Ford en Volvo tekenen petitie voor stop op verbrandingsmotor

Ford of Europe en Volvo Cars behoren tot de ondertekenaars van een petitie aan de Europese autoriteiten om vanaf 2035 de verkoop van personenauto’s en bestelwagens met een verbrandingsmotor te verbieden. Ook vraagt de petitie van The Climate Group om EU-landen verplichte aantallen laadpunten op te leggen.

Volgens de gezamenlijke brief hebben al 15 automerken vrijwillig besloten om in het volgende decennium uitsluitend elektrische auto’s te verkopen. “Het is nu aan de EU om dit te weerspiegelen in strikte regels die de sector maar ook infrastructuur leveranciers en klanten zekerheid bieden in de transitie naar elektrische voertuigen.’’ The Climate Group tekent daarbij aan ‘dat het alleen moet gaan om zero-emissie nieuwe auto’s en bestelwagens en niet hybride’.

Verplicht

Stuart Rowley, bestuursvoorzitter van Ford of Europe: “We stellen ons als doel om alle Ford-voertuigen tegen 2035 zero-emissie te laten zijn. Om dat met succes te bereiken, moeten de EU beleidsmakers verplichte nationale doelen voor een naadloze elektrische laadinfrastructuur opstellen die parallel loopt met de groeiende vraag naar elektrische voertuigen.’’

De open brief is ook ondertekend door onder meer Uber, Unilever, LeasePlan, laadbedrijf FastNed, energiebedrijf Vattenfall, de Britse supermarkt Tesco en verzekeraar Zurich.

Ford en Volvo tekenen petitie voor stop op verbrandingsmotor - Automobielmanagement.nl

Ford en Volvo tekenen petitie voor stop op verbrandingsmotor

Ford of Europe en Volvo Cars behoren tot de ondertekenaars van een petitie aan de Europese autoriteiten om vanaf 2035 de verkoop van personenauto’s en bestelwagens met een verbrandingsmotor te verbieden. Ook vraagt de petitie van The Climate Group om EU-landen verplichte aantallen laadpunten op te leggen.

Volgens de gezamenlijke brief hebben al 15 automerken vrijwillig besloten om in het volgende decennium uitsluitend elektrische auto’s te verkopen. “Het is nu aan de EU om dit te weerspiegelen in strikte regels die de sector maar ook infrastructuur leveranciers en klanten zekerheid bieden in de transitie naar elektrische voertuigen.’’ The Climate Group tekent daarbij aan ‘dat het alleen moet gaan om zero-emissie nieuwe auto’s en bestelwagens en niet hybride’.

Verplicht

Stuart Rowley, bestuursvoorzitter van Ford of Europe: “We stellen ons als doel om alle Ford-voertuigen tegen 2035 zero-emissie te laten zijn. Om dat met succes te bereiken, moeten de EU beleidsmakers verplichte nationale doelen voor een naadloze elektrische laadinfrastructuur opstellen die parallel loopt met de groeiende vraag naar elektrische voertuigen.’’

De open brief is ook ondertekend door onder meer Uber, Unilever, LeasePlan, laadbedrijf FastNed, energiebedrijf Vattenfall, de Britse supermarkt Tesco en verzekeraar Zurich.