Bovag: ‘Sloopregeling oude auto’s succes’

De sloopregeling voor oude auto’s is een succes. Na een week hebben al 5500 mensen gebruik gemaakt van de regeling, zegt directeur Koos Burgman van de Bovag tegen de NOS. ‘Het loopt volgens plan, als het zo doorgaat gaan we die 80 duizend wel halen’, zegt Burgman. ‘We hebben maar 85 miljoen euro.’ Hij raadt mensen aan niet te lang te wachten met inruilen.

Sinds een week krijgen klanten voor de inruil van een auto van minimaal tien jaar oud een premie van 750 tot 1750 euro. Zij moeten dan wel een andere auto kopen die in 2002 of later is gemaakt.

De maatregel is ingesteld door het kabinet en de autobranche. Door minder oude auto’s op de weg te hebben moet de uitstoot van schadelijke stoffen verminderen. Maar het is niet alleen een milieumaatregel. Het inruilen moet ook de autobranche die het moeilijk heeft, stimuleren. Burgman noemt de regeling een erg welkome impuls.

De Bovag wil het slopen van verouderde auto’s versnellen. Provincies zouden bovenop de nu geldende premies nog een extra premie moeten geven.

Nederland telt 872.979 auto’s die in aanmerking komen voor de sloopregeling, blijkt uit een wagenparkanalyse van dataleverancier RDC. Al deze auto’s voldoen aan de eisen die overheid stelt aan het ontvangen van de premie.

Het gaat om tien procent van het totale wagenpark in Nederland. Deze auto’s voldoen aan alle eisen. Zo moet de te slopen auto voorzien zijn van een APK-keuring die nog minimaal drie maanden geldt, sinds 1 maart 2008 op dezelfde naam staan en het goede bouwjaar hebben.

De website nationalesloopregeling.nl werd al door ruim zes miljoen mensen bezocht. Deze cijfers laten zien dat de sloopregeling een succesvolle start achter de rug heeft. De komende maanden zal duidelijk worden of de sloopregeling de autoverkopen uit het slop weet te trekken.

Reacties

“Zij moeten dan wel een andere auto kopen die in 2002 of later is gemaakt.”

Tikfoutje?

Geplaatst door: Rob op

5500 auto’s in een week? Reken foutje. Dit zijn de opgespaarde orders sinds de bekend making van de te verwachten sloopregeling.

Geplaatst door: JPS op

Voorlopig zijn wij er nog niet beter van geworden. Heel veel klanten hebben door de onduidelijkheid over de slooppremie hun aankoop uitgesteld. Nu blijkt dat we op de auto’s die wij voor 29 mei hebben afgeleverd en de oude auto niet gevrijwaard hebben geen recht op subsidie hebben.

Geplaatst door: erik van der maat op

behalve negatieve feiten ook natuurlijk positieve niet vergeten!Weet U ; DA’S 1 VAN DE REDENEN DAT MEN HET GELD NIET LAAT ROLLEN !!!! dit zie je bij elke “crisis”; mensen houden geld vast – op de-bank of in- de- sok en zijn voorzichtig(er). De oorzaak is normaal gesproken standaard de Haagse Politici door onduidelijkheid , onduidelijkere onduidelijkheid….

Mvg JP en ga zo door!

Geplaatst door: JP op

komt mijn bestelbus nou aanmerking voor sloopregeling?
renault master uit 1998 diesel en ik heb hem sinds januari 2009..ik ben van plan een mercedes sprinter uit 2006 te leasen…waarom kom ik niet in aanmerking?

Geplaatst door: Yon op
Bovag: ‘Sloopregeling oude auto’s succes’ - Automobielmanagement.nl

Bovag: ‘Sloopregeling oude auto’s succes’

De sloopregeling voor oude auto’s is een succes. Na een week hebben al 5500 mensen gebruik gemaakt van de regeling, zegt directeur Koos Burgman van de Bovag tegen de NOS. ‘Het loopt volgens plan, als het zo doorgaat gaan we die 80 duizend wel halen’, zegt Burgman. ‘We hebben maar 85 miljoen euro.’ Hij raadt mensen aan niet te lang te wachten met inruilen.

Sinds een week krijgen klanten voor de inruil van een auto van minimaal tien jaar oud een premie van 750 tot 1750 euro. Zij moeten dan wel een andere auto kopen die in 2002 of later is gemaakt.

De maatregel is ingesteld door het kabinet en de autobranche. Door minder oude auto’s op de weg te hebben moet de uitstoot van schadelijke stoffen verminderen. Maar het is niet alleen een milieumaatregel. Het inruilen moet ook de autobranche die het moeilijk heeft, stimuleren. Burgman noemt de regeling een erg welkome impuls.

De Bovag wil het slopen van verouderde auto’s versnellen. Provincies zouden bovenop de nu geldende premies nog een extra premie moeten geven.

Nederland telt 872.979 auto’s die in aanmerking komen voor de sloopregeling, blijkt uit een wagenparkanalyse van dataleverancier RDC. Al deze auto’s voldoen aan de eisen die overheid stelt aan het ontvangen van de premie.

Het gaat om tien procent van het totale wagenpark in Nederland. Deze auto’s voldoen aan alle eisen. Zo moet de te slopen auto voorzien zijn van een APK-keuring die nog minimaal drie maanden geldt, sinds 1 maart 2008 op dezelfde naam staan en het goede bouwjaar hebben.

De website nationalesloopregeling.nl werd al door ruim zes miljoen mensen bezocht. Deze cijfers laten zien dat de sloopregeling een succesvolle start achter de rug heeft. De komende maanden zal duidelijk worden of de sloopregeling de autoverkopen uit het slop weet te trekken.

Reacties

“Zij moeten dan wel een andere auto kopen die in 2002 of later is gemaakt.”

Tikfoutje?

Geplaatst door: Rob op

5500 auto’s in een week? Reken foutje. Dit zijn de opgespaarde orders sinds de bekend making van de te verwachten sloopregeling.

Geplaatst door: JPS op

Voorlopig zijn wij er nog niet beter van geworden. Heel veel klanten hebben door de onduidelijkheid over de slooppremie hun aankoop uitgesteld. Nu blijkt dat we op de auto’s die wij voor 29 mei hebben afgeleverd en de oude auto niet gevrijwaard hebben geen recht op subsidie hebben.

Geplaatst door: erik van der maat op

behalve negatieve feiten ook natuurlijk positieve niet vergeten!Weet U ; DA’S 1 VAN DE REDENEN DAT MEN HET GELD NIET LAAT ROLLEN !!!! dit zie je bij elke “crisis”; mensen houden geld vast – op de-bank of in- de- sok en zijn voorzichtig(er). De oorzaak is normaal gesproken standaard de Haagse Politici door onduidelijkheid , onduidelijkere onduidelijkheid….

Mvg JP en ga zo door!

Geplaatst door: JP op

komt mijn bestelbus nou aanmerking voor sloopregeling?
renault master uit 1998 diesel en ik heb hem sinds januari 2009..ik ben van plan een mercedes sprinter uit 2006 te leasen…waarom kom ik niet in aanmerking?

Geplaatst door: Yon op