Oldtimerregeling mogelijk uitgesteld naar 2015 (filmpje)

Lobbygroep VrijstellingOldtimer was op dinsdag 12 november 2013 tot diep in de nacht aanwezig bij het debat in de Tweede Kamer betreffende het belastingplan 2014. Er gloort hoop voor oldtimerbezitters.

Tijdens het debat spraken diverse partijen hun zorg uit over de oldtimerregeling. De drie grootste oppositiepartijen (CDA, PVV en SP) hebben om uitstel van een jaar gevraagd. Norbert Klein (Kamerlid voor 50Plus) kondigde aan een amendement in te dienen voor een jaar uitstel. VrijstellingOldtimer steunt dit plan, om zodoende in de tijdswinst verder aan te tonen dat de maatregel overbodig is. Tevens heeft Norbert Klein nogmaals Weekers verzocht op de 8 argumenten van VrijstellingOldtimer tegen deze maatregel, in te gaan.

Op woensdag 13 november zal Weekers ingaan op de vragen van de Tweede Kamer omtrent dit onderwerp. Op 19 november 2013 vinden de stemmingen over het belastingplan en de amendementen plaats. Dan wordt bekend of het voorgestelde uitstel er gaat komen. Als dat voorstel weggestemd wordt, zal lobbygroep VrijstellingOldtimer direct actie ondernemen richting Eerste Kamer, waar men reeds met diverse Kamerleden in gesprek is.

 

Vervolg plenair debat:

Reacties

pas nu onderhand de regel eens toe. Autos die 25jaar BELASTING hebben betaald in nl. zijn wegenbelasting vrij. Komen wij alle groepen tegemoet

Geplaatst door: paul op

Stop dit kabinet dat de nederlandse economie afbreekt en de Europese susidieert.B6vR

Geplaatst door: bpb op

Wat is het resultaat van belasting heffing op oldtimers?? De handel in oldtimers verdwijnt dus bedrijven gaan failliet, reparatiebedrijven en werkplaatsen gespecialiseerd in oldtimers gaan failliet, Eigenaars van oldtimers zitten plotsklaps met een waardeloos stuk blik wat niets meer waard is. Eigenaars van oldtimers mogen 3 maanden per jaar niet meer met de auto op de weg. Overheid verplicht oldtimereigenaren een 2 auto aan te schaffen. Eigenaren van oldtimers worden dubbel genaaid. Kan dit allemaal zo maar? of help je zo willens en wetens de economie naar de kloten en jaag je een ieder die zijn boterham verdient in de oldtimer bisunes nu naar de WW ? Hoe kan het dat iemand anders over mijn prive dingen kan beslissen en mij en anderen hiermee plotsklaps met duizenden euro’s benadeeld. Het is een schande terwijl de grote man zelf in de duurste auto’s rijd of zich laat rijden op kosten van de gewone burger die zo langzamerhand niet meer weet hoe de touwtjes aan elkaar te kunnen knopen. Nederland is een verrot land.

Geplaatst door: Geert Sanders op

Ik zou zeggen de gulden middenweg: 30 jaar op Nederlands kenteken heeft genoeg bijgedragen en is door de RDW ook goed te controleren.

Geplaatst door: Paul op

snap wel dat er misbruik van gemaakt wordt en de gewone verzamelaar is weer het klos.
ik zal zeggen verplicht als 2 de voertuig verzekeren en niet meer op de snelweg komen alleen met een dag vol jet dus een sticker op je raam die je dan kun kopen bij un benzine pomp. zo is het niet meer aantrekkelijk voor de grote km vreters. dus op de snelweg een sticker geen sticker grote boete.net als in oosterrijk enz.

Geplaatst door: marcel op

Nederland een geweldig land !! heel europa waar Den haag zo vol van is , is 30 jaar een oldtimer. nee hoor in Nederland is het weer 40 jaar. Mn geliefde hobby is dus ten einde. De kilometer vreter mag geen ged over huden om zijn geld aan iets anders te besteden dan aan belastingen, we betalen nog niet genoeg. Uitkleden is het toverwoord in Nederland. Liever een benzine motor dan een schone gas auto. het merendeel van de bevolking is tegen maar Den haag ziet dat anders, dat heeft geld nodig, dus plukken waar het kan, zodat het kabinet weer kan klappen en dat betalen wij. ben blij dat de banken overeind zijn gehouden door de overheid, als ik falliet gaat wie helpt mij ? Dan heet het bedrijfs risico. En kan ik als alles op is bijstand aan gaan vragen. Wat ben ik toch een oen dat ik werk, want die betalen het meeste.

Geplaatst door: Bas Kuiper op

Zoals bovenstaande(paul) 25 jaar op nederlands kenteken belasting betaald of ouder dan 40jaar en waarom de lpg belasten dit is een an de schonere brandstoffen.gr.goof

Geplaatst door: G.Wielemaker op

wat jammer toch ik dacht dat het millieu van belang was, ik rijd een oldtimer(31jaar) op gas en deze heeft de minst slechte uitstoot.
maar wil ik deze behouden dan moet ik het volle pond aan belasting gaan betalen(vreemd verhaal mijnheer weekers ik kan dit niet rijmen)

Geplaatst door: stef op

Wegen belasting afschaffen toeslag op brandstof en iedereen die rijd betaald wegen belasting wie niet rijd niet,geen dure controles meer of dure km registratie en beroeps vervoer kunnen dit via belasting verrekenen
dan kan die volvo diesel gewoon in de garage blijven en zo nu en dan rijden.Ik denk dat de kosten besparing op de controle al een behhorlijk begrotings gat kan dichten

Geplaatst door: nico op

als je een auto heb die in een overgangsregeling valt en op benzine rijd mag je 120 euro per jaar betalen,dus 30 euro per kwartaal .bij mij weten heeft een jaar 4 kwartalen
dus die 30 euro steken ze gewoon in eigen zak want je mag vanaf december tot maart niet op de weg komen met je oldtimer.hoezo diefstal en ten 2e in dit land mag je alleen maar een grote auto rijden als je rijk bent,en nee ik ben geen oldtimer lief hebber
ik wil gewoon in mijn leven een grote auto kunnen rijden en als dat in een jonger model had gekund dat had ik geen oldtimer genomen.

Geplaatst door: usacar op

Nederland nederland wat ben jij een rot land … Komen jullie geld tekort in de kassa dan moeten jullie niet uitgaan geven aan landen die tranen hebben op z’n ogen ,,
Weten jullie hoeveel mensen en bedrijven brood verdienen op oldtimers…
Als mensen gaan kloppen bij de sociale dienst voor uitkering ,zoek maar werk zeggen ze dan en wat ze uitbetalen eind van de maand blijft niets over .. dan word de criminele tijd hoger…

ga maar zo door regering
Applaus voor jullie…!!!!!!

Geplaatst door: A.Zilver op

is het nu dan egt duielijk dat het door gaat
en het belastingvrij rijden verdwijnd hoor en lees de verhalen maar kan het allemaal klaar voor 1-1-2014

Geplaatst door: dre op

DEMONSTREREN IN DEN HAAG ZAL TEGEN ONS WERKEN, MAAR WE KUNNEN WEL EEN STATEMENT MAKEN

Er gaan steeds meer geluiden op om te demonstreren met onze oldtimers en Den Haag binnen te trekken, maar ik vind dat geen goed idee. Laten we eerlijk wezen, veel oldtimers zijn inderdaad niet de meest schone wagens. Het is gewoon dat we er zo weinig mee rijden, dat maakt dat onze slechte invloed zo gering is op het milieu, wat de beweegredenen voor het weer wegenbelasting moeten betalen zo onzinnig maakt. Maar als we inderdaad stinkend en ronkend Den Haag binnentrekken dan bevestigen we alleen maar hoe goed het is ons wegenbelasting te laten betalen omdat iedereen dan inderdaad staat weg te stinken.

Ik heb een ander voorstel!

We kunnen wel met z’n allen een statement maken.

Ik denk namelijk dat ze gewoon, door het erdoor te drukken, in ieder geval in 2014 hopen een fors bedrag binnen te halen. De meesten met een oldtimer:
– wachten nu 13 december af
– hopen op uitstel
– of hopen dat de regeling het jaar erop wordt teruggedraaid
Maar ze zullen te weinig tijd hebben om nog iets te regelen, de auto te verkopen of wat dan ook. Dus zullen we zo goed en zo kwaad mogelijk proberen te betalen in afwachting van wat 2014 ons verder brengt.
Dan geven we ze wel hun zin!
Wij doen daar niet aan mee, en laten de auto op ons erf staan en schorsen hem. Het is voor ons goedkoper om onze oldtimer voor de vakantie op een trailer net over de grens te rijden en daarvandaan de weg op te gaan!

Mijn voorstel is om zoveel mogelijk oldtimers voor 2014 van de openbare weg af te hebben en te schorsen om te laten zien dat hun idee niks oplevert!

Stap 1
Bij deze een oproep aan particulieren en bedrijven om zich aan te bieden wanneer ze ruimte hebben om voor een jaar één of meerdere oldtimers te stallen zodat ze 2014 allemaal van de openbare weg zijn. Denk dan aan lege glasopstanden, lege schuren van opgeheven boerenbedrijven, leegstaande loodsen, particuliere parkeerterreinen, afgesloten industrie- en bedrijventerreinen met legen opslagterrein etc.

Stap 2
Ik roep iedereen met een oldtimer op om contact te zoeken met mensen waar ze de auto kunnen stallen en per 31 december 2013 de auto te schorsen

Resultaat
Er wordt in 2014 geen wegenbelasting betaald door de oldtimers. Dat lijkt mij een duidelijk teken aan de wand, de regeling levert niks op dus is onzinnig!

Geplaatst door: Sim op

ANWB en BOVAG keuren het goed dat de nieuwe (MRB) belastingstelsel voor oldtimers wordt goedgekeurd. Uit dit akkoord blijkt dat beide instanties geen benul hebben voor oldtimer gebruikers. Wat wel een feit is en niet wordt opgemerkt is dat Beide instanties hun eigen financiële belangen hebben bij dit akkoord. Hier wordt niet open over gesproken naar de media of staat. Maar mensen wordt wakker.
ANWB:
ANWB is zowel een statistieke als service gevende bedrijf. Service dat ze geven is pech hulp (wegenwacht) en verzekeringen afsluiten. Wanneer de nieuwe MRB wet definitief wordt goedgekeurd zal het bedrijf ANWB een veel hogere winst marge per jaar behalen. Dit heeft te maken met de verzekeringspremie kosten per jaar wat een oldtimer betaald en een auto die niet ouder is dan 25 jaar die wel belasting moet betalen. Deze verschil is tussen de 30% tot 95% tegen over reguliere automobiel gebruikers die wel belasting moet betalen. Wanneer de oldtimers zullen verdwijnen na het akkoord van het eerste kamer zal gemiddeld één derde van deze populatie die zijn oldtimer heeft weg gedaan daarvoor een normale auto aanschaffen die wel belasting (MRB) moet betalen. Omdat ANWB een van de grootste autoverzekeringen is zal een grote deel van deze nieuwe auto’s verzekerd worden bij het ANWB. ANWB zal hierdoor een veel grotere winstmarge boeken i.v.m. het feit dat een oldtimer gemiddeld 5 euro per maand kost aan verzekeringspremie. Even om snel te rekenen als bijna 90% van de oldtimers weg wordt gedaan dan worden er daarvoor in plaats één derde normale auto’s die wel MRB moeten betalen voor terug gekocht en die zullen dan een maandelijkse premie moeten betalen van gemiddeld 30 euro per maand. Dat is bijna een verschil van 80% tel daarbij twee derde van de totale oldtimers waar geen MRB verplichting op was van deze premie af dan houd ANWB een winst over van circa 50 a 70% per jaar in hun klantbestand.
Oldtimer rijders, als u een autoverzekering heeft bij ANWB dan lijkt het mij hoogste tijd om deze verzekering over te dragen naar een andere verzekeringsmaatschappij. ANWB zal en heeft ervoor gezorgd dat de oldtimer rijders MRB verplicht worden. Dit heeft ANWB alleen gedaan uit eigen statistieke winstmarges die ANWB kan behalen door middel van reguliere verzekeringen te verkopen zoals hierboven uitgelegd. Statistieke percentages hierboven zijn globaal opgemaakt, daar kunnen geen rechten aan worden ontleed .
Bovag:
Nog een belangrijke onderwerp bij het invoer van het nieuwe oldtimer belastingstelsel wil ik het hebben over BOVAG. BOVAG speelt ook een grote rol bij het invoeren van de nieuwe MRB stelsel 2014. Dit gebeurd ook puur uit eigen belangen. Alle auto garages die gerelateerd zijn met oldtimers beschouwen zij als niet belangrijke projectielen. Het maakt BOVAG niet uit dat deze bedrijven failliet zullen gaan. Zoals iedereen weet is BOVAG een instantie die op komt voor garagisten en auto rijders. Deze genoemde onderwerp komt dan ook zeer tegenstrijdig over met het akkoord van BOVAG voor de nieuwe MRB stelsel.
Wanneer 90% van de oldtimers van straat worden geveegd zullen daar gemiddeld één derde reguliere auto voor terug komen. Een grote deel daarvan zal bij een BOVAG aangesloten garage gekocht worden in verband dat BOVAG een van de grootste instanties is op het gebied van auto’s en belangen. Wat BOVAG met deze actie bereikt is dat vele garages de deuren zullen moeten sluiten na het akkoord van het eerste kamer in medewerking met BOVAG (en ANWB en andere instanties etc.) Hierdoor zal de machtspositie van BOVAG verbeteren en zal automatisch iedereen die een oldtimer heeft of aan oldtimers werkt benadeeld uit deze complot komen. Oldtimer rijders koop a.u.b. geen andere auto’s bij BOVAG aangesloten garages. Want zij zijn een deel van het complot om oldtimers te laten verdwijnen uiteraard met eigen belangen. Statistieke percentages hierboven zijn globaal opgemaakt, daar kunnen geen rechten aan worden ontleed .

Geplaatst door: Hakan op

Waarom passen we nu gewoon niet het franse systeem toe, belasting in de brandstof en als je snel van a naar b moet betaal je tol op de snelweg. iedereen blij…

Geplaatst door: poppetje op

In de nieuwsuitzendingen werden wel de verkeerde oldtimers getoond ! Waarom zijn de mooie oldtimers Europese niet getoond? Is dit weer opzet ?

Geplaatst door: alth op

De regel van de oltimerbelasting moeten ze in den haag ook doorvoeren , iedereen boven de 25 eruit want het blijkt dat het verstand van de meeste mensen daar dan toch echt uitgewerkt is ,en dan hebben ze mooi de tijd om in dec,jan, feb met de hand zout te strooien en sneeuw te ruimen, scheelt ook weer belasting uitgaven , en dan krijgen ze ook het gevoel hoeveel energie het kost een oltimer te onderhouden

Geplaatst door: Hans op

Bij een regering met veel verdieners is de kleine en midden inkomer gewoon de dupe. Want de rijke oldtimer die maalt niet om het beetje wat hij meer moet betalen. Maar de echte boosdoeners van onze hobby zijn de kilometervreters met een oldtimer. Als je een beperking van het aantal kilometers met oldtimers invoert ben je al van het hele gedonder af en dit is ook goed te controleren. Gewoon bij de apk foto maken km-stand en opsturen naar rwd of belastingen.
Dan kan de gewone hobbist gewoon genieten van zijn paar ritten per jaar.

Verder is er veel meer geld te halen als ze elke fietser zonder licht bekeuren en diegene met een i-pod in zijn hand. Dit zijn ook nog eens een van de gevaarlijkste weggebruikers.

Daarnaast moet de regering eens denken om zelf een stuk van hun inkomen in te leveren, deze mensen (kliek die elkaar het hand boven het hoofd houden) en diegene die de europese unie voorzitten kosten miljarden.
Daarnaast zouden ze miljarden terug moeten halen van de graaiende bankiers dan was ons land nooit in deze situaitie terecht gekomen, maar grote jongens durven ze niet aan te pakken de watjes.

Geplaatst door: Henk op

Onze overheid bezuinigd zogenaamd, maar in werkelijkheid is het graaien uit de bijna lege portemonaie van de gewone man. Dus is het niets anders dan lastenverzwaring. De reactie van de gewone man is: juist bezuinigen: dat wat ze te kort komen weer opvangen door te besparen op andere zaken. Dit is de negatieve spiraal waarin wij op dit moment zitten. Jaren ging het goed en als het goed gaat geven mensen geld uit ook aan oldtimers, goed voor onze schatkist
we zaten in een opgaande spiraal. Echter sommige mensen zijn hierdoor grote graaiers geworden doordat zij dachten eenkeer flink te graaien en dan niet meer hoeven te werken. (bankwezen, verzekeringwezen, gemeenteambtenaren en bewindvoerders, projectontwikkelaars)
Maar goed terug bij de oldtimers, dit levert straks niet op wat het beoogt: meer inkomsten. Wel extra banen voor controlerende ambtenaren. Bovag en andere organisaties hadden beter moeten luisteren. Het hele probleem was met een druk op de knop (aanpassing in het RDW register) aan te pakken. Was iedereen blij geweest en had ons allen veel geld bespaart.
Een auto waarbij de eerste toelating op de weg en in nederland zijnde een
diesel of LPG auto, niet meer bedraagt dan 30 jaar met de overgangsregeling, moet belasting betalen. Dus een diesel die wordt ingevoerd en dertig jaar is betaald dus dertig jaar belasting voordat deze belastingvrij wordt. Hoeveel auto’s rijden er in N.L. rond met een orgineel NL kenteken zijnde diesel of LPG? Juist ja een handje vol. Heb je een N.L. auto van dertig jaar en heb je daar 10 jaar geleden een LPG installatie ingebouwd, dan wordt deze na twintig jaar belastingvrij. We zijn geen ambtenaren nodig en hiermee pakken we de veelrijder van een oldtimerauto.

