PSA maakt vaart met elektrisch

PSA wil volgend jaar al alle nieuwe modellen van Peugeot, Citroen, DS en Opel aanbieden met een elektrische versie, dat wil zeggen 100 procent elektrisch of plug-in hybride. Het Franse autobedrijf verwacht dat dan rond 2025 het hele gamma met elektrische aandrijving beschikbaar zal zijn.

In 2019 komen eerst de C5 Aircross, de Peugeot 3008, 508 en de DS7 Crossback in een hybride versie op de markt. PSA wil de kopers voor dat soort auto’s warm zien te krijgen door van te voren informatie te verstrekken over de werkelijke verbruikskosten.

De groep zegt verder dat het er in geslaagd is de fabrieken dankzij ‘een ingenieus en innovatief proces’ met minimale investeringen om te bouwen voor de nieuwe aandrijvingen. Dat is van belang omdat CEO Carlos Tavares er juist voortdurend de nadruk op legt dat de hoogst mogelijke efficiëntie in de fabrieken en dus zo laag mogelijke productiekosten essentieel is om de onderneming rendabel te laten draaien.

PSA gaat er van uit dat het aantal elektrische auto’s in de wereld tegen 2025 tien keer zo hoog zal zijn als nu terwijl voor Europa op 13 keer zo veel wordt gemikt.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

PSA maakt vaart met elektrisch - Automobielmanagement.nl

PSA maakt vaart met elektrisch

PSA wil volgend jaar al alle nieuwe modellen van Peugeot, Citroen, DS en Opel aanbieden met een elektrische versie, dat wil zeggen 100 procent elektrisch of plug-in hybride. Het Franse autobedrijf verwacht dat dan rond 2025 het hele gamma met elektrische aandrijving beschikbaar zal zijn.

In 2019 komen eerst de C5 Aircross, de Peugeot 3008, 508 en de DS7 Crossback in een hybride versie op de markt. PSA wil de kopers voor dat soort auto’s warm zien te krijgen door van te voren informatie te verstrekken over de werkelijke verbruikskosten.

De groep zegt verder dat het er in geslaagd is de fabrieken dankzij ‘een ingenieus en innovatief proces’ met minimale investeringen om te bouwen voor de nieuwe aandrijvingen. Dat is van belang omdat CEO Carlos Tavares er juist voortdurend de nadruk op legt dat de hoogst mogelijke efficiëntie in de fabrieken en dus zo laag mogelijke productiekosten essentieel is om de onderneming rendabel te laten draaien.

PSA gaat er van uit dat het aantal elektrische auto’s in de wereld tegen 2025 tien keer zo hoog zal zijn als nu terwijl voor Europa op 13 keer zo veel wordt gemikt.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding