EV-nieuws: Deze Volvo PHEV’s en BEV’s komen in 2019 tot 2025

Volvo laat er geen gras over groeien: ‘de toekomst is elektrisch’. En dus bereidt Volvo een heel arsenaal aan plug-in hybrides (PHEV) en batterij-elektrische auto’s (BEV) voor. Benieuwd naar de toekomstplannen? Dit zijn alle Volvo PHEV’s en BEV’s op een rij die in 2019 tot 2025 op de markt komen.

EV-nieuws: Deze Volvo PHEV’s en BEV’s komen in 2019 tot 2025

De productie van de batterij-elektrische Volvo XC40 Recharge P8 start in 2020 week 37. Naar verwachting staan de eerste auto’s dan in week 41 van 2020 in de showrooms. Volvo produceert het model in het Belgische Gent. De Nederlandse prijs bedraagt 59.900 euro, inclusief 8 jaar of 160.000 kilometer garantie op de batterij. De Volvo XC40 Recharge is vanaf begin 2020 te bestellen. De vanafprijs bedraagt 59.900 euro, dat is 100 euro meer dan de technisch identieke Polestar 2 die in juni 2020 op de markt komt.

Schattige elektrische Toyota gaat in productie

Leuk is ie he? Deze ultracompacte, volledig elektrische stadsauto van Toyota gaat eind 2020 al in productie. Om die reden oogt het studiemodel al bijzonder productierijp.

Deze Toyota Ultracompact BEV debuteert eind 2020 op de Japanse markt. De tweezitter is volgens Toyota bedoeld om korte afstanden in groot stedelijke gebieden af te leggen. Ideaal dus voor mensen die met enige regelmaat korte afstanden afleggen in steden, denk aan ouderen, jonge bestuurders of zakenmensen die op bezoek gaan bij hun lokale klanten.

Elektrische Volvo XC40 Recharge blijkt krachtpatser

Het is zover: Volvo heeft zijn eerste batterij-elektrische auto gepresenteerd. Hij heet Volvo XC40 Recharge. Die naam Recharge moet je gaan onthouden, want Volvo past hem in het vervolg toe op alle batterij-elektrische en plug-in hybride modellen van het merk.

Volvo gelooft er heilig in dat de toekomst elektrisch is. Het merk zet daarom vol in plug-in hybrides en batterij-elektrische auto’s. Volvo noemt zelfs al doelstellingen: het merk verwacht dat in 2020 ongeveer 20 procent van alle Volvo-verkopen een plug-in hybride is. Daarnaast moet in 2025 de helft van alle Volvo-verkopen een volledig elektrisch model zijn. In de komende vijf jaar introduceert Volvo elk jaar een nieuw volledig elektrisch model.

Crashtest: Waarom de Tesla Model 3 een van de veiligste auto’s ooit is

De Tesla Model 3 is een van de veiligste auto’s ter wereld. De elektrische sedan krijgt topscores van veiligheidsorganisaties in Noord-Amerika, Europa en Australië. De Amerikaanse pioniers zijn maar al te trots op deze resultaten en geven nu een kijkje in de keuken.

Vijf sterren kreeg de Model 3 dit jaar van het Europese veiligheidsinstituut Euro NCAP. Al eerder behaalde het merk hetzelfde resultaat in Amerika en Australië. Het maakt de Model 3 een van de veiligste auto’s die ooit gemaakt is. Maar hoe doen ze dat precies?

Overtreft Honda E de concurrentie? De vanafprijs is bekend

Nu Honda de prijs  van de volledig elektrische e bekendmaakt, lijkt de strijd tussen de elektrische supermini’s los te barsten. Hoe verhoudt de e zich tot de Renault Zoe, Peugeot e-208, Opel Corsa-e en Mini Cooper SE?

Autotest Peugeot E-208 (2019)

Van alle elektrische auto’s is de nieuwe Peugeot e-208 om meerdere redenen een heel interessante. Eén ding is zeker na een eerste testrit in de omgeving van het zonnige Portugese Lissabon: Peugeot gaat met deze e-208 zorgen voor een elektrische babyboom in Nederland. 

Het is stuivertje wisselen tussen prijs en rijbereik als het gaat om het meest doorslaggevende aankoopargument van een elektrische auto. Peugeot levert de nieuwe e-208 in twee compleet uitgeruste versies: de Allure voor 36.250 euro en de GT-Line voor 39.050 euro. Daarmee prijst Peugeot zich net iets duurder dan concurrenten als de Renault Zoe (vanaf 33.590 euro) en de Opel Corsa-e (vanaf 30.999 euro). Moet gezegd: de Peugeot e-208 Allure is completer uitgerust dan de standaardversies van de concurrentie.

Bron: ZERauto

EV-nieuws: Deze Volvo PHEV’s en BEV’s komen in 2019 tot 2025 - Automobielmanagement.nl

EV-nieuws: Deze Volvo PHEV’s en BEV’s komen in 2019 tot 2025

Volvo laat er geen gras over groeien: ‘de toekomst is elektrisch’. En dus bereidt Volvo een heel arsenaal aan plug-in hybrides (PHEV) en batterij-elektrische auto’s (BEV) voor. Benieuwd naar de toekomstplannen? Dit zijn alle Volvo PHEV’s en BEV’s op een rij die in 2019 tot 2025 op de markt komen.

EV-nieuws: Deze Volvo PHEV’s en BEV’s komen in 2019 tot 2025

De productie van de batterij-elektrische Volvo XC40 Recharge P8 start in 2020 week 37. Naar verwachting staan de eerste auto’s dan in week 41 van 2020 in de showrooms. Volvo produceert het model in het Belgische Gent. De Nederlandse prijs bedraagt 59.900 euro, inclusief 8 jaar of 160.000 kilometer garantie op de batterij. De Volvo XC40 Recharge is vanaf begin 2020 te bestellen. De vanafprijs bedraagt 59.900 euro, dat is 100 euro meer dan de technisch identieke Polestar 2 die in juni 2020 op de markt komt.

Schattige elektrische Toyota gaat in productie

Leuk is ie he? Deze ultracompacte, volledig elektrische stadsauto van Toyota gaat eind 2020 al in productie. Om die reden oogt het studiemodel al bijzonder productierijp.

Deze Toyota Ultracompact BEV debuteert eind 2020 op de Japanse markt. De tweezitter is volgens Toyota bedoeld om korte afstanden in groot stedelijke gebieden af te leggen. Ideaal dus voor mensen die met enige regelmaat korte afstanden afleggen in steden, denk aan ouderen, jonge bestuurders of zakenmensen die op bezoek gaan bij hun lokale klanten.

Elektrische Volvo XC40 Recharge blijkt krachtpatser

Het is zover: Volvo heeft zijn eerste batterij-elektrische auto gepresenteerd. Hij heet Volvo XC40 Recharge. Die naam Recharge moet je gaan onthouden, want Volvo past hem in het vervolg toe op alle batterij-elektrische en plug-in hybride modellen van het merk.

Volvo gelooft er heilig in dat de toekomst elektrisch is. Het merk zet daarom vol in plug-in hybrides en batterij-elektrische auto’s. Volvo noemt zelfs al doelstellingen: het merk verwacht dat in 2020 ongeveer 20 procent van alle Volvo-verkopen een plug-in hybride is. Daarnaast moet in 2025 de helft van alle Volvo-verkopen een volledig elektrisch model zijn. In de komende vijf jaar introduceert Volvo elk jaar een nieuw volledig elektrisch model.

Crashtest: Waarom de Tesla Model 3 een van de veiligste auto’s ooit is

De Tesla Model 3 is een van de veiligste auto’s ter wereld. De elektrische sedan krijgt topscores van veiligheidsorganisaties in Noord-Amerika, Europa en Australië. De Amerikaanse pioniers zijn maar al te trots op deze resultaten en geven nu een kijkje in de keuken.

Vijf sterren kreeg de Model 3 dit jaar van het Europese veiligheidsinstituut Euro NCAP. Al eerder behaalde het merk hetzelfde resultaat in Amerika en Australië. Het maakt de Model 3 een van de veiligste auto’s die ooit gemaakt is. Maar hoe doen ze dat precies?

Overtreft Honda E de concurrentie? De vanafprijs is bekend

Nu Honda de prijs  van de volledig elektrische e bekendmaakt, lijkt de strijd tussen de elektrische supermini’s los te barsten. Hoe verhoudt de e zich tot de Renault Zoe, Peugeot e-208, Opel Corsa-e en Mini Cooper SE?

Autotest Peugeot E-208 (2019)

Van alle elektrische auto’s is de nieuwe Peugeot e-208 om meerdere redenen een heel interessante. Eén ding is zeker na een eerste testrit in de omgeving van het zonnige Portugese Lissabon: Peugeot gaat met deze e-208 zorgen voor een elektrische babyboom in Nederland. 

Het is stuivertje wisselen tussen prijs en rijbereik als het gaat om het meest doorslaggevende aankoopargument van een elektrische auto. Peugeot levert de nieuwe e-208 in twee compleet uitgeruste versies: de Allure voor 36.250 euro en de GT-Line voor 39.050 euro. Daarmee prijst Peugeot zich net iets duurder dan concurrenten als de Renault Zoe (vanaf 33.590 euro) en de Opel Corsa-e (vanaf 30.999 euro). Moet gezegd: de Peugeot e-208 Allure is completer uitgerust dan de standaardversies van de concurrentie.

Bron: ZERauto