EV-Nieuws: Geloven in elektro-techniek

Steeds meer bedrijven hebben de overtuiging dat elektro-aandrijving of elektrische ondersteuning de toekomst heeft. In China duikt om die reden een nieuwkomer op en Volvo heeft een ambitieuze plannen met elektro-techniek.

Ambities uit Zweden
Volvo gaat van ieder model minimaal twee uitvoeringen leveren met hybride-ondersteuning. Verder arriveert in 2019 een volledig elektrisch rijdende Volvo op de markt. En dat allemaal om een ambitieuze verkoopdoelstelling waar te kunnen maken. Volvo hoopt rond 2025 liefst één miljoen auto’s met elektro-ondersteuning te hebben verkocht. "Het is een bewuste maar ook ambitieuze doelstelling. Het wordt een uitdaging", zegt Håkan Samuelsson, topman van Volvo.
 

Ambities uit Nederland
In Nederland hoopt het zogeheten Formule E-team dat er in 2020 ongeveer 75.000 particulieren zijn met een elektrische auto. Het Formule E-team is een samenwerkingsverband van overheden, marktpartijen en maatschappelijke organisaties. De ANWB is een van de partners en zet zich in voor het verbeteren van de laadinfrastructuur en het stimuleren van de aanschaf van een (tweedehands) elektrische auto. Voor 2020 is de wens dat ongeveer 10 procent van het totale aantal nieuw verkochte personenauto’s elektrisch is of een stekker heeft. In 2025 bedraagt dat percentage zelfs 50 procent.

Nieuwkomer uit China: LeEco LeSEE
De Chinese technologieonderneming LeEco hoopt met het studiemodel LeSEE een serieuze Tesla Model S-concurrent in huis te hebben. Een productieversie bestaat nog niet. Het is ook nog niet duidelijk wanneer LeEco deze hoopt voor te stellen. Net als de Tesla Model S kiest LeEco voor een sedanmodel met een vrij minimalistisch design. ‘Clean’ is het sleutelwoord. De LeSEE beleeft zijn debuut tijdens de Beijing Auto Show (25 april – 4 mei). Dan maakt LeEco ook meer details bekend.

Honda Clarity
In tegenstelling tot LeEco zet Honda niet alleen in op elektro-aandrijving. Het Japanse bedrijf werkt naast elektrische auto’s ook aan hybrides, plug-in hybrides en brandstofceltechnologie. De Honda Clarity kennen we alleen met een fuel cell-aandrijflijn, maar daar komt op korte termijn verandering in. Honda komt ook met een Clarity Plug-in Hybrid en Clarity Electric. De modellen zijn allereerst voor de Verenigde Staten bedoeld. Honda verwacht dat rond 2030 zo’n 66 procent van de nieuw verkochte auto’s elektro-ondersteuning heeft.

Bron ZERauto 

 

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

EV-Nieuws: Geloven in elektro-techniek - Automobielmanagement.nl

EV-Nieuws: Geloven in elektro-techniek

Steeds meer bedrijven hebben de overtuiging dat elektro-aandrijving of elektrische ondersteuning de toekomst heeft. In China duikt om die reden een nieuwkomer op en Volvo heeft een ambitieuze plannen met elektro-techniek.

Ambities uit Zweden
Volvo gaat van ieder model minimaal twee uitvoeringen leveren met hybride-ondersteuning. Verder arriveert in 2019 een volledig elektrisch rijdende Volvo op de markt. En dat allemaal om een ambitieuze verkoopdoelstelling waar te kunnen maken. Volvo hoopt rond 2025 liefst één miljoen auto’s met elektro-ondersteuning te hebben verkocht. "Het is een bewuste maar ook ambitieuze doelstelling. Het wordt een uitdaging", zegt Håkan Samuelsson, topman van Volvo.
 

Ambities uit Nederland
In Nederland hoopt het zogeheten Formule E-team dat er in 2020 ongeveer 75.000 particulieren zijn met een elektrische auto. Het Formule E-team is een samenwerkingsverband van overheden, marktpartijen en maatschappelijke organisaties. De ANWB is een van de partners en zet zich in voor het verbeteren van de laadinfrastructuur en het stimuleren van de aanschaf van een (tweedehands) elektrische auto. Voor 2020 is de wens dat ongeveer 10 procent van het totale aantal nieuw verkochte personenauto’s elektrisch is of een stekker heeft. In 2025 bedraagt dat percentage zelfs 50 procent.

Nieuwkomer uit China: LeEco LeSEE
De Chinese technologieonderneming LeEco hoopt met het studiemodel LeSEE een serieuze Tesla Model S-concurrent in huis te hebben. Een productieversie bestaat nog niet. Het is ook nog niet duidelijk wanneer LeEco deze hoopt voor te stellen. Net als de Tesla Model S kiest LeEco voor een sedanmodel met een vrij minimalistisch design. ‘Clean’ is het sleutelwoord. De LeSEE beleeft zijn debuut tijdens de Beijing Auto Show (25 april – 4 mei). Dan maakt LeEco ook meer details bekend.

Honda Clarity
In tegenstelling tot LeEco zet Honda niet alleen in op elektro-aandrijving. Het Japanse bedrijf werkt naast elektrische auto’s ook aan hybrides, plug-in hybrides en brandstofceltechnologie. De Honda Clarity kennen we alleen met een fuel cell-aandrijflijn, maar daar komt op korte termijn verandering in. Honda komt ook met een Clarity Plug-in Hybrid en Clarity Electric. De modellen zijn allereerst voor de Verenigde Staten bedoeld. Honda verwacht dat rond 2030 zo’n 66 procent van de nieuw verkochte auto’s elektro-ondersteuning heeft.

Bron ZERauto 

 

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding