Kritiek CDA op milieuzone gemeente Utrecht

Er is veel te doen over de belastingvoorstellen van staatssecretaris Wiebes maar er is in de politiek meer aan de hand: het CDA heeft een motie ingediend om te voorkomen dat de milieuzone in Utrecht wordt ingevoerd.

"De milieuzone is nodeloos ingewikkeld, kostbaar, niet doelmatig en achterhaald. Door de recente vermindering van fiscale voordelen voor oude diesels, is het aantal auto’s al fors teruggedrongen", laat CDA-Kamerlid Sander de Rouwe weten. Utrecht voert per 1 januari 2015 een milieuzone in om personen- en bestelauto’s met een dieselmotor uit het centrum te weren. Dit betekent dat dieselvoertuigen die vóór 1 januari 2001 op kenteken zijn gezet, de zone niet in mogen.
Fiat 500e cabriolet

Alle perikelen ontmoedigen E-Auto Point niet om een nieuwe elektrische auto op de markt te brengen: de Fiat 500e cabriolet. Volgens de importeur is dit ‘de eerste betaalbare, volledig elektrisch aangedreven cabriolet’. De Fiat 500e is zakelijk verkrijgbaar voor prijzen die beginnen bij 15.643 euro ex btw en ná de milieu-investeringsaftrek van 36 procent. Voor particulieren is de 500e te koop voor 29.575 euro. De actieradius van honderd kilometer is beperkt, maar volgens de importeur rijdt de gemiddelde Nederlander met een auto in dit segment maar acht kilometer per dag. (bron: ZERauto)

 

Reacties

Ben benieuwd naar de actie van Utrecht m.b.t. (oude) taxi’s. Die zijn niet alleen ruim aanwezig in de binnenstad, maar zijn ook vrijgesteld van alle auto-belastingen.

Geplaatst door: Roel Hindriks op

I.p.v. auto\’s weren uit de binnenstad kan Utrecht ook afgeschaft worden en beplant worden met bomen. Ook goed voor het milieu.

Geplaatst door: Gert-Jan op
Kritiek CDA op milieuzone gemeente Utrecht - Automobielmanagement.nl

Kritiek CDA op milieuzone gemeente Utrecht

Er is veel te doen over de belastingvoorstellen van staatssecretaris Wiebes maar er is in de politiek meer aan de hand: het CDA heeft een motie ingediend om te voorkomen dat de milieuzone in Utrecht wordt ingevoerd.

"De milieuzone is nodeloos ingewikkeld, kostbaar, niet doelmatig en achterhaald. Door de recente vermindering van fiscale voordelen voor oude diesels, is het aantal auto’s al fors teruggedrongen", laat CDA-Kamerlid Sander de Rouwe weten. Utrecht voert per 1 januari 2015 een milieuzone in om personen- en bestelauto’s met een dieselmotor uit het centrum te weren. Dit betekent dat dieselvoertuigen die vóór 1 januari 2001 op kenteken zijn gezet, de zone niet in mogen.
Fiat 500e cabriolet

Alle perikelen ontmoedigen E-Auto Point niet om een nieuwe elektrische auto op de markt te brengen: de Fiat 500e cabriolet. Volgens de importeur is dit ‘de eerste betaalbare, volledig elektrisch aangedreven cabriolet’. De Fiat 500e is zakelijk verkrijgbaar voor prijzen die beginnen bij 15.643 euro ex btw en ná de milieu-investeringsaftrek van 36 procent. Voor particulieren is de 500e te koop voor 29.575 euro. De actieradius van honderd kilometer is beperkt, maar volgens de importeur rijdt de gemiddelde Nederlander met een auto in dit segment maar acht kilometer per dag. (bron: ZERauto)

 

Reacties

Ben benieuwd naar de actie van Utrecht m.b.t. (oude) taxi’s. Die zijn niet alleen ruim aanwezig in de binnenstad, maar zijn ook vrijgesteld van alle auto-belastingen.

Geplaatst door: Roel Hindriks op

I.p.v. auto\’s weren uit de binnenstad kan Utrecht ook afgeschaft worden en beplant worden met bomen. Ook goed voor het milieu.

Geplaatst door: Gert-Jan op