Geplaatst door: TS op
Oldtimerregeling mogelijk uitgesteld naar 2015 (filmpje) - Automobielmanagement.nl

Oldtimerregeling mogelijk uitgesteld naar 2015 (filmpje)

Lobbygroep VrijstellingOldtimer was op dinsdag 12 november 2013 tot diep in de nacht aanwezig bij het debat in de Tweede Kamer betreffende het belastingplan 2014. Er gloort hoop voor oldtimerbezitters.

Tijdens het debat spraken diverse partijen hun zorg uit over de oldtimerregeling. De drie grootste oppositiepartijen (CDA, PVV en SP) hebben om uitstel van een jaar gevraagd. Norbert Klein (Kamerlid voor 50Plus) kondigde aan een amendement in te dienen voor een jaar uitstel. VrijstellingOldtimer steunt dit plan, om zodoende in de tijdswinst verder aan te tonen dat de maatregel overbodig is. Tevens heeft Norbert Klein nogmaals Weekers verzocht op de 8 argumenten van VrijstellingOldtimer tegen deze maatregel, in te gaan.

Op woensdag 13 november zal Weekers ingaan op de vragen van de Tweede Kamer omtrent dit onderwerp. Op 19 november 2013 vinden de stemmingen over het belastingplan en de amendementen plaats. Dan wordt bekend of het voorgestelde uitstel er gaat komen. Als dat voorstel weggestemd wordt, zal lobbygroep VrijstellingOldtimer direct actie ondernemen richting Eerste Kamer, waar men reeds met diverse Kamerleden in gesprek is.

 

Vervolg plenair debat:

Reacties

pas nu onderhand de regel eens toe. Autos die 25jaar BELASTING hebben betaald in nl. zijn wegenbelasting vrij. Komen wij alle groepen tegemoet

Geplaatst door: paul op

Stop dit kabinet dat de nederlandse economie afbreekt en de Europese susidieert.B6vR

Geplaatst door: bpb op

Wat is het resultaat van belasting heffing op oldtimers?? De handel in oldtimers verdwijnt dus bedrijven gaan failliet, reparatiebedrijven en werkplaatsen gespecialiseerd in oldtimers gaan failliet, Eigenaars van oldtimers zitten plotsklaps met een waardeloos stuk blik wat niets meer waard is. Eigenaars van oldtimers mogen 3 maanden per jaar niet meer met de auto op de weg. Overheid verplicht oldtimereigenaren een 2 auto aan te schaffen. Eigenaren van oldtimers worden dubbel genaaid. Kan dit allemaal zo maar? of help je zo willens en wetens de economie naar de kloten en jaag je een ieder die zijn boterham verdient in de oldtimer bisunes nu naar de WW ? Hoe kan het dat iemand anders over mijn prive dingen kan beslissen en mij en anderen hiermee plotsklaps met duizenden euro’s benadeeld. Het is een schande terwijl de grote man zelf in de duurste auto’s rijd of zich laat rijden op kosten van de gewone burger die zo langzamerhand niet meer weet hoe de touwtjes aan elkaar te kunnen knopen. Nederland is een verrot land.

Geplaatst door: Geert Sanders op

Ik zou zeggen de gulden middenweg: 30 jaar op Nederlands kenteken heeft genoeg bijgedragen en is door de RDW ook goed te controleren.

Geplaatst door: Paul op

snap wel dat er misbruik van gemaakt wordt en de gewone verzamelaar is weer het klos.
ik zal zeggen verplicht als 2 de voertuig verzekeren en niet meer op de snelweg komen alleen met een dag vol jet dus een sticker op je raam die je dan kun kopen bij un benzine pomp. zo is het niet meer aantrekkelijk voor de grote km vreters. dus op de snelweg een sticker geen sticker grote boete.net als in oosterrijk enz.

Geplaatst door: marcel op

Nederland een geweldig land !! heel europa waar Den haag zo vol van is , is 30 jaar een oldtimer. nee hoor in Nederland is het weer 40 jaar. Mn geliefde hobby is dus ten einde. De kilometer vreter mag geen ged over huden om zijn geld aan iets anders te besteden dan aan belastingen, we betalen nog niet genoeg. Uitkleden is het toverwoord in Nederland. Liever een benzine motor dan een schone gas auto. het merendeel van de bevolking is tegen maar Den haag ziet dat anders, dat heeft geld nodig, dus plukken waar het kan, zodat het kabinet weer kan klappen en dat betalen wij. ben blij dat de banken overeind zijn gehouden door de overheid, als ik falliet gaat wie helpt mij ? Dan heet het bedrijfs risico. En kan ik als alles op is bijstand aan gaan vragen. Wat ben ik toch een oen dat ik werk, want die betalen het meeste.

