De auto staat op hetzelfde platform als de Leaf hatchback en deelt ook de aandrijflijn. Volgens officiële Chinese metingen bedraagt de actieradius 338 kilometer. De elektrische Sylphy wordt lokaal gebouwd door de joint-venture tussen Nissan en Dongfeng. De verkoop van de Nissan Sylphy Zero Emission start later dit jaar.

Faraday Future bouwt voorseriemodel

Faraday Future heeft het eerste exemplaar van de FF 91 gebouwd. Het gaat weliswaar om een pro-productieversie, maar het betekent wel dat het bedrijf – na een financieel zware periode – stappen zet in de goede richting.

Faraday Future produceert de FF 91 in het Amerikaanse Hanford. Inmiddels lopen er diverse voorseriemodellen van de band. De eerste klantenauto’s gaan in de eerste helft van 2019 de deur uit. Naar verwachting levert de fabriek straks meer dan 1.000 nieuwe banen op. Het bedrijf zal werknemers aantrekken met ervaring in de autoproductiebranche, maar gaat ook zelf mensen opleiden.

Faraday Future heeft tot op heden 64.000 orders mogen ontvangen voor de FF 91. De volledig elektrische crossover kan deels autonoom rijden en beschikt over een 130 kWh groot accupakket (LG Chem). Volgens Faraday Future moet dit forse accupakket in 4,5 uur voor vijftig procent opgeladen kunnen worden via een thuislader (240 Volt).

Frans koppel bouw elektrische Volkswagen Transporter

De YouTubers Electric Vehicle World Tour, bestaande uit architect Alexandra en engineer Remi, hebben een Volkswagen Transporter T3 uitgerust met een aandrijflijn van een Tesla .

Het busje werd ongeveer 1,5 jaar geleden gekocht. Sindsdien ging het stel met de ombouw aan de slag. Op Youtube hebben Alexandra en Remi alle stappen gedocumenteerd. Inmiddels is het project afgerond en legt het stel met regelmaat kilometers af in de Volkswagen.

Bron: ZERauto.nl