaatst door: Robbert op