Merkkanaal eensgezind in aanpak crisis

De Taskforce, die op initiatief van Geert Vermeer, voorzitter van Bovag Autodealers is opgericht om binnen het merkkanaal de crisis tegemoet te treden, is voor het eerst bijeen gekomen. Tijdens die eerste bijeenkomst is duidelijk geworden dat alle partijen binnen het merkkanaal meewerken aan oplossingen om de crisis het hoofd te bieden.

De Taskforce is opgezet om de situatie binnen de autobranche op strategisch niveau door te lichten. Daarbij gaat het zowel om de relatie tot de spelers in het merkkanaal onderling, als om de relatie met de overheid en banken. Voorts kijkt de Taskforce naar manieren om de  beeldvorming van de branche te verbeteren. De Taskforce bestaat uit deskundigen, die op persoonlijke titel deelnemen.

Het centrale uitgangspunt, is dat er een gezamenlijk belang is en dat de huidige crisissituatie noopt tot nadenken over elkaars rol binnen de bedrijfskolom. "Dit is een nieuwe ontwikkeling en ik ben verheugd over de bereidheid om met elkaar hier nu openlijk over te praten. De eerste stappen zijn gezet en nu willen we ook met elkaar aan het werk. Deze bijeenkomst krijgt een vervolg en dat is een succes", aldus Vermeer.

Besloten is dat een werkgroep wordt samengesteld die een concreet actieplan gaat voorbereiden. De Taskforce zal dit jaar nog een aantal keren bij elkaar komen.

Reacties

Een goed initiatief, zo’n “taskforce” het is te hopen dat het vervolg volgende week al is.
De dealers die na de importeurs en fabrikanten, beiden met eigen giga-problemen, onderin de “voedselketen” zitten willen z.s.m. maatregelen zien zoals een slooppremie en/of herinvoering van de belastingaftrek van consumptief krediet.

Geplaatst door: Chr.C.Akse op
Merkkanaal eensgezind in aanpak crisis - Automobielmanagement.nl

Merkkanaal eensgezind in aanpak crisis

De Taskforce, die op initiatief van Geert Vermeer, voorzitter van Bovag Autodealers is opgericht om binnen het merkkanaal de crisis tegemoet te treden, is voor het eerst bijeen gekomen. Tijdens die eerste bijeenkomst is duidelijk geworden dat alle partijen binnen het merkkanaal meewerken aan oplossingen om de crisis het hoofd te bieden.

De Taskforce is opgezet om de situatie binnen de autobranche op strategisch niveau door te lichten. Daarbij gaat het zowel om de relatie tot de spelers in het merkkanaal onderling, als om de relatie met de overheid en banken. Voorts kijkt de Taskforce naar manieren om de  beeldvorming van de branche te verbeteren. De Taskforce bestaat uit deskundigen, die op persoonlijke titel deelnemen.

Het centrale uitgangspunt, is dat er een gezamenlijk belang is en dat de huidige crisissituatie noopt tot nadenken over elkaars rol binnen de bedrijfskolom. "Dit is een nieuwe ontwikkeling en ik ben verheugd over de bereidheid om met elkaar hier nu openlijk over te praten. De eerste stappen zijn gezet en nu willen we ook met elkaar aan het werk. Deze bijeenkomst krijgt een vervolg en dat is een succes", aldus Vermeer.

Besloten is dat een werkgroep wordt samengesteld die een concreet actieplan gaat voorbereiden. De Taskforce zal dit jaar nog een aantal keren bij elkaar komen.

Reacties

Een goed initiatief, zo’n “taskforce” het is te hopen dat het vervolg volgende week al is.
De dealers die na de importeurs en fabrikanten, beiden met eigen giga-problemen, onderin de “voedselketen” zitten willen z.s.m. maatregelen zien zoals een slooppremie en/of herinvoering van de belastingaftrek van consumptief krediet.

Geplaatst door: Chr.C.Akse op