Meer dan half miljoen EV’s in de VS

Het aantal elektrische auto’s in de Verenigde Staten is vorige maand de half miljoen gepasseerd. Na een sterke maand september met de verkoop van 16.069 nieuwe EV’s worden er in de VS nu 512.317 EV’s geteld. Dat is overigens nog altijd maar een fractie van de meer dan 250 miljoen auto’s die er officieel zijn geregistreerd.

Bij het totaal zijn zowel volledig elektrische auto’s als plug-in hybride versies meegeteld. Het best verkochte model is nog altijd de Tesla Model S maar dat wordt nu op de hielen gezeten door de Chevy Volt terwijl ook de Ford Fusion Energi het goed blijkt te doen.

De half miljoen betekent dat de Amerikanen nog altijd ver verwijderd zijn van het doel om een miljoen elektrische auto’s rond te laten rijden. Dat doel was oorspronkelijk gesteld voor vorig jaar maar is inmiddels door minister voor energie Ernest Moniz verschoven naar 2020. Gezien het feit dat veel fabrikanten nieuwe elektrische versies of modellen hebben aangekondigd, lijkt het mogelijk om die doelstelling dit keer wel te halen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Meer dan half miljoen EV’s in de VS - Automobielmanagement.nl

Meer dan half miljoen EV’s in de VS

Het aantal elektrische auto’s in de Verenigde Staten is vorige maand de half miljoen gepasseerd. Na een sterke maand september met de verkoop van 16.069 nieuwe EV’s worden er in de VS nu 512.317 EV’s geteld. Dat is overigens nog altijd maar een fractie van de meer dan 250 miljoen auto’s die er officieel zijn geregistreerd.

Bij het totaal zijn zowel volledig elektrische auto’s als plug-in hybride versies meegeteld. Het best verkochte model is nog altijd de Tesla Model S maar dat wordt nu op de hielen gezeten door de Chevy Volt terwijl ook de Ford Fusion Energi het goed blijkt te doen.

De half miljoen betekent dat de Amerikanen nog altijd ver verwijderd zijn van het doel om een miljoen elektrische auto’s rond te laten rijden. Dat doel was oorspronkelijk gesteld voor vorig jaar maar is inmiddels door minister voor energie Ernest Moniz verschoven naar 2020. Gezien het feit dat veel fabrikanten nieuwe elektrische versies of modellen hebben aangekondigd, lijkt het mogelijk om die doelstelling dit keer wel te halen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding