EV Nieuws: Pebble Beach-spektakelstukken

In Pebble Beach werden deze week de nodige spektakelstukken gepresenteerd, vrijwel allemaal met een elektrische aandrijflijn.

Infiniti Prototype 10 Concept

Om mensen aan het idee van een (deels) elektrische Infiniti te laten wennen, presenteert Infiniti deze volledig elektrische Infiniti Prototype 10 Concept.

Vanaf 2021 is elke nieuwe Infiniti voorzien van een vorm van elektrificatie. Infiniti bundelt deze EV-technologie onder de naam e-POWER. Deze Prototype 10 geeft een voorproefje. Informatie over de aandrijflijn is er niet. De boodschap is in ieder geval duidelijk: ook elektrisch rijden kan spannend zijn.

Audi PB18 e-tron

Deze Audi PB18 e-tron laat met zijn design en technologie zien hoe de sportwagen van de toekomst er uit ziet bij Audi. De letters PB verwijzen naar Pebble Beach waar Audi de auto heeft gepresenteerd. Het getal ‘18′ staat voor de link met de R18 e-tron LMP1-raceauto. Toevallig is ook het onderstel in grote lijnen afkomstig van de R18 LMP-racer. De PB18 e-tron is 4,53 meter lang, 2,00 meter breed en 1,15 meter hoog.

Het is een bijzonder vormgegeven kruising tussen een supercar en een shootingbrake . Hij heeft zelfs nog behoorlijk wat bagageruimte: 470 liter. Eveneens bijzonder is de interieurindeling. De bestuurder zit in principe in het midden van de cockpit. De bestuurdersstoel en de drive-by-wire pedalen en besturing zijn verschuifbaar. Zo ontstaat ruimte voor een passagier en is de auto ook geschikt voor dagelijks gebruik.

De PB18 e-tron heeft twee elektromotoren voor de achteras (gezamenlijk 350 kW) en één voor de vooras (150 kW). Het systeemvermogen bedraagt 500 kW (680 pk) en met de boostfunctie is er zelfs tijdelijk 570 kW (775 pk) voorhanden. Het systeemkoppel bedraagt weer 830 Nm. De sprint naar 100 km/u moet ongeveer twee seconden duren en de actieradius komt dankzij een 95 kWh solid-state batterij uit op ongeveer 500 kilometer (WLTP).

De PB18 e-tron is geschikt voor 800 Volt-laden, waardoor een complete laadcyclus slechts 15 minuten duurt. Dankzij Audi Wireless Charging is draadloos laden via inductie mogelijk.

Jaguar Classic E-type Zero

Jaguar Classic presenteerde in september 2017 tijdens het Jaguar Land Rover Tech Fest een conceptversie van de E-type Zero. Daarop ontving het merk zoveel lovende reacties, dat Jaguar Classic heeft besloten om de volledig elektrische E type te gaan bouwen en verkopen.

Jaguar Classic gaat originele E-types op aanvraag ombouwen en voorzien van elektrische aandrijving. Dat is natuurlijk allemaal maatwerk. De bouw vindt plaats bij Classic Works in Coventry. Eigenaren van een E-type kunnen ook hun eigen auto laten voorzien van elektrische aandrijving. Zonder verlies van het authentieke karakter van het origineel, want het is altijd mogelijk om de auto weer te voorzien van zijn oorspronkelijke aandrijflijn met verbrandingsmotor. Technische specificaties en prijzen worden later bekendgemaakt. Naar verwachting worden de eerste exemplaren medio 2020 in productie genomen.

Bron: ZERauto.nl

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

EV Nieuws: Pebble Beach-spektakelstukken - Automobielmanagement.nl

EV Nieuws: Pebble Beach-spektakelstukken

In Pebble Beach werden deze week de nodige spektakelstukken gepresenteerd, vrijwel allemaal met een elektrische aandrijflijn.

Infiniti Prototype 10 Concept

Om mensen aan het idee van een (deels) elektrische Infiniti te laten wennen, presenteert Infiniti deze volledig elektrische Infiniti Prototype 10 Concept.

Vanaf 2021 is elke nieuwe Infiniti voorzien van een vorm van elektrificatie. Infiniti bundelt deze EV-technologie onder de naam e-POWER. Deze Prototype 10 geeft een voorproefje. Informatie over de aandrijflijn is er niet. De boodschap is in ieder geval duidelijk: ook elektrisch rijden kan spannend zijn.

Audi PB18 e-tron

Deze Audi PB18 e-tron laat met zijn design en technologie zien hoe de sportwagen van de toekomst er uit ziet bij Audi. De letters PB verwijzen naar Pebble Beach waar Audi de auto heeft gepresenteerd. Het getal ‘18′ staat voor de link met de R18 e-tron LMP1-raceauto. Toevallig is ook het onderstel in grote lijnen afkomstig van de R18 LMP-racer. De PB18 e-tron is 4,53 meter lang, 2,00 meter breed en 1,15 meter hoog.

Het is een bijzonder vormgegeven kruising tussen een supercar en een shootingbrake . Hij heeft zelfs nog behoorlijk wat bagageruimte: 470 liter. Eveneens bijzonder is de interieurindeling. De bestuurder zit in principe in het midden van de cockpit. De bestuurdersstoel en de drive-by-wire pedalen en besturing zijn verschuifbaar. Zo ontstaat ruimte voor een passagier en is de auto ook geschikt voor dagelijks gebruik.

De PB18 e-tron heeft twee elektromotoren voor de achteras (gezamenlijk 350 kW) en één voor de vooras (150 kW). Het systeemvermogen bedraagt 500 kW (680 pk) en met de boostfunctie is er zelfs tijdelijk 570 kW (775 pk) voorhanden. Het systeemkoppel bedraagt weer 830 Nm. De sprint naar 100 km/u moet ongeveer twee seconden duren en de actieradius komt dankzij een 95 kWh solid-state batterij uit op ongeveer 500 kilometer (WLTP).

De PB18 e-tron is geschikt voor 800 Volt-laden, waardoor een complete laadcyclus slechts 15 minuten duurt. Dankzij Audi Wireless Charging is draadloos laden via inductie mogelijk.

Jaguar Classic E-type Zero

Jaguar Classic presenteerde in september 2017 tijdens het Jaguar Land Rover Tech Fest een conceptversie van de E-type Zero. Daarop ontving het merk zoveel lovende reacties, dat Jaguar Classic heeft besloten om de volledig elektrische E type te gaan bouwen en verkopen.

Jaguar Classic gaat originele E-types op aanvraag ombouwen en voorzien van elektrische aandrijving. Dat is natuurlijk allemaal maatwerk. De bouw vindt plaats bij Classic Works in Coventry. Eigenaren van een E-type kunnen ook hun eigen auto laten voorzien van elektrische aandrijving. Zonder verlies van het authentieke karakter van het origineel, want het is altijd mogelijk om de auto weer te voorzien van zijn oorspronkelijke aandrijflijn met verbrandingsmotor. Technische specificaties en prijzen worden later bekendgemaakt. Naar verwachting worden de eerste exemplaren medio 2020 in productie genomen.

Bron: ZERauto.nl

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding