EV Nieuws: Meer waterstofauto’s

Toyota gaat de investeringen in waterstofauto’s opschroeven en de productie ervan verhogen. Toyota hoopt op deze manier de afzet van waterstofauto’s te vergroten en de voertuigen betaalbaarder te maken voor de massa.

Dat heeft Yoshikazu Tanaka, chief engineer van de waterstofauto Toyota Mirai, gezegd in een interview met Reuters. "We gaan van beperkte productie opschalen naar massaproductie, verminderen de hoeveelheid dure materialen zoals platina die wordt gebruikt in FCV-componenten en maken het systeem compacter en krachtiger", aldus Tanaka.

Toyota werkt aan een complete familie waterstofvoertuigen. Het merk heeft al de Mirai, maar daar moeten in de toekomst SUV’s, pick-ups en bedrijfswagens bij komen. Waterstofbussen levert Toyota al. Alle extra modellen moeten voor 2025 een feit zijn.

De huidige Toyota Mirai heeft een theoretische actieradius van ongeveer 500 kilometer. Bij de volgende Mirai mikt Toyota op een range van 700 tot 750 kilometer. In 2025 moet 1.000 kilometer haalbaar zijn.

Tot op heden zijn er al 6.000 exemplaren van de Toyota Mirai verkocht waarvan enkele in Nederland. Toyota bouwt de Mirai momenteel in Toyota City, waar voorheen de Lexus LFA werd gebouwd. De dagproductie ligt op 6,5 auto’s. Alle aandrijflijncomponenten (brandstofcel, elektromotor, compacte batterij en de waterstoftanks) kosten naar schatting zo’n 11.000 dollar. Toyota hoopt deze prijs met productieverhoging te reduceren naar 8.000 dollar. De Toyota Mirai kost in Nederland 80.925 euro. 

Hoe goed is de nieuwe Hyundai Kona Electric?

Hyundai kan handenwrijvend vooruitkijken naar de resterende maanden van 2018 en 2019. In die maanden gaat het merk in Nederland namelijk gegarandeerd scoren met deze nieuwe Hyundai Kona Electric dankzij gunstige fiscale prikkels. Allemaal leuk en aardig, maar is zo’n Kona Electric van Hyundai daadwerkelijk de moeite waard? ZERauto.nl ging op onderzoek

‘Kwart gaat met elektrische auto op vakantie’

Een kwart van de Nederlandse EV-rijders gebruikt de elektrische auto ook om op vakantie te gaan. Dat heeft Vereniging Zakelijke Rijders (VZR) onderzocht.

Ondanks de beperkte actieradius, geen mogelijk om een vouwwagen of caravan te trekken en het ontbreken van een goede laadinfrastructuur in het buitenland gaan per jaar toch nog duizenden mensen met hun volledig elektrische auto op vakantie.

Bron: ZERauto
 

 

 

EV Nieuws: Meer waterstofauto’s - Automobielmanagement.nl

EV Nieuws: Meer waterstofauto’s

Toyota gaat de investeringen in waterstofauto’s opschroeven en de productie ervan verhogen. Toyota hoopt op deze manier de afzet van waterstofauto’s te vergroten en de voertuigen betaalbaarder te maken voor de massa.

Dat heeft Yoshikazu Tanaka, chief engineer van de waterstofauto Toyota Mirai, gezegd in een interview met Reuters. "We gaan van beperkte productie opschalen naar massaproductie, verminderen de hoeveelheid dure materialen zoals platina die wordt gebruikt in FCV-componenten en maken het systeem compacter en krachtiger", aldus Tanaka.

Toyota werkt aan een complete familie waterstofvoertuigen. Het merk heeft al de Mirai, maar daar moeten in de toekomst SUV’s, pick-ups en bedrijfswagens bij komen. Waterstofbussen levert Toyota al. Alle extra modellen moeten voor 2025 een feit zijn.

De huidige Toyota Mirai heeft een theoretische actieradius van ongeveer 500 kilometer. Bij de volgende Mirai mikt Toyota op een range van 700 tot 750 kilometer. In 2025 moet 1.000 kilometer haalbaar zijn.

Tot op heden zijn er al 6.000 exemplaren van de Toyota Mirai verkocht waarvan enkele in Nederland. Toyota bouwt de Mirai momenteel in Toyota City, waar voorheen de Lexus LFA werd gebouwd. De dagproductie ligt op 6,5 auto’s. Alle aandrijflijncomponenten (brandstofcel, elektromotor, compacte batterij en de waterstoftanks) kosten naar schatting zo’n 11.000 dollar. Toyota hoopt deze prijs met productieverhoging te reduceren naar 8.000 dollar. De Toyota Mirai kost in Nederland 80.925 euro. 

Hoe goed is de nieuwe Hyundai Kona Electric?

Hyundai kan handenwrijvend vooruitkijken naar de resterende maanden van 2018 en 2019. In die maanden gaat het merk in Nederland namelijk gegarandeerd scoren met deze nieuwe Hyundai Kona Electric dankzij gunstige fiscale prikkels. Allemaal leuk en aardig, maar is zo’n Kona Electric van Hyundai daadwerkelijk de moeite waard? ZERauto.nl ging op onderzoek

‘Kwart gaat met elektrische auto op vakantie’

Een kwart van de Nederlandse EV-rijders gebruikt de elektrische auto ook om op vakantie te gaan. Dat heeft Vereniging Zakelijke Rijders (VZR) onderzocht.

Ondanks de beperkte actieradius, geen mogelijk om een vouwwagen of caravan te trekken en het ontbreken van een goede laadinfrastructuur in het buitenland gaan per jaar toch nog duizenden mensen met hun volledig elektrische auto op vakantie.

Bron: ZERauto