Geplaatst door: Bas Kuiper op

Zoals bovenstaande(paul) 25 jaar op nederlands kenteken belasting betaald of ouder dan 40jaar en waarom de lpg belasten dit is een an de schonere brandstoffen.gr.goof

Geplaatst door: G.Wielemaker op

wat jammer toch ik dacht dat het millieu van belang was, ik rijd een oldtimer(31jaar) op gas en deze heeft de minst slechte uitstoot.
maar wil ik deze behouden dan moet ik het volle pond aan belasting gaan betalen(vreemd verhaal mijnheer weekers ik kan dit niet rijmen)

Geplaatst door: stef op

Wegen belasting afschaffen toeslag op brandstof en iedereen die rijd betaald wegen belasting wie niet rijd niet,geen dure controles meer of dure km registratie en beroeps vervoer kunnen dit via belasting verrekenen
dan kan die volvo diesel gewoon in de garage blijven en zo nu en dan rijden.Ik denk dat de kosten besparing op de controle al een behhorlijk begrotings gat kan dichten

Geplaatst door: nico op

als je een auto heb die in een overgangsregeling valt en op benzine rijd mag je 120 euro per jaar betalen,dus 30 euro per kwartaal .bij mij weten heeft een jaar 4 kwartalen
dus die 30 euro steken ze gewoon in eigen zak want je mag vanaf december tot maart niet op de weg komen met je oldtimer.hoezo diefstal en ten 2e in dit land mag je alleen maar een grote auto rijden als je rijk bent,en nee ik ben geen oldtimer lief hebber
ik wil gewoon in mijn leven een grote auto kunnen rijden en als dat in een jonger model had gekund dat had ik geen oldtimer genomen.

Geplaatst door: usacar op

Nederland nederland wat ben jij een rot land … Komen jullie geld tekort in de kassa dan moeten jullie niet uitgaan geven aan landen die tranen hebben op z’n ogen ,,
Weten jullie hoeveel mensen en bedrijven brood verdienen op oldtimers…
Als mensen gaan kloppen bij de sociale dienst voor uitkering ,zoek maar werk zeggen ze dan en wat ze uitbetalen eind van de maand blijft niets over .. dan word de criminele tijd hoger…

ga maar zo door regering
Applaus voor jullie…!!!!!!

Geplaatst door: A.Zilver op

is het nu dan egt duielijk dat het door gaat
en het belastingvrij rijden verdwijnd hoor en lees de verhalen maar kan het allemaal klaar voor 1-1-2014

Geplaatst door: dre op

DEMONSTREREN IN DEN HAAG ZAL TEGEN ONS WERKEN, MAAR WE KUNNEN WEL EEN STATEMENT MAKEN

Er gaan steeds meer geluiden op om te demonstreren met onze oldtimers en Den Haag binnen te trekken, maar ik vind dat geen goed idee. Laten we eerlijk wezen, veel oldtimers zijn inderdaad niet de meest schone wagens. Het is gewoon dat we er zo weinig mee rijden, dat maakt dat onze slechte invloed zo gering is op het milieu, wat de beweegredenen voor het weer wegenbelasting moeten betalen zo onzinnig maakt. Maar als we inderdaad stinkend en ronkend Den Haag binnentrekken dan bevestigen we alleen maar hoe goed het is ons wegenbelasting te laten betalen omdat iedereen dan inderdaad staat weg te stinken.

Ik heb een ander voorstel!

We kunnen wel met z’n allen een statement maken.

Ik denk namelijk dat ze gewoon, door het erdoor te drukken, in ieder geval in 2014 hopen een fors bedrag binnen te halen. De meesten met een oldtimer:
– wachten nu 13 december af
– hopen op uitstel
– of hopen dat de regeling het jaar erop wordt teruggedraaid
Maar ze zullen te weinig tijd hebben om nog iets te regelen, de auto te verkopen of wat dan ook. Dus zullen we zo goed en zo kwaad mogelijk proberen te betalen in afwachting van wat 2014 ons verder brengt.
Dan geven we ze wel hun zin!
Wij doen daar niet aan mee, en laten de auto op ons erf staan en schorsen hem. Het is voor ons goedkoper om onze oldtimer voor de vakantie op een trailer net over de grens te rijden en daarvandaan de weg op te gaan!

Mijn voorstel is om zoveel mogelijk oldtimers voor 2014 van de openbare weg af te hebben en te schorsen om te laten zien dat hun idee niks oplevert!

