Brussel wil landen aanpakken over dieselgate

De Europese Commissie wil Duitsland, Groot-Brittannië en andere landen voor de rechter slepen omdat ze autofabrikanten die hebben gesjoemeld met hun dieselauto’s of met de emissiegegevens niet voldoende aanpakken. Brussel raakt steeds meer gefrustreerd dat er na dieselgate nog altijd weinig of niets is gebeurd.

Brussel wil landen aanpakken over dieselgate

De Commissie vindt dat zeker zeven EU-landen niets hebben gedaan met de door Volkswagen maar ook andere fabrikanten toegepaste sjoemelsoftware. Daarmee handelen ze volgens Brussel in strijd met een EU-regel die zulke software verbiedt. EU-commissaris El?bieta Bie?kowska voor industrie laat al tijden openlijk weten dat ze vooral boos is op Duitsland als grootste autoland in de EU én als thuisbasis van Volkswagen. De Duitsers stellen steeds dat de Europese wetten niet duidelijk genoeg zijn maar Brussel vindt dat een onterecht excuus om dan maar niets te doen.

Brussel wil landen aanpakken over dieselgate - Automobielmanagement.nl

Brussel wil landen aanpakken over dieselgate

De Europese Commissie wil Duitsland, Groot-Brittannië en andere landen voor de rechter slepen omdat ze autofabrikanten die hebben gesjoemeld met hun dieselauto’s of met de emissiegegevens niet voldoende aanpakken. Brussel raakt steeds meer gefrustreerd dat er na dieselgate nog altijd weinig of niets is gebeurd.

Brussel wil landen aanpakken over dieselgate

De Commissie vindt dat zeker zeven EU-landen niets hebben gedaan met de door Volkswagen maar ook andere fabrikanten toegepaste sjoemelsoftware. Daarmee handelen ze volgens Brussel in strijd met een EU-regel die zulke software verbiedt. EU-commissaris El?bieta Bie?kowska voor industrie laat al tijden openlijk weten dat ze vooral boos is op Duitsland als grootste autoland in de EU én als thuisbasis van Volkswagen. De Duitsers stellen steeds dat de Europese wetten niet duidelijk genoeg zijn maar Brussel vindt dat een onterecht excuus om dan maar niets te doen.