Duitse minister wil privé laadpunt subsidiëren

De Duitse minister voor verkeer Andreas Scheuer wil de aanleg van laadpunten bij woningen en in eigen garages gaan subsidiëren. Daarbij denkt hij over 3.000 euro per normaal laadpunt  tot het tienvoudige daarvan voor een snellader.

Duitse minister wil privé laadpunt subsidiëren

Scheuer heeft een miljard uit de rijksbegroting gevraagd om er enkele duizenden laadpunten bij te krijgen. De maatregelen zijn volgens de minister nodig om te zorgen dat Duitsland in 2030 aan de strengere klimaateisen zal kunnen voldoen.

Om de zo gewenste e-mobiliteit te stimuleren moeten er volgens Scheuer vooral meer laadmogelijkheden komen. Zijn ministerie stelt daarbij vast dat het laden van elektrische auto’s in 75 tot 85 procent van de gevallen thuis of op het werk gebeurt. ‘’We hebben laadpunten nodig bij woningen, bij het werk en bij de supermarkt. We willen voor de burgers een laadpunt en de inbouw daarvan in hun eigen garage voor de helft van de kosten subsidiëren,’’ aldus de bewindsman in een interview. Duitsland telde begin dit jaar ruim 83.000 elektrische personenauto’s waarvoor op dat punt een goede 16.000 laadpunten beschikbaar waren.

Duitse minister wil privé laadpunt subsidiëren - Automobielmanagement.nl

Duitse minister wil privé laadpunt subsidiëren

De Duitse minister voor verkeer Andreas Scheuer wil de aanleg van laadpunten bij woningen en in eigen garages gaan subsidiëren. Daarbij denkt hij over 3.000 euro per normaal laadpunt  tot het tienvoudige daarvan voor een snellader.

Duitse minister wil privé laadpunt subsidiëren

Scheuer heeft een miljard uit de rijksbegroting gevraagd om er enkele duizenden laadpunten bij te krijgen. De maatregelen zijn volgens de minister nodig om te zorgen dat Duitsland in 2030 aan de strengere klimaateisen zal kunnen voldoen.

Om de zo gewenste e-mobiliteit te stimuleren moeten er volgens Scheuer vooral meer laadmogelijkheden komen. Zijn ministerie stelt daarbij vast dat het laden van elektrische auto’s in 75 tot 85 procent van de gevallen thuis of op het werk gebeurt. ‘’We hebben laadpunten nodig bij woningen, bij het werk en bij de supermarkt. We willen voor de burgers een laadpunt en de inbouw daarvan in hun eigen garage voor de helft van de kosten subsidiëren,’’ aldus de bewindsman in een interview. Duitsland telde begin dit jaar ruim 83.000 elektrische personenauto’s waarvoor op dat punt een goede 16.000 laadpunten beschikbaar waren.