Stap 1
Bij deze een oproep aan particulieren en bedrijven om zich aan te bieden wanneer ze ruimte hebben om voor een jaar één of meerdere oldtimers te stallen zodat ze 2014 allemaal van de openbare weg zijn. Denk dan aan lege glasopstanden, lege schuren van opgeheven boerenbedrijven, leegstaande loodsen, particuliere parkeerterreinen, afgesloten industrie- en bedrijventerreinen met legen opslagterrein etc.

Stap 2
Ik roep iedereen met een oldtimer op om contact te zoeken met mensen waar ze de auto kunnen stallen en per 31 december 2013 de auto te schorsen

Resultaat
Er wordt in 2014 geen wegenbelasting betaald door de oldtimers. Dat lijkt mij een duidelijk teken aan de wand, de regeling levert niks op dus is onzinnig!

Geplaatst door: Sim op

ANWB en BOVAG keuren het goed dat de nieuwe (MRB) belastingstelsel voor oldtimers wordt goedgekeurd. Uit dit akkoord blijkt dat beide instanties geen benul hebben voor oldtimer gebruikers. Wat wel een feit is en niet wordt opgemerkt is dat Beide instanties hun eigen financiële belangen hebben bij dit akkoord. Hier wordt niet open over gesproken naar de media of staat. Maar mensen wordt wakker.
ANWB:
ANWB is zowel een statistieke als service gevende bedrijf. Service dat ze geven is pech hulp (wegenwacht) en verzekeringen afsluiten. Wanneer de nieuwe MRB wet definitief wordt goedgekeurd zal het bedrijf ANWB een veel hogere winst marge per jaar behalen. Dit heeft te maken met de verzekeringspremie kosten per jaar wat een oldtimer betaald en een auto die niet ouder is dan 25 jaar die wel belasting moet betalen. Deze verschil is tussen de 30% tot 95% tegen over reguliere automobiel gebruikers die wel belasting moet betalen. Wanneer de oldtimers zullen verdwijnen na het akkoord van het eerste kamer zal gemiddeld één derde van deze populatie die zijn oldtimer heeft weg gedaan daarvoor een normale auto aanschaffen die wel belasting (MRB) moet betalen. Omdat ANWB een van de grootste autoverzekeringen is zal een grote deel van deze nieuwe auto’s verzekerd worden bij het ANWB. ANWB zal hierdoor een veel grotere winstmarge boeken i.v.m. het feit dat een oldtimer gemiddeld 5 euro per maand kost aan verzekeringspremie. Even om snel te rekenen als bijna 90% van de oldtimers weg wordt gedaan dan worden er daarvoor in plaats één derde normale auto’s die wel MRB moeten betalen voor terug gekocht en die zullen dan een maandelijkse premie moeten betalen van gemiddeld 30 euro per maand. Dat is bijna een verschil van 80% tel daarbij twee derde van de totale oldtimers waar geen MRB verplichting op was van deze premie af dan houd ANWB een winst over van circa 50 a 70% per jaar in hun klantbestand.
Oldtimer rijders, als u een autoverzekering heeft bij ANWB dan lijkt het mij hoogste tijd om deze verzekering over te dragen naar een andere verzekeringsmaatschappij. ANWB zal en heeft ervoor gezorgd dat de oldtimer rijders MRB verplicht worden. Dit heeft ANWB alleen gedaan uit eigen statistieke winstmarges die ANWB kan behalen door middel van reguliere verzekeringen te verkopen zoals hierboven uitgelegd. Statistieke percentages hierboven zijn globaal opgemaakt, daar kunnen geen rechten aan worden ontleed .
Bovag:
Nog een belangrijke onderwerp bij het invoer van het nieuwe oldtimer belastingstelsel wil ik het hebben over BOVAG. BOVAG speelt ook een grote rol bij het invoeren van de nieuwe MRB stelsel 2014. Dit gebeurd ook puur uit eigen belangen. Alle auto garages die gerelateerd zijn met oldtimers beschouwen zij als niet belangrijke projectielen. Het maakt BOVAG niet uit dat deze bedrijven failliet zullen gaan. Zoals iedereen weet is BOVAG een instantie die op komt voor garagisten en auto rijders. Deze genoemde onderwerp komt dan ook zeer tegenstrijdig over met het akkoord van BOVAG voor de nieuwe MRB stelsel.
Wanneer 90% van de oldtimers van straat worden geveegd zullen daar gemiddeld één derde reguliere auto voor terug komen. Een grote deel daarvan zal bij een BOVAG aangesloten garage gekocht worden in verband dat BOVAG een van de grootste instanties is op het gebied van auto’s en belangen. Wat BOVAG met deze actie bereikt is dat vele garages de deuren zullen moeten sluiten na het akkoord van het eerste kamer in medewerking met BOVAG (en ANWB en andere instanties etc.) Hierdoor zal de machtspositie van BOVAG verbeteren en zal automatisch iedereen die een oldtimer heeft of aan oldtimers werkt benadeeld uit deze complot komen. Oldtimer rijders koop a.u.b. geen andere auto’s bij BOVAG aangesloten garages. Want zij zijn een deel van het complot om oldtimers te laten verdwijnen uiteraard met eigen belangen. Statistieke percentages hierboven zijn globaal opgemaakt, daar kunnen geen rechten aan worden ontleed .

