Macadam Nederland sponsort equipe in ‘zero emissions game’

Op 16 en 17 Mei vindt de vierde H2 Challenge plaats waarbij deelnemers in een waterstof aangedreven auto (FCEV) een route door Europa rijden. Een van de deelnemers én sponsoren van een equipe is Macadam Nederland, het inspectiebedrijf dat voorsorteert op een markt waar EV’s de dienst straks gaan uitmaken.

De ‘European 24 Hour Hydrogen Challenge’ gaat vandaag om 14.00 uur van start in Waddinxveen. De finish is exact een dag later, op vrijdag 17 mei om 14.00 uur in Brussel. In de tussentijd rijden de deelnemende equipes een zelfgekozen route door Europa. Doel van de challenge, die nu voor de vierde keer wordt georganiseerd, is om aan te tonen dat waterstof een serieuze en vooral ook praktische optie is in de zoektocht naar schonere aandrijftechnieken en een emissievrije toekomst.

H2 Team Oostendorp

Aan de challenge nemen 22 equipes deel uit Nederland, België en zelfs uit Finland. Eén van de Nederlandse equipes is H2 Team Oostendorp. Initiatiefnemer is Rob Baas, specialist in MaaS (Mobility as a Service), autodelen en mobiliteitsverduurzaming. Rob kan niet wachten om aan de start te verschijnen: “Inmiddels heb ik een mooie route uitgestippeld om zoveel mogelijk mensen getuige te laten zijn van deze challenge, we hebben een leuk team en hebben er veel zin in.”

Potentie van waterstof

Naast Rob Baas zullen ook Edward van Beek van IndeWal auto’s en netwerkexpert Harrie Lamers achter het stuur plaatsnemen. Hetzelfde geldt voor Gerhard Prent, salesmanager bij Macadam dat tevens sponsor is van de equipe. Macadam is marktleider op het gebied van inspectie van eindecontractvoertuigen voor leasemaatschappijen en fleetowners. Prent legt uit waarom Macadam bij de challenge betrokken is geraakt. “Macadam is een innovatief bedrijf en blijft graag op de hoogte van de allernieuwste ontwikkelingen op mobiliteitsgebied. Het mooie van deze H2 Challenge is dat je je vanzelf meer gaat verdiepen in de potentie die waterstof biedt als alternatieve brandstof, en om de ambities van de verschillende autofabrikanten in de praktijk te zien. Nu staat de techniek nog redelijk in de kinderschoenen, maar dat kan snel veranderen. Hetzelfde zagen we met het aanbod en de acceptatie van elektrische voertuigen.”

FCEV in de lease

De salesmanager van Macadam kijkt zelfs al verder dan dat, want wat gebeurt er wanneer waterstofauto’s worden opgenomen in het (private) leaseaanbod van leasemaatschappijen? Wat betekent dat voor het inspectietraject wanneer deze auto’s terugkomen uit de lease? Hoe ga je om met schades? “Niemand heeft hier nog ervaring mee. Zeker, de funfactor is belangrijk maar het is vooral ook heel leerzaam voor ons én voor onze klanten.” De equipe H2 Team Oostendorp verschijnt aan de start in een Hyundai Nexo, ter beschikking gesteld door Oostendorp Hyundai in Helmond. Deze elektrische SUV van Hyundai kan volgens de fabrikant 665 kilometer afleggen op een volle tank waterstof. Inmiddels is de auto voorzien van de nodige stickers en is hij helemaal klaar “voor de mooie, emissieloze rit die het team gaat rijden.”

Macadam Nederland sponsort equipe in ‘zero emissions game’ - Automobielmanagement.nl

Macadam Nederland sponsort equipe in ‘zero emissions game’

Op 16 en 17 Mei vindt de vierde H2 Challenge plaats waarbij deelnemers in een waterstof aangedreven auto (FCEV) een route door Europa rijden. Een van de deelnemers én sponsoren van een equipe is Macadam Nederland, het inspectiebedrijf dat voorsorteert op een markt waar EV’s de dienst straks gaan uitmaken.

De ‘European 24 Hour Hydrogen Challenge’ gaat vandaag om 14.00 uur van start in Waddinxveen. De finish is exact een dag later, op vrijdag 17 mei om 14.00 uur in Brussel. In de tussentijd rijden de deelnemende equipes een zelfgekozen route door Europa. Doel van de challenge, die nu voor de vierde keer wordt georganiseerd, is om aan te tonen dat waterstof een serieuze en vooral ook praktische optie is in de zoektocht naar schonere aandrijftechnieken en een emissievrije toekomst.

H2 Team Oostendorp

Aan de challenge nemen 22 equipes deel uit Nederland, België en zelfs uit Finland. Eén van de Nederlandse equipes is H2 Team Oostendorp. Initiatiefnemer is Rob Baas, specialist in MaaS (Mobility as a Service), autodelen en mobiliteitsverduurzaming. Rob kan niet wachten om aan de start te verschijnen: “Inmiddels heb ik een mooie route uitgestippeld om zoveel mogelijk mensen getuige te laten zijn van deze challenge, we hebben een leuk team en hebben er veel zin in.”

Potentie van waterstof

Naast Rob Baas zullen ook Edward van Beek van IndeWal auto’s en netwerkexpert Harrie Lamers achter het stuur plaatsnemen. Hetzelfde geldt voor Gerhard Prent, salesmanager bij Macadam dat tevens sponsor is van de equipe. Macadam is marktleider op het gebied van inspectie van eindecontractvoertuigen voor leasemaatschappijen en fleetowners. Prent legt uit waarom Macadam bij de challenge betrokken is geraakt. “Macadam is een innovatief bedrijf en blijft graag op de hoogte van de allernieuwste ontwikkelingen op mobiliteitsgebied. Het mooie van deze H2 Challenge is dat je je vanzelf meer gaat verdiepen in de potentie die waterstof biedt als alternatieve brandstof, en om de ambities van de verschillende autofabrikanten in de praktijk te zien. Nu staat de techniek nog redelijk in de kinderschoenen, maar dat kan snel veranderen. Hetzelfde zagen we met het aanbod en de acceptatie van elektrische voertuigen.”

FCEV in de lease

De salesmanager van Macadam kijkt zelfs al verder dan dat, want wat gebeurt er wanneer waterstofauto’s worden opgenomen in het (private) leaseaanbod van leasemaatschappijen? Wat betekent dat voor het inspectietraject wanneer deze auto’s terugkomen uit de lease? Hoe ga je om met schades? “Niemand heeft hier nog ervaring mee. Zeker, de funfactor is belangrijk maar het is vooral ook heel leerzaam voor ons én voor onze klanten.” De equipe H2 Team Oostendorp verschijnt aan de start in een Hyundai Nexo, ter beschikking gesteld door Oostendorp Hyundai in Helmond. Deze elektrische SUV van Hyundai kan volgens de fabrikant 665 kilometer afleggen op een volle tank waterstof. Inmiddels is de auto voorzien van de nodige stickers en is hij helemaal klaar “voor de mooie, emissieloze rit die het team gaat rijden.”