Geplaatst door: Hakan op

Waarom passen we nu gewoon niet het franse systeem toe, belasting in de brandstof en als je snel van a naar b moet betaal je tol op de snelweg. iedereen blij…

Geplaatst door: poppetje op

In de nieuwsuitzendingen werden wel de verkeerde oldtimers getoond ! Waarom zijn de mooie oldtimers Europese niet getoond? Is dit weer opzet ?

Geplaatst door: alth op

De regel van de oltimerbelasting moeten ze in den haag ook doorvoeren , iedereen boven de 25 eruit want het blijkt dat het verstand van de meeste mensen daar dan toch echt uitgewerkt is ,en dan hebben ze mooi de tijd om in dec,jan, feb met de hand zout te strooien en sneeuw te ruimen, scheelt ook weer belasting uitgaven , en dan krijgen ze ook het gevoel hoeveel energie het kost een oltimer te onderhouden

Geplaatst door: Hans op

Bij een regering met veel verdieners is de kleine en midden inkomer gewoon de dupe. Want de rijke oldtimer die maalt niet om het beetje wat hij meer moet betalen. Maar de echte boosdoeners van onze hobby zijn de kilometervreters met een oldtimer. Als je een beperking van het aantal kilometers met oldtimers invoert ben je al van het hele gedonder af en dit is ook goed te controleren. Gewoon bij de apk foto maken km-stand en opsturen naar rwd of belastingen.
Dan kan de gewone hobbist gewoon genieten van zijn paar ritten per jaar.

Verder is er veel meer geld te halen als ze elke fietser zonder licht bekeuren en diegene met een i-pod in zijn hand. Dit zijn ook nog eens een van de gevaarlijkste weggebruikers.

Daarnaast moet de regering eens denken om zelf een stuk van hun inkomen in te leveren, deze mensen (kliek die elkaar het hand boven het hoofd houden) en diegene die de europese unie voorzitten kosten miljarden.
Daarnaast zouden ze miljarden terug moeten halen van de graaiende bankiers dan was ons land nooit in deze situaitie terecht gekomen, maar grote jongens durven ze niet aan te pakken de watjes.

Geplaatst door: Henk op

Onze overheid bezuinigd zogenaamd, maar in werkelijkheid is het graaien uit de bijna lege portemonaie van de gewone man. Dus is het niets anders dan lastenverzwaring. De reactie van de gewone man is: juist bezuinigen: dat wat ze te kort komen weer opvangen door te besparen op andere zaken. Dit is de negatieve spiraal waarin wij op dit moment zitten. Jaren ging het goed en als het goed gaat geven mensen geld uit ook aan oldtimers, goed voor onze schatkist
we zaten in een opgaande spiraal. Echter sommige mensen zijn hierdoor grote graaiers geworden doordat zij dachten eenkeer flink te graaien en dan niet meer hoeven te werken. (bankwezen, verzekeringwezen, gemeenteambtenaren en bewindvoerders, projectontwikkelaars)
Maar goed terug bij de oldtimers, dit levert straks niet op wat het beoogt: meer inkomsten. Wel extra banen voor controlerende ambtenaren. Bovag en andere organisaties hadden beter moeten luisteren. Het hele probleem was met een druk op de knop (aanpassing in het RDW register) aan te pakken. Was iedereen blij geweest en had ons allen veel geld bespaart.
Een auto waarbij de eerste toelating op de weg en in nederland zijnde een
diesel of LPG auto, niet meer bedraagt dan 30 jaar met de overgangsregeling, moet belasting betalen. Dus een diesel die wordt ingevoerd en dertig jaar is betaald dus dertig jaar belasting voordat deze belastingvrij wordt. Hoeveel auto’s rijden er in N.L. rond met een orgineel NL kenteken zijnde diesel of LPG? Juist ja een handje vol. Heb je een N.L. auto van dertig jaar en heb je daar 10 jaar geleden een LPG installatie ingebouwd, dan wordt deze na twintig jaar belastingvrij. We zijn geen ambtenaren nodig en hiermee pakken we de veelrijder van een oldtimerauto.

Geplaatst door